Erfarenmann Skrevet 27. mai 2024 #81 Del Skrevet 27. mai 2024 Nå har ikke nudisme vært noe jeg har følt på noe behov for, noen gang. Men å stå på sidelinja og følge slike diskusjoner er litt interessant. Det virker som nudister kan deles inn i to typer. De som ser rødt hvis noen er i nærheten av å tenke en erotisk tanke rundt dette, og dem som innrømmer at erotisk nyskjerrighet også er en bit av det. Det ser ut til at den første gruppen har lav terskel for å dømme andre med diverse ord og uttrykk. Creep ser vi her i denne tråden, for eksempel. Dette sterke behovet for å være naken, og absolutt sammen med andre, fremmede mennesker og samtidig avvise enhver form for lyst til å se og bli sett, virker usannsynlig og ulogisk på meg. Men vi må jo tro dem når de sier det, så da lurer jeg på om disse anti-erotiske naturistene ikke burde starte en privat klubb, som foregår på privat sted, der de faktisk kan påvirke hvem som slipper inn og hvem som har de "riktige" holdningene til nakenhet. Å forvente og forlange at kun "de riktige" folka skal oppholde seg på en offentlig badeplass er jo bare tåpelig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #82 Del Skrevet 27. mai 2024 Erfarenmann skrev (58 minutter siden): Nå har ikke nudisme vært noe jeg har følt på noe behov for, noen gang. Men å stå på sidelinja og følge slike diskusjoner er litt interessant. Det virker som nudister kan deles inn i to typer. De som ser rødt hvis noen er i nærheten av å tenke en erotisk tanke rundt dette, og dem som innrømmer at erotisk nyskjerrighet også er en bit av det. Det ser ut til at den første gruppen har lav terskel for å dømme andre med diverse ord og uttrykk. Creep ser vi her i denne tråden, for eksempel. Dette sterke behovet for å være naken, og absolutt sammen med andre, fremmede mennesker og samtidig avvise enhver form for lyst til å se og bli sett, virker usannsynlig og ulogisk på meg. Men vi må jo tro dem når de sier det, så da lurer jeg på om disse anti-erotiske naturistene ikke burde starte en privat klubb, som foregår på privat sted, der de faktisk kan påvirke hvem som slipper inn og hvem som har de "riktige" holdningene til nakenhet. Å forvente og forlange at kun "de riktige" folka skal oppholde seg på en offentlig badeplass er jo bare tåpelig. Det er ikke så lett å forklare for de som aldri har prøvd, hvordan det er å være naturist. Hvordan det som regel bare tar noen minutter før man nesten ikke lenger tenker på at man er naken. Hvordan det er mulig å omgi seg med nakne mennesker av alle kjønn uten at det er en seksuell spenning i det. Det må oppleves og erfares. Jeg tror ikke naturister er mer eller mindre erotiske vesener enn andre. Naturister har sex og tenker på sex på lik linje med alle andre, men for naturister er ikke nakenhet det samme som sex. Naturister er minst like erotiske som tekstilfolket, men erotikken utøves bak lukkede dører og ikke i all offentlighet. For naturister handler nakenheten om frihet, komfort, velvære og det å komme veldig tett på naturelementene som sol, luft og vann. Det å være naken og fri oppleves også av mange som den ultimate avslapning hvor man, tro det eller ei, blir kvitt kroppsfokus og vanskelig tanker om eget utseende og bare kan nyte, leve og være seg selv 100% uten å være redd for å bli veid, målt og dømt. Naturisme er en familievennlig aktivitet, hvor 4-åringen er like velkommen som oldemor på 96, og i et slikt miljø passer ikke seksuelle handlinger inn. Du foreslår at naturister oppretter egne klubber for likesinnede med kontroll av hvem som får komme inn. Det er ingen dårlig idé, men idéen er ikke helt ny. I over 100 år har det eksistert slike klubber, feriesteder og møteplasser for naturister som er godkjente medlemmer etter søknad. I dag er det Naturistforeninger i en rekke land over hele kloden, også i Norge, som tilbyr nakenbad innendørs om vinteren, og som eier og/eller driver naturistkampinger og steder rundt i landet. Den norske naturistforeningen er tilknyttet INF(International Naturist Federation), og det finnes flere andre store organisasjoner for naturister. En av de største er AANR(American Association for Nude Recreation). Men nakenhet er ikke forbeholdt bare de som kaller seg naturister eller er medlem av en forening. Vi har i Norge fått et feiende flott spa-anlegg etter modell fra liknende anlegg som det finnes mange av i Europa. The Well. Her er det fokus på velvære og nytelse, hvor det både av velværegrunner og av hensyn til hygienen, oppfordres til å være naken i det meste av anlegget. Det er her ikke noe mål i seg selv å være naken for å "se og bli sett", men nakenheten er et verktøy for å få bedre utbytte av saunaer, badstuer, bad og behandlinger. Her er enhver type seksuell handling bannlyst, og folk som ikke klarer å innrette seg etter det, og blir fersket, ryker på hue og ræva ut og får aldri mer sette sine bein i anlegget. For øvrig kan jo hvem som helst nyte et nakenbad alene, aller sammen med andre, nesten hvor som helst her i landet. Og mange gjør det, kanskje mange flere enn vi tror. Anonymkode: 6475e...317 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #83 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg har ikke erfaring med nudiststrand, men kunne tenkt meg å prøvd det, ikke så mye bare det å nyte solen, men fordi det pirrer meg og se voksne menn. Jeg er enslig voksen kvinne og får ikke sett så ofte nakne menn. Jeg har ikke så behov for å vise meg selv frem, men ønske om å se andre helt vanlige godt voksne menn og med et håp om at det kanskje kunne blitt noe bak på meg i skjul eller i bilen eller er sted, ikke i full offentlighet, men kanskje at en mann hadde tatt kontakt med forespørsel om jeg ønsket noe mer. Etter det jeg forstår, så er det nettopp ikke dette som skjer på nudist strand, så jeg har da ikke prøvd, siden jeg tenker det blir mer ubehagelig å kjenne på kåtheten i kroppen min, uten at noe skjer. Anonymkode: 1217b...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #84 Del Skrevet 27. mai 2024 Erfarenmann skrev (2 timer siden): Å forvente og forlange at kun "de riktige" folka skal oppholde seg på en offentlig badeplass er jo bare tåpelig. Nei. Det forventer man på skoler og i barnehager og lekeland også. Anonymkode: da718...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 27. mai 2024 #85 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke så lett å forklare for de som aldri har prøvd, hvordan det er å være naturist. Hvordan det som regel bare tar noen minutter før man nesten ikke lenger tenker på at man er naken. Hvordan det er mulig å omgi seg med nakne mennesker av alle kjønn uten at det er en seksuell spenning i det. Det må oppleves og erfares. Jeg tror ikke naturister er mer eller mindre erotiske vesener enn andre. Naturister har sex og tenker på sex på lik linje med alle andre, men for naturister er ikke nakenhet det samme som sex. Naturister er minst like erotiske som tekstilfolket, men erotikken utøves bak lukkede dører og ikke i all offentlighet. For naturister handler nakenheten om frihet, komfort, velvære og det å komme veldig tett på naturelementene som sol, luft og vann. Det å være naken og fri oppleves også av mange som den ultimate avslapning hvor man, tro det eller ei, blir kvitt kroppsfokus og vanskelig tanker om eget utseende og bare kan nyte, leve og være seg selv 100% uten å være redd for å bli veid, målt og dømt. Naturisme er en familievennlig aktivitet, hvor 4-åringen er like velkommen som oldemor på 96, og i et slikt miljø passer ikke seksuelle handlinger inn. Du foreslår at naturister oppretter egne klubber for likesinnede med kontroll av hvem som får komme inn. Det er ingen dårlig idé, men idéen er ikke helt ny. I over 100 år har det eksistert slike klubber, feriesteder og møteplasser for naturister som er godkjente medlemmer etter søknad. I dag er det Naturistforeninger i en rekke land over hele kloden, også i Norge, som tilbyr nakenbad innendørs om vinteren, og som eier og/eller driver naturistkampinger og steder rundt i landet. Den norske naturistforeningen er tilknyttet INF(International Naturist Federation), og det finnes flere andre store organisasjoner for naturister. En av de største er AANR(American Association for Nude Recreation). Men nakenhet er ikke forbeholdt bare de som kaller seg naturister eller er medlem av en forening. Vi har i Norge fått et feiende flott spa-anlegg etter modell fra liknende anlegg som det finnes mange av i Europa. The Well. Her er det fokus på velvære og nytelse, hvor det både av velværegrunner og av hensyn til hygienen, oppfordres til å være naken i det meste av anlegget. Det er her ikke noe mål i seg selv å være naken for å "se og bli sett", men nakenheten er et verktøy for å få bedre utbytte av saunaer, badstuer, bad og behandlinger. Her er enhver type seksuell handling bannlyst, og folk som ikke klarer å innrette seg etter det, og blir fersket, ryker på hue og ræva ut og får aldri mer sette sine bein i anlegget. For øvrig kan jo hvem som helst nyte et nakenbad alene, aller sammen med andre, nesten hvor som helst her i landet. Og mange gjør det, kanskje mange flere enn vi tror. Anonymkode: 6475e...317 Takker for er godt svar. «men tankene mine får du aldri» var det noen som sa, så jeg mener nok fortsatt at det er dårlig stil å dømme folk som har litt andre motiv og drivkrefter enn en selv har. Slik det jo gjøres blant annet her i tråden. For det finnes mange forskjellige motiver for å kle seg naken sammen med andre. Kanskje like mange som det finnes folk. Det ser vi også i denne tråden. Derfor vil jeg aldri akseptere stempling og fordømming med utgangspunkt i et offentlig sted. Selv har jeg bare vært på «vanlige» strender, men der forbeholder jeg meg retten til å la øynene mine treffe det de treffer og tenke akkurat hva jeg vil om det jeg ser. Ikke stirre og være ubehagelig da. Det er en selvfølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #86 Del Skrevet 27. mai 2024 Erfarenmann skrev (27 minutter siden): Takker for er godt svar. «men tankene mine får du aldri» var det noen som sa, så jeg mener nok fortsatt at det er dårlig stil å dømme folk som har litt andre motiv og drivkrefter enn en selv har. Slik det jo gjøres blant annet her i tråden. For det finnes mange forskjellige motiver for å kle seg naken sammen med andre. Kanskje like mange som det finnes folk. Det ser vi også i denne tråden. Derfor vil jeg aldri akseptere stempling og fordømming med utgangspunkt i et offentlig sted. Selv har jeg bare vært på «vanlige» strender, men der forbeholder jeg meg retten til å la øynene mine treffe det de treffer og tenke akkurat hva jeg vil om det jeg ser. Ikke stirre og være ubehagelig da. Det er en selvfølge. Det er nok stort sett slik det foregår på naturiststeder også. Vi har vel alle både blikk og tanker som vandrer, men det handler om å utvise normal folkeskikk. I bunn og grunn er det ingen forskjell på tekstilstrender og naturiststrender når det gjelder forventet oppførsel, men når man er naken, og da kanskje spesielt for kvinner, da er man ofte mer sårbar og følsom overfor uønsket oppmerksomhet og det skal mindre til før det kan føles ukomfortabelt. Jeg tenker at det spiller ingen rolle hvilket motiv man har for å oppsøke ei naturiststrand, så lenge man utviser normal folkeskikk og ikke er til sjenanse og plage for folk rundt seg. Ikke gjør ting på naturiststranda som du ikke ville gjort på et kjøpesenter, bortsett fra å være naken, da..... Anonymkode: 6475e...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #87 Del Skrevet 27. mai 2024 Jeg har vært på naturiststrand kanskje 10 ganger. Må nok innrømme at jeg hadde litt seksuelle baktanker med å dra de første gangene. Jeg fantaserte om å bli sett, synes ikke det er like interessant å se på andre. Men det som skjer hver gang er at all kåthet forsvinner i det jeg ankommer stranda. Settingen er så lite seksuell at jeg ikke klarer å bli kåt av det, selv om jeg gjerne ville. Men det er deilig å sole seg og bade naken uansett. Så det ender med at jeg leser i boka mi og ikke bryr meg om de andre som er der. Anonymkode: 93ddf...963 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #88 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For naturister handler nakenheten om frihet, komfort, velvære og det å komme veldig tett på naturelementene som sol, luft og vann. Det å være naken og fri oppleves også av mange som den ultimate avslapning hvor man, tro det eller ei, blir kvitt kroppsfokus og vanskelig tanker om eget utseende og bare kan nyte, leve og være seg selv 100% uten å være redd for å bli veid, målt og dømt. Det klarer jo nudistene selv å motbevise rimelig effektivt. Når det f.eks blir dårlig vær med regn eller kalde vindkast på nakenstranda har jeg sett mange av dem ta på seg en genser, eller noe slik, men skal absolutt fremdeles være naken nedentil. Det at de absolutt skal vise fram kjønnsorganene sine på tross av at det er for surt å kaldt for å være naken viser med all tydelighet at dette dreier seg om en form for ekshibisjonisme, og ikke bare at det er digg å bade og sole seg uten klær. Og vått badetøy er ikke akkurat så ubehagelig som de påstår, hvor mange av de reiser flere mil for å komme til nakenstranda, eller noen faktisk til og med reiser til en feriedestinasjon i utlandet hvor eneste mål er å komme seg til nakenstranda, og ingen andre attraksjoner er motivasjonen til å reise dit de gjør. Da forstår man jo godt at motivasjonen er noe helt annet enn at "æsj våt badeshorts er ubehagelig"... Anonymkode: 14c7f...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 27. mai 2024 #89 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Det forventer man på skoler og i barnehager og lekeland også. Anonymkode: da718...ae1 Det er vel nettopp på skoler og i barnehager at man sliter med mobbing og det som verre er. Det finnes knapt en klasse der det ikke er en eller flere som trenger ekstra ressurser. Ta en tur på byen en lørdagskveld Du må gjerne forvente at alle er som du ønsker men da får du det ikke lett her i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #90 Del Skrevet 27. mai 2024 Erfarenmann skrev (Akkurat nå): Det er vel nettopp på skoler og i barnehager at man sliter med mobbing og det som verre er. Det finnes knapt en klasse der det ikke er en eller flere som trenger ekstra ressurser. Ta en tur på byen en lørdagskveld Du må gjerne forvente at alle er som du ønsker men da får du det ikke lett her i livet Tuller du? Snakker selvfølgelig om de voksne. Du blir jaget vekk dersom du går rundt og titter på ungene i barnehage og lekeland. Mest sannsynlig ringer de politiet også. Og mest sannsynlig vet politiet hvem du er. Sånn er det også hvis du utviser seksuell adferd på stranden eller går og ser på mennesker, enten det er tekstilstrand eller nakenstrand. Stranden er til for barna, ikke for de voksne. Anonymkode: da718...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 27. mai 2024 #91 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tuller du? Snakker selvfølgelig om de voksne. Du blir jaget vekk dersom du går rundt og titter på ungene i barnehage og lekeland. Mest sannsynlig ringer de politiet også. Og mest sannsynlig vet politiet hvem du er. Sånn er det også hvis du utviser seksuell adferd på stranden eller går og ser på mennesker, enten det er tekstilstrand eller nakenstrand. Stranden er til for barna, ikke for de voksne. Anonymkode: da718...ae1 Men herre Gud da menneske. Drar du pedofili inn i dette??? Nudist-stranda er for barn og ikke for voksne? Og du spør om JEG tuller? Mitt poeng er at folk både her og der, på offentlige steder, ikke alltid er som vi ønsker og det er tåpelig og naivt å tro og forvente noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #92 Del Skrevet 27. mai 2024 Erfarenmann skrev (4 minutter siden): Men herre Gud da menneske. Drar du pedofili inn i dette??? Nudist-stranda er for barn og ikke for voksne? Og du spør om JEG tuller? Mitt poeng er at folk både her og der, på offentlige steder, ikke alltid er som vi ønsker og det er tåpelig og naivt å tro og forvente noe annet. Ja, stranda er for unger ja. Ikke jeg som drar pedofili inn her. Man snakker om seksuell adferd foran unger med en gang man snakker om å være seksuell på en strand hvor det finnes unger, slik du og andre gjør i denne tråden. Jeg bare påpeker det. Normale mennesker drar til stranden for å bade, grille, bygge sandslott, sole seg. Det er disse menneskene man snakker om å seksualisere i disse trådene. Anonymkode: da718...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 27. mai 2024 #93 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det klarer jo nudistene selv å motbevise rimelig effektivt. Når det f.eks blir dårlig vær med regn eller kalde vindkast på nakenstranda har jeg sett mange av dem ta på seg en genser, eller noe slik, men skal absolutt fremdeles være naken nedentil. Det at de absolutt skal vise fram kjønnsorganene sine på tross av at det er for surt å kaldt for å være naken viser med all tydelighet at dette dreier seg om en form for ekshibisjonisme, og ikke bare at det er digg å bade og sole seg uten klær. Og vått badetøy er ikke