Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når den du oppholder deg sammen med har en dårlig dag, og du merker det fordi personen kritiserer deg og pøser ut negativitet.

Hva gjør du da?

Forlater du rommet og unngår den negative energien, eller kommenterer du noe?

Jeg sa til en person som var negativ og kritiserte alt rundt seg og meg.

Jeg sa: Hva skjer egentlig? Har du hatt en dårlig dag eller?

Hun svarer: JA!! JEG HAR HATT EN DÅRLIG DAG!!

Anonymkode: 60318...d52

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egentlig er det personen som har den dårlige dagen som bør være proaktiv og si "i dag har jeg en dårlig da, så om jeg bjeffer litt så er det ikke personlig"

Jeg har flere ganger hatt god erfaring med dette, men det forutsetter jo at personen har selvinsikt nok til å gjøre dette. 

Det beste er kanskje å spørre på en fin måte - ingen som er sur liker å få høre "du er så sur!"

Slik du håndterte det er en god start, hvis du kan følge opp med at "av og til har man det, jeg vet hvordan det er, nå når jeg vet om det er det lettere å ta hensyn til" så kan det være det letter situasjonen.

Endret av ekkoet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ekkoet skