AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #1 Skrevet 21. juli 2022 Nå er ikke konflikt det er riktige ordet, fordi ingen har egentlig kranglet… men saken er slik at jeg deler et kjøkken med 7 andre i et av SiOs studentbyer. Nå er det mye til- og fraflyttinger hvert semester, og det er alltid en del krydder, sauser, oljer osv. som legges igjen av de som flytter. Disse legges som regel igjen i et felles skap som vi alle deler på, og selv om jeg (og de andre) har mine matvarer i våre egne skap, så brukes innholdet i felleskapet titt og ofte. Nå er det slik at en av de som har bodd har ganske lenge (noe jeg har forresten også gjort) skal flytte, og har funnet ut at hen skal ta med seg mye av det som er i det felleskapet tilsynelatende fordi det er ingen av våres og derfor er det i hens øynene fritt frem til å ta hva hun vil. Ingen av de andre faste (det vil si, de som har bodd har her lenge) har kommentert noe på det, men jeg syns faktisk ikke at det er greit at hun bare tar alt. Overreagerer jeg? Jeg har mitt eget skap med ting og lider ingen nød liksom, men jeg syns helt ærlig det er veldig frekt. Det er jo ting vi har hatt på deling, selv om det egentlig er ingen som «eier» dem. Anonymkode: a2fb7...fb5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #2 Skrevet 21. juli 2022 Det tilhører jo kollektivet. flytter hun ut så blir det som er i fellesskapet igjen. Noe annet er jo helt unaturlig. Hva om du sa det samme? Jeg bare tar felles maten jeg, siden det er ingen som eier det? Dere har jo blitt enig i fellesskap at det som blir til overs mår folk flytter skal til fellesen? Anonymkode: 80fe7...165 8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 Ta de inn på rommet ditt og låse de inn til hun har flyttet ut😂 Anonymkode: 60177...0ca 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 Det er helt innafor for deg å si til hen at dette tilhører fellesskapet og skal bli stående slik det alltid har gjort. Anonymkode: 8f40f...9d2 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Ting som tilhører fellesskapet er det ingen som kan ta med seg syns jeg. Anonymkode: 0c5d6...087 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 Det er alltid en egoist i ethvert kollektiv…..hadde gitt beskjed til hun, dette tilhører «huset». Anonymkode: a66ca...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta de inn på rommet ditt og låse de inn til hun har flyttet ut😂 Anonymkode: 60177...0ca Veldig fristet til å gjøre dette… Har en følelse på at selv om jeg sier tydelig i fra og hun sier seg enig, så er det mulig hun stjeler en del av tingene likevel Anonymkode: a2fb7...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Skrevet 22. juli 2022 Spør henne syrlig om hun også tenker å ta med seg felles dasspapir og vaskemidler. Anonymkode: fc89a...e41 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå