Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er av de som kan finne på å spøke om alt, også noe av det jeg falt for . Impulsiv kar.

Jeg er det motsatte, oppfattes ofte som svært seriøs dame. Oppvokst i en streng familie og har tatt preg av det.  Jeg er også en person som unngår stress og det som trigger stress da jeg reagerer over gjennomsnittlig på stress ved å tro at en stressende situasjon er 10x verre enn det den er. Overtenker. 

Jeg er altså gravid, og befinner meg allerede i en stressende situasjon da det er fortsatt mulig å spontabortere enda. Jeg har spontanabortert 2 ganger hittil, sist godt over i 2.trimester. 

Idag sender han meg bilde av seg selv hvor man kan se at han  har blitt stoppet av politiet og politimennene undersøker bilen hans.  Hans jobb avhenger av å ha førerkortet ,og han har tidligere mistet førerkortet.  Vi befinner oss i en sårbar økonomisk situasjon og lønnen min er ikke nok for dekke utgiftene våre.  Der satt jeg da med full stress å tenkte , han har sikkert prikker fra før av, drar de førerkortet hans nå? Hva skal skje med planen min? Da han mistet førerkortet sist måtte jeg være sjåføren hans etter egen arbeidstid for at han ikke skulle miste jobben. Det var super tøft, jeg jobbet i en 180% stilling, minst. Også komme hjem til husarbeid og, matlaging og datteren på år. Hun ble værende mye hos besteforeldrene de mndene jeg måtte stille opp som sjåfør han. Hennes fravær var ille nok.

Mens jeg venter på at han skal svare på hvorfor politiet har stoppet han og hva som har skjedd så velger han å ikke svare meg , bare lar meg vente  på pinebenken. 

Når han endelig svarer så ler han og sier at det er et gammelt bilde og at det var bare en spøk. 

Det klikket for meg, og jeg hylte og spurte om 2 spontanaborter ikke var nok for han?! Og kalte han tonedøv idiot og la på. 

I ettertid sitter jeg og føler meg som en hårsår kjæring for å ikke tåle spøk. Var jeg urimelig? 

Anonymkode: 25bae...930

• Liker 3
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er gravid.. det er unnskyldning nok for å være hårsår! 
Jeg hadde også blitt forbanna om mannen dro en spøk så langt!

Mannfolk skjønner ikke hvordan hjernen vår fungerer og alle bekymringene som raste gjennom deg når han sendte det! Så det kan du jo vurdere å fortelle han. Kaaanskje han lar være å gjøre sånt igjen🙄

• Liker 18
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe hysterisk var du vil jeg si, men rekner med mannen din kjenner deg såpass at han vet at en sånn spøk ikke vil slå ann hos deg?

Teit av mannen og noe overreaksjon fra deg.

Anonymkode: e7b24...7dd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kunne nesten ønsket at det var kurs for å forstå at stress ikke er bra for gravide for sånne menn som mannen. Skal ikke dra alle under samme kam, men tror min burde stått først i køen for et slikt kurs. 

TS. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noe hysterisk var du vil jeg si, men rekner med mannen din kjenner deg såpass at han vet at en sånn spøk ikke vil slå ann hos deg?

Teit av mannen og noe overreaksjon fra deg.

Anonymkode: e7b24...7dd

Tror neppe du hadde kalt det overreaskjon dersom du hadde endt opp i en 200% stilling mens du gikk gravid og hadde hatt risikosvangerskap, og en liten unge hjemme som aldri så deg fordi du jobbet 16 timer 5x i uken.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som at han har litt spesiell humor, spør du meg. Jeg hadde ikke likt det. 

Anonymkode: 298a1...d5b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ts, du er ikke urimelig! Han sender altså et bilde som han vet du kommer til å bli stresset og opprørt over pga. at han mistet førerkort tidligere. Attpåtil gjør han dette når du er gravid og spesielt sårbar pga. tidligere spontanaborter. Han gjør seg morsom - eller "morsom" - på din bekostning. Er dette noe han pleier å gjøre?

Altså: humor og spøk er fint det, men enhver god komiker kjenner til en avgjørende grunnregel for at sånt skal være vellykket: TIMING. Og i din manns tilfelle var timingen monumentalt dårlig.

Anonymkode: 9ed8a...6b8

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, ts, du er ikke urimelig! Han sender altså et bilde som han vet du kommer til å bli stresset og opprørt over pga. at han mistet førerkort tidligere. Attpåtil gjør han dette når du er gravid og spesielt sårbar pga. tidligere spontanaborter. Han gjør seg morsom - eller "morsom" - på din bekostning. Er dette noe han pleier å gjøre?

Altså: humor og spøk er fint det, men enhver god komiker kjenner til en avgjørende grunnregel for at sånt skal være vellykket: TIMING. Og i din manns tilfelle var timingen monumentalt dårlig.

helt enig. Hadde klikka selv

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var godt å lese, for jeg er veldig påpasselig med språket mitt og følte meg uforskammet etter det jeg sa til han. 

Han gjør det ellers også, og ikke bare med meg men hele familien sin. De er vant med det og er nesten på samme spor. 

Har sagt til han 100x at han må kjenne publikumet sitt og ha timing, men neida det er jeg som er for seriøs med livet. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var godt å lese, for jeg er veldig påpasselig med språket mitt og følte meg uforskammet etter det jeg sa til han. 

Han gjør det ellers også, og ikke bare med meg men hele familien sin. De er vant med det og er nesten på samme spor. 

Har sagt til han 100x at han må kjenne publikumet sitt og ha timing, men neida det er jeg som er for seriøs med livet. 

for en barbslig drittunge av en mann. Min mann kan og finne på å spøke om lugnende ting men mindre alvorlug og han drar det ikke slik ut til de grader

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (30 minutter siden):

for en barbslig drittunge av en mann. Min mann kan og finne på å spøke om lugnende ting men mindre alvorlug og han drar det ikke slik ut til de grader

Ja det er usmakelig å dra den så langt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Åh, så slitsomt med sånne moroklumper som liksom er sååå morsomme hele tiden🙄

Anonymkode: c5bd1...378

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åh, så slitsomt med sånne moroklumper som liksom er sååå morsomme hele tiden🙄

Enig. Det er sikkert deilig å være dem som synes det aller meste er moro i livet, ulempen er når de ikke kan sette grenser og se alvoret iblant. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Enig. Det er sikkert deilig å være dem som synes det aller meste er moro i livet, ulempen er når de ikke kan sette grenser og se alvoret iblant. 

Det er ikke alle temaer, anledninger og tidspunkt som passer seg for tull og tøys. Og jeg bare skjønner ikke greia. Det finnes massevis av artige, humoristiske mennesker som klarer å være det på en behagelig måte og ikke på bekostning av andre. Spøken hans nå var på bekostning av deg og hele morsomheten var jo at du skulle stresse deg opp.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen partnere med vilje gjør den andre opprørt og redd jeg altså. ALT er ikke morsomt. Å selvfølgelig er det personen som blir opprørt som har et problem, aldri «klovnen» som gjør ting fordi hen selv syns det er gøy (uten å bry seg om hvordan det påvirker andre). Dustefolk. Det finnes tid og sted for alt, det gjelder også humor og lurerier. 

Anonymkode: b5e0f...fd6

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er av de som kan finne på å spøke om alt, også noe av det jeg falt for . Impulsiv kar.

Jeg er det motsatte, oppfattes ofte som svært seriøs dame. Oppvokst i en streng familie og har tatt preg av det.  Jeg er også en person som unngår stress og det som trigger stress da jeg reagerer over gjennomsnittlig på stress ved å tro at en stressende situasjon er 10x verre enn det den er. Overtenker. 

Jeg er altså gravid, og befinner meg allerede i en stressende situasjon da det er fortsatt mulig å spontabortere enda. Jeg har spontanabortert 2 ganger hittil, sist godt over i 2.trimester. 

Idag sender han meg bilde av seg selv hvor man kan se at han  har blitt stoppet av politiet og politimennene undersøker bilen hans.  Hans jobb avhenger av å ha førerkortet ,og han har tidligere mistet førerkortet.  Vi befinner oss i en sårbar økonomisk situasjon og lønnen min er ikke nok for dekke utgiftene våre.  Der satt jeg da med full stress å tenkte , han har sikkert prikker fra før av, drar de førerkortet hans nå? Hva skal skje med planen min? Da han mistet førerkortet sist måtte jeg være sjåføren hans etter egen arbeidstid for at han ikke skulle miste jobben. Det var super tøft, jeg jobbet i en 180% stilling, minst. Også komme hjem til husarbeid og, matlaging og datteren på år. Hun ble værende mye hos besteforeldrene de mndene jeg måtte stille opp som sjåfør han. Hennes fravær var ille nok.

Mens jeg venter på at han skal svare på hvorfor politiet har stoppet han og hva som har skjedd så velger han å ikke svare meg , bare lar meg vente  på pinebenken. 

Når han endelig svarer så ler han og sier at det er et gammelt bilde og at det var bare en spøk. 

Det klikket for meg, og jeg hylte og spurte om 2 spontanaborter ikke var nok for han?! Og kalte han tonedøv idiot og la på. 

I ettertid sitter jeg og føler meg som en hårsår kjæring for å ikke tåle spøk. Var jeg urimelig? 

Du er hysterisk. Du hisser deg unødvendig opp og så skylder på han 🥵

Anonymkode: c834c...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Virker som en uansvarlig mann. 

Anonymkode: 6fb55...b3a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er hysterisk. Du hisser deg unødvendig opp og så skylder på han 🥵

Anonymkode: c834c...ec4

Tydeligvis er veldig mange enige med deg. 🤭

Hadde likt å se reaksjon din etter å ha aborterte 2 ganger pga stress, jobbe i 200% stilling og aldri se ungen du har hjemme. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virker som en uansvarlig mann. 

Anonymkode: 6fb55...b3a

Dessverre, enig 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansvarlig mann som ikke respekterer noen andre enn seg selv, fordi han dessverre ikke har egenskapene til å se noen andre enn seg selv. Mye jeg kunne kommentert rundt forholdet deres, men dere burde komme dere til en parterapeut. 

Anonymkode: e57a0...94f

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...