AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 Jeg er en gutt på 20 år som holder på å miste håret. Pappa mista også håret rundt denne alderen men jeg trodde alltid at jeg hadde arva hårgenetikken til mamma siden hun også er rødhåra og pappa er helt mørk men tydeligvis ikke. Jeg har synlige viker og hårfestet klatrer lengre og lengre opp. Legen skal ta prøver på mandag men det kan ta ukesvis å få svar på og minoxidil gjør ingenting. Jeg mister en relativt stor mengde hår hver eneste dag og håret på sidene har sluttet å vokse. Jeg vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Jeg har allerede null selvtillit og nå kommer jeg til å bli mobba enda mer. Anonymkode: 5ecd6...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 Klipp det helt ned når den tid kommer. Sexy! Tror dere menn tenker mer over det enn de vi damer gjør. Men forstår at det er ekkelt for deg. Anonymkode: 51f6f...d78 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Skrevet 21. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Klipp det helt ned når den tid kommer. Sexy! Tror dere menn tenker mer over det enn de vi damer gjør. Men forstår at det er ekkelt for deg. Anonymkode: 51f6f...d78 Litt av greia er at jeg er ginger, og øyenbrynene mine er nesten helt usynlige. For at de hele tatt skal vises så må jeg farge de to ganger i måneden og til og med da er de nesten ikke synlige. Føler jeg kommer til å se ut som et hårløst egg med øyne og nese.. Anonymkode: 5ecd6...4e0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Skrevet 21. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Litt av greia er at jeg er ginger, og øyenbrynene mine er nesten helt usynlige. For at de hele tatt skal vises så må jeg farge de to ganger i måneden og til og med da er de nesten ikke synlige. Føler jeg kommer til å se ut som et hårløst egg med øyne og nese.. Anonymkode: 5ecd6...4e0 Du kan jo farge brynene da 😊 Anonymkode: 51f6f...d78
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #5 Skrevet 21. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Du kan jo farge brynene da 😊 Anonymkode: 51f6f...d78 Ja gjør de fra før, men hårene på bryna er så tynne at det er veldig begrensa med hvor synlig bryna blir. De vises nesten ikke med farge. Anonymkode: 5ecd6...4e0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #6 Skrevet 21. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja gjør de fra før, men hårene på bryna er så tynne at det er veldig begrensa med hvor synlig bryna blir. De vises nesten ikke med farge. Anonymkode: 5ecd6...4e0 Kanskje vippene kan farges litt også da Anonymkode: 51f6f...d78
Anonymburker Skrevet 21. juli 2022 #7 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er en gutt på 20 år som holder på å miste håret. Pappa mista også håret rundt denne alderen men jeg trodde alltid at jeg hadde arva hårgenetikken til mamma siden hun også er rødhåra og pappa er helt mørk men tydeligvis ikke. Jeg har synlige viker og hårfestet klatrer lengre og lengre opp. Legen skal ta prøver på mandag men det kan ta ukesvis å få svar på og minoxidil gjør ingenting. Jeg mister en relativt stor mengde hår hver eneste dag og håret på sidene har sluttet å vokse. Jeg vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Jeg har allerede null selvtillit og nå kommer jeg til å bli mobba enda mer. Anonymkode: 5ecd6...4e0 Kjipt når det skjer så tidlig. Jeg var i midten av 20-åra da det begynte. I alle fall kan jeg se det på bilder nå. Husker ikke når jeg begynte å legge merke til det. Men det har gått sakte over en 10-12 års periode og nå er det så tynt at jeg holder det veldig kort. Det beste er å akseptere det, egentlig. Jeg har prøvd minoxidil og ble ingen resultater på meg. Gidder ikke prøve andre ting. Du arver for øvrig enten fars hårgenetikk eller din morfars. Ikke mors direkte. Du må vel bare vente tålmodig til du får svar fra legen, da. Du kan jo få finasterid på resept som blokkerer DHT som er det som sørger for at man mister håret. Men det kan være bivirkninger som nedsatt potens, blant annet.
Helene1982 Skrevet 21. juli 2022 #8 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja gjør de fra før, men hårene på bryna er så tynne at det er veldig begrensa med hvor synlig bryna blir. De vises nesten ikke med farge. Anonymkode: 5ecd6...4e0 Det finnes masse metoder for tykkere bryn og hår, om du ønsker det. Jeg er kvinne, så jeg kan ikke forstå hvor vanskelig det er for menn å miste håret, spesielt siden jeg selv synes det er sexy. Det betyr ikke at det ikke er vanskelig for deg, og at du ikke bør undersøke hva du ønsker å gjøre, enten det er å akseptere det, etter finne metoder for å få tilbake håret/farge det.
Kipling Skrevet 21. juli 2022 #9 Skrevet 21. juli 2022 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er en gutt på 20 år som holder på å miste håret. Pappa mista også håret rundt denne alderen men jeg trodde alltid at jeg hadde arva hårgenetikken til mamma siden hun også er rødhåra og pappa er helt mørk men tydeligvis ikke. Jeg har synlige viker og hårfestet klatrer lengre og lengre opp. Legen skal ta prøver på mandag men det kan ta ukesvis å få svar på og minoxidil gjør ingenting. Jeg mister en relativt stor mengde hår hver eneste dag og håret på sidene har sluttet å vokse. Jeg vet ikke hva faen jeg skal gjøre. Jeg har allerede null selvtillit og nå kommer jeg til å bli mobba enda mer. Anonymkode: 5ecd6...4e0 Bar klipp/barber det og anlegg en litt tøffere stil. Det som ser ukult ut er blank skalle, bleikfeit kropp og kortermet skjorte med slips type stil. Er du i god form med en del muskler og en kul stil ser det dritkult ut. Rimelig sikker på at Robbie lawler ikke blir mobbet på grunn av manglende hår 2
Majer Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 For å unngå å miste hår må man ofte arve samme genvariant fra begge foreldrene. Det ordner seg:)
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 Har du sett disse videoene på youtube? Menn som går til en frisør også rett og slett bare limer han på en hårkalott på toppen av hodeskallen. Først barberes den. Så påføres et spesielt type lim. Så limes håret på. Og så klippes og styles det hele. Det ser skikkelig realistisk ut! Hvis jeg var mann og mistet alt håret i ung alder så hadde jeg garantert fått gjort en slik prosedyre. Jeg forstår at det er ekkelt å miste håret når man er ung. Ellers kan jeg trøste deg med at kvinner generelt sett et ganske tolerante ovenfor hårtap. Det er både normalt og forventet. Men en kjekk og god mann vil alltid være kjekk og god uansett om han har hår eller ikke. Anonymkode: d2af1...306
flusa Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 Uff,så leit at du føler deg slik😢 håper ikke at noen er så dumme at de mobber deg for det! skinn deg🥰 Det er kjempefint😍
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Mannen min hadde allerede mistet en del hår og fått høye viker da jeg møtte han, han var da 24 år. Jeg forstår at det er kjipt for deg, men kvinner bryr seg virkelig ikke. Er enig at det er bedre å skinne seg, ev klippe det ned til 5 mm, enn å prøve å skjule det. Hva med å gå til en salong for å få hjelp til å farge bryn og vipper? Koster ikke så mye. Anonymkode: 93b7e...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå