Gå til innhold

Mann som har en mani for porselensdukker...rart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært ute med en trivelig kar flere ganger denne sommeren. Her om kvelden kom vi endelig til det steget at jeg ble invitert hjem til han.  Gledet meg enormt og så for meg en helaften. Men da vi kom inn ytterdøren ble jeg møtt av flerfoldige porselensdukker som satt på hyller i inngangspartiet hans. Det viste seg at også hele stuen var full av porselensdukker, videre kjøkkenet og soverommet. Jeg var høflig og viste vel en form for begeistring. Etter noen glass vin spurte jeg hvorfor han hadde så mange dukker og han sa at det hadde startet da han var barn. Søstrene fikk alltid porselensdukker og han fikk andre ting. Det ble han sjalu for, siden han likte de dukkene. Ei tante fanget det opp og begynte kjøpe porselensdukker til han hver bursdag, jul og enkelte andre ganger. Etter hvert begynte han også å samle selv og kjøpte flere i forskjellige land mens han reiste. Han hadde ingen forklaring på hvorfor de fenget så, men at det var en slags mani. 

Han er verdens herligste fyr. Men dette ble litt sært. Jeg vet ikke, en voksen mann som samler på dukker og har dem over hele leiligheten. Han påsto han hadde over 300 stykker.Hadde dette vært turn off for dere? 

Anonymkode: c1f73...95d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et eksentrisk (og småcreepy?) hjem! 
Litt sær samlemani, ja, men hadde ikke vært en dealbreaker for min del (såfremt de ikke oppfører seg som Annabelles).

Anonymkode: 7fcb8...778

• Nyttig 1
Skrevet

Dealbreaker for meg, for jeg hater dukker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uvanlig, ja men litt gøy også 😄 Hadde ikke vært en dealbreaker i seg selv, men om vi skulle bodd sammen måtte vi ha fått et rom til de fleste, eller en ordning i huset. Hele huset kan ikke være et dukke museum. Men mange har jo rom de setter av til hobby.

Anonymkode: 30e32...bd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

meadow.png.bb84ef58dce80d8fd900d621a6c0a880.png

Anonymkode: 82965...38c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (37 minutter siden):

Dealbreaker for meg, for jeg hater dukker. 

Anonymkode: 82965...38c

AnonymBruker
Skrevet

Litt snålt, men det samme synes jeg om de som samler på mumikopper. 

Anonymkode: cb0ac...2a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ikke brydd meg

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å samle på ting....så lenge det kan gjemmes i et skap.

Hadde aldri orket å bo i et dukkemuseum, så den praten måtte blitt gjort tidlig skulle jeg fortsatt med han.

Insisterer han å ha det slik i "vårt" hjem også hadde det vært spikeren i kista for min del.

Anonymkode: e08d6...50e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvilken unnskyldning han hadde, ville det vært no go for meg. Det blir så feminint, i tillegg til at jeg aldri kunne bodd i en leilighet/hus som var fullt av dukker. Skikkelig creepy.

Anonymkode: 8d8e9...d7d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Oh no! Hater porselensdukker! Er sikker på at mange av de er "hjemsøkt". Så hadde vært en gedigen turn off.

Anonymkode: 8864f...e00

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rart er det jo. Men greit for meg så lenge dukkene ikke er med i senga. 

Anonymkode: 6190c...c7f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke fikset å ta det forholdet videre. Over 300 støvsamlere hjemme? Nei takk. 

Anonymkode: 131bd...d38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig! Høres ut som Incident in a Ghostland.

Anonymkode: 283b6...6f3

• Liker 1
Skrevet

Porselensdukker er creepy🙈

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vært ute med en trivelig kar flere ganger denne sommeren. Her om kvelden kom vi endelig til det steget at jeg ble invitert hjem til han.  Gledet meg enormt og så for meg en helaften. Men da vi kom inn ytterdøren ble jeg møtt av flerfoldige porselensdukker som satt på hyller i inngangspartiet hans. Det viste seg at også hele stuen var full av porselensdukker, videre kjøkkenet og soverommet. Jeg var høflig og viste vel en form for begeistring. Etter noen glass vin spurte jeg hvorfor han hadde så mange dukker og han sa at det hadde startet da han var barn. Søstrene fikk alltid porselensdukker og han fikk andre ting. Det ble han sjalu for, siden han likte de dukkene. Ei tante fanget det opp og begynte kjøpe porselensdukker til han hver bursdag, jul og enkelte andre ganger. Etter hvert begynte han også å samle selv og kjøpte flere i forskjellige land mens han reiste. Han hadde ingen forklaring på hvorfor de fenget så, men at det var en slags mani. 

Han er verdens herligste fyr. Men dette ble litt sært. Jeg vet ikke, en voksen mann som samler på dukker og har dem over hele leiligheten. Han påsto han hadde over 300 stykker.Hadde dette vært turn off for dere? 

Anonymkode: c1f73...95d

Ja. Har selv en gammel mor som hoarder.  

No go fra meg. Ikke et bomiljø som er sunt . 

Anonymkode: 8430a...1e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg ville det røde flagget ha vært samlemanien i seg selv; ikke porselensdukkene.

Anonymkode: 9853b...1c4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Creepy fyr som ikke har forlatt barndommen!

Anonymkode: c2bbc...5d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ikke fikset det.

Anonymkode: 72b3b...0c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit for ham. Jeg hadde freaket ut. Synes dukker,  spesielt porselensdukker er skikkelig creepy. 

Anonymkode: 68c38...d16

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...