Gå til innhold

Vekta gjør meg gal, er det i hele tatt mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så jeg bestemte meg for å veie meg Idag slik at jeg har ett startpunkt når jeg nå skal ned igjen. Første gangen jeg veide meg viste vekta 3-4 kilo mer enn sist, noe jeg tenkte stemmer. Vet jeg har lagt på meg litt, derfor jeg tenkte at nå må jeg skjerpe meg. Men jeg husket ikke helt nøyaktig hva vekta viste når jeg skulle skrive den ned, så jeg gikk på en gang til. Og da viste den 11 kg mer enn når jeg veide meg første gangen. Er det i hele tatt mulig? Klærne mine passer fortsatt som de gjorde for ett år siden når jeg veide meg sist, ville de i hele tatt passet hvis jeg har lagt på meg 15 kg på ett år? Jeg blir gal!!! Altså, jeg har aldri vært den slankeste personen, og det kommer jeg aldri til å bli heller, men jeg har vanskelig for å tro at jeg har klart å legge på meg så jævlig mye. Får knaske gulrøtter for harde livet fremover 🤣🤣 uff, vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Hvilken vekt er riktig liksom? Jaja, livsstil endring må til uansett. Dagens utblåsning haha

Anonymkode: 94dd6...282

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du så riktig først? Eller kan vekten ha stått skjevt en av gangene? Eventuelt kan det jo være noe feil med vekta. Det er jo veldig rart hvis du kan bruke samme klær etter å ha gått opp 15 kilo, med mindre du kun går i kjortel ...

Anonymkode: c39b0...177

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha merket det mye mer på klærne ja. Jeg merker det veldig godt på klærne "bare" jeg går opp eller ned 4 kilo... Merker hvordan buksene strammer i midjen f eks, eller at en topp sitter penere.

Anonymkode: 109f8...514

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er denne vekta? Bytte batterier, kanskje?

Jeg merker det fort på buksene mine om jeg går opp noen kilo, så at du skal ha gått opp 15 kilo og fremdeles bruker de samme klærne som for ett år siden, høres ut som en teknisk feil på vekta du bruker....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du sikker på at du så riktig først? Eller kan vekten ha stått skjevt en av gangene? Eventuelt kan det jo være noe feil med vekta. Det er jo veldig rart hvis du kan bruke samme klær etter å ha gått opp 15 kilo, med mindre du kun går i kjortel ...

Anonymkode: c39b0...177

Er dårlig med kjortler her i hus🤣 går som oftest i jeans eller tights, ganske sikker på at jeg så riktig først ja, men hvilken vekt som egentlig er riktig er jeg nå i tvil om haha

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du burde ha merket det mye mer på klærne ja. Jeg merker det veldig godt på klærne "bare" jeg går opp eller ned 4 kilo... Merker hvordan buksene strammer i midjen f eks, eller at en topp sitter penere.

Anonymkode: 109f8...514

Ja, merker jo at jeansen er litt strammere i midjen, derfor jeg visste at jeg hadde gått opp ett par kg. Men synes 15 kg var litt drøyt både i forhold til klærne og hvordan jeg føler meg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Hvor gammel er denne vekta? Bytte batterier, kanskje?

Jeg merker det fort på buksene mine om jeg går opp noen kilo, så at du skal ha gått opp 15 kilo og fremdeles bruker de samme klærne som for ett år siden, høres ut som en teknisk feil på vekta du bruker....

Det skal jeg prøve, usikker på hvor gammel den er, men kan være batteriene. 

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende for 2-3 år siden. Hadde ikke veid meg på lenge, så plutselig var jeg 10 kg mer enn sist, uten å ha merket det noe særlig.

Jeg kontrollmålte vekta med sekker med mel og sukker, ca. 18 kg på det meste, og vekta var helt rett den. I løpet av 2-3 måneder gikk jeg ned igjen, uten å gjøre noe for det.

Veldig merkelig, vanligvis er 2 kg opp eller ned nok til å merke det på klærne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fullt mulig.
Jeg merket at jeg hadde lagt på meg og begynte å lure litt da jeg var og prøvde klær og ingenting passet i vanlig butikk 😬 Hadde veid 82 kg i flere år, så tenkte at jeg nok -skrekk og gru- nå kanskje veide 85? Så jeg kjøpte meg en vekt. Og fikk rett og slett SJOKK da den viste 94(!!) kilo! Så 12 kilo opp her, totalt uforberedt på den. Brukte jo de samme klærne som før! Litt trangere, men absolutt ikke noe som tilsvarte så mange kilo trodde jeg. 

Nå veier jeg 75, og jeg bruker fortsatt noen av klærne jeg brukte da. Det er ikke sånn at de slenger rundt meg, bare litt romsligere og ikke så mye som tyter 😉

Anonymkode: f9987...f5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal drite i vekta og bruke målebånd i stedet?

Anonymkode: 085ab...ea6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 15 kilo på et år, buksestørrelsen min er den samme. Jeg har bare gått ned i størrelse på overkroppen. Så det er jo veldig forskjellig hvor på kroppen man merker det. Er i hvert fall fullt mulig. 

Anonymkode: 37d3f...252

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det er fullt mulig.
Jeg merket at jeg hadde lagt på meg og begynte å lure litt da jeg var og prøvde klær og ingenting passet i vanlig butikk 😬 Hadde veid 82 kg i flere år, så tenkte at jeg nok -skrekk og gru- nå kanskje veide 85? Så jeg kjøpte meg en vekt. Og fikk rett og slett SJOKK da den viste 94(!!) kilo! Så 12 kilo opp her, totalt uforberedt på den. Brukte jo de samme klærne som før! Litt trangere, men absolutt ikke noe som tilsvarte så mange kilo trodde jeg. 

Nå veier jeg 75, og jeg bruker fortsatt noen av klærne jeg brukte da. Det er ikke sånn at de slenger rundt meg, bare litt romsligere og ikke så mye som tyter 😉

Anonymkode: f9987...f5a

Jeg har også opplevd akkurat det samme :ninja:

Trodde jeg hadde gått opp fra 80 til 85, men det var 93 ja! Brukte de samme klærne på 80 og 93, men de satt jo selvfølgelig litt (eller mye) strammere. 

Anonymkode: 13974...a93

Skrevet

Les den siste boken til Marit Kolby. Nøkkelen til alt 😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Jeg gikk ned 4-5 kg og gikk ned en klesstørrelse. Aldri i verden om str small hadde passet meg om jeg veide 15 kg mer. 

Anonymkode: 876e1...91a

AnonymBruker
Skrevet
milletrille2 skrev (Akkurat nå):

Les den siste boken til Marit Kolby. Nøkkelen til alt 😉

Trenger ikke lese bøker, periodefasting er det letteste. 

Anonymkode: 876e1...91a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre vekter og viser forskjellig på alle. En manuell og to digitale. Den dyreste er jeg i midten på, den manuelle er jeg lettest og den billigste er jeg tyngst på. Hva er rett?

Anonymkode: f640f...7b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har TO vekter. På den ene er jeg 6 kilo tyngre...så jeg tenkte å sjekke hvilken av dem som er riktig. Jeg har en kettlebell som er 12 kilo, så jeg satte den på begge vektene. Begge vektene viser nøyaktig 12 kilo. Men når jeg går på, er jeg 6 kg tyngre på den ene. Så dette forblir et mysterium... bestem meg for å droppe den vekta jeg veier minst på og bruke den andre...fordi jeg uansett har endel å gå på før jeg blir for tynn, haha.

Anonymkode: d7dd6...7ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har tre vekter og viser forskjellig på alle. En manuell og to digitale. Den dyreste er jeg i midten på, den manuelle er jeg lettest og den billigste er jeg tyngst på. Hva er rett?

Anonymkode: f640f...7b2

Ikke vits å veie seg på 3 vekter. Har man bare en ser man ihvertfall om man går opp eller ned. Det er jo det viktigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...