akkurat så ubehagelig som de påstår, hvor mange av de reiser flere mil for å komme til nakenstranda, eller noen faktisk til og med reiser til en feriedestinasjon i utlandet hvor eneste mål er å komme seg til nakenstranda, og ingen andre attraksjoner er motivasjonen til å reise dit de gjør. Da forstår man jo godt at motivasjonen er noe helt annet enn at "æsj våt badeshorts er ubehagelig"... Anonymkode: 14c7f...a26 Tøv. Det fysiologisk riktige når det begynner å bli kalt er å først dekke til overkroppen. Det er der du fryser først. Om vinteren har du varmere klær på overkroppen enn på beina. Også små barn foretrekker å kun ha på seg en t-skjorte og å være naken nedentil om ettermiddagen etter en naken dag ute. At vi nå dekker til underlivet først har med kulturelt påført skam å gjøre og ikke fysiologi, instinkt eller fornuft. Når mennesket begynte med klær for 70 000 år siden var det sannsynligvis skinnfiller på overkroppen mens de var nakne nedentil. Når steinaldermennesker tegnes med skinnskjorts eller bikinier så er det mer et produkt av dagens klesmoral enn det er historisk korrekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #94 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det klarer jo nudistene selv å motbevise rimelig effektivt. Når det f.eks blir dårlig vær med regn eller kalde vindkast på nakenstranda har jeg sett mange av dem ta på seg en genser, eller noe slik, men skal absolutt fremdeles være naken nedentil. Det at de absolutt skal vise fram kjønnsorganene sine på tross av at det er for surt å kaldt for å være naken viser med all tydelighet at dette dreier seg om en form for ekshibisjonisme, og ikke bare at det er digg å bade og sole seg uten klær. Og vått badetøy er ikke akkurat så ubehagelig som de påstår, hvor mange av de reiser flere mil for å komme til nakenstranda, eller noen faktisk til og med reiser til en feriedestinasjon i utlandet hvor eneste mål er å komme seg til nakenstranda, og ingen andre attraksjoner er motivasjonen til å reise dit de gjør. Da forstår man jo godt at motivasjonen er noe helt annet enn at "æsj våt badeshorts er ubehagelig"... Anonymkode: 14c7f...a26 Jeg går på nakenstrand for å være sammen med likesinnede, folk som har samme syn på nakenhet som meg og fordi det er tryggere og mer akseptert å være naken der enn andre steder. Jeg går ikke dit for å vise meg frem eller for å se på andre. Anonymkode: 190e8...bfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 28. mai 2024 #95 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, stranda er for unger ja. Ikke jeg som drar pedofili inn her. Man snakker om seksuell adferd foran unger med en gang man snakker om å være seksuell på en strand hvor det finnes unger, slik du og andre gjør i denne tråden. Jeg bare påpeker det. Normale mennesker drar til stranden for å bade, grille, bygge sandslott, sole seg. Det er disse menneskene man snakker om å seksualisere i disse trådene. Anonymkode: da718...ae1 DU snakker om seksuell adferd foran unger. Det sier mye om din tankegang. Ikke min. Jeg snakker om at man ikke kan være på et offentlig sted som er åpent for alle, og så forvente at alle skal være som deg, og tenke som deg. Så snakker jeg om at folk har forskjellige motiv og drivkrefter. Det finnes plenty med folk, bare i denne tråden, som sier at et element av å se eller bli sett finnes for dem. Og det første kortet du drar da er "seksuell adferd foran unger". Søk hjelp, du. Endret 28. mai 2024 av Erfarenmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #96 Del Skrevet 28. mai 2024 Erfarenmann skrev (19 minutter siden): DU snakker om seksuell adferd foran unger. Det sier mye om din tankegang. Ikke min. Jeg snakker om at man ikke kan være på et offentlig sted som er åpent for alle, og så forvente at alle skal være som deg, og tenke som deg. Så snakker jeg om at folk har forskjellige motiv og drivkrefter. Det finnes plenty med folk, bare i denne tråden, som sier at et element av å se eller bli sett finnes for dem. Og det første kortet du drar da er "seksuell adferd foran unger". Søk hjelp, du. Slutt å vende dette over på meg. Det er ikke jeg som er den perverse når jeg reagerer på at nakenhet og nudisme - på stedet som faktisk involverer barnefamilier og andre helt uskyldige mennesker - stadig legges inn på seksualitetsforumet. Ville gjort der samme dersom man stadig snakket om sex i dyreparken eller legoland. Nakenhet er IKKE det samme som sex. Finn dere et sted hvor KUN voksne og seksuelt interesserte befinner seg, dropp å tro at offentligheten skal legge til rette for dere. Vi andre har lovfestet rett til å være i fred, i motsetning til det du sier: Erfarenmann skrev (18 timer siden): Å forvente og forlange at kun "de riktige" folka skal oppholde seg på en offentlig badeplass er jo bare tåpelig. Anonymkode: da718...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 28. mai 2024 #97 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Slutt å vende dette over på meg. Det er ikke jeg som er den perverse når jeg reagerer på at nakenhet og nudisme - på stedet som faktisk involverer barnefamilier og andre helt uskyldige mennesker - stadig legges inn på seksualitetsforumet. Ville gjort der samme dersom man stadig snakket om sex i dyreparken eller legoland. Nakenhet er IKKE det samme som sex. Finn dere et sted hvor KUN voksne og seksuelt interesserte befinner seg, dropp å tro at offentligheten skal legge til rette for dere. Vi andre har lovfestet rett til å være i fred, i motsetning til det du sier: Anonymkode: da718...ae1 Dette vender du på deg selv, ganske elegant. Hvis problemet ditt er at denne tråden befinner seg i forum for seksualitet, så får du ta det opp med moderatorer. Ikke meg. Jeg sier heller ingen ting om at nakenhet og sex er det samme, selv om det har en tendens til å inntreffe samtidig. Ikke har du fått med deg at jeg ikke er nudist heller. Har aldri vært på en naken-strand og kommer aldri til å være det. Så jeg er ikke en del av "dere". Og du misforstår "offentligheten" fullstendig. Poenget med at en strand er offentlig er at den er åpen for alle. Det er ikke inngangspenger, det er ikke personlighets-testing - den et åpent. Punktum. Det har ingen ting med å "legge til rette" for "dere" å gjøre. Å legge til rette ville vært det jeg har foreslått - nemlig at nudister som vil sikre seg at de bare er de "riktige" tankene og holdningene som kommer inn må danne private klubber på private steder om de skal oppnå sin ideal-verden. Og tro det eller ei. Det kan være folk på stranda som tenker tanker og koser seg med det uten at du aner det. Det går faktisk an å tenke en tanke og ha et motiv, uten at du faktisk løfter en eneste finger og viser "seksuell adferd". "Seksuell adferd foran unger", "pervers", "skoler og barnehager", "dere" (hvem nå det måtte være): Dette kommer fra ditt hode. Din tankegang - og du burde være bekymret. Endret 28. mai 2024 av Erfarenmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #98 Del Skrevet 28. mai 2024 Erfarenmann skrev (11 minutter siden): Dette vender du på deg selv, ganske elegant. Hvis problemet ditt er at denne tråden befinner seg i forum for seksualitet, så får du ta det opp med moderatorer. Ikke meg. Den handler om seksualitet og er derfor i rett forum. Den handler om seksualitet midt blant mennesker som ikke ønsker det og må derfor tåle motstand. Din påstand var at det er tåpelig at bare de riktige folka skal oppholde seg på en badeplass. Jeg svarte at dette reguleres ved sosiale sanksjoner og ved lov. Det er ikke mer å diskutere. Anonymkode: da718...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carlberner1 Skrevet 28. mai 2024 #99 Del Skrevet 28. mai 2024 On 7/21/2022 at 11:13 AM, SlemUlv said: Langøyene, det er eget område for naturister på sørøstsiden av øya. Ja. På den ytterste øya, i en fjellvegg, på baksida i skyggen kan man være naken. Like integrert i samfunnet som spedalske i middelalderen Jo mer skummelt det er å være naken, jo mer spennende(?) blir det og jo flere merkeligheter blir det ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 28. mai 2024 #100 Del Skrevet 28. mai 2024 carlberner1 skrev (3 minutter siden): Ja. På den ytterste øya, i en fjellvegg, på baksida i skyggen kan man være naken. Like integrert i samfunnet som spedalske i middelalderen Jo mer skummelt det er å være naken, jo mer spennende(?) blir det og jo flere merkeligheter blir det ut av det. Det er ikke jeg som har lagt disse nudisstrendene på stedene de er. Personlig bruker jeg kun huk, og er fornøyd med det 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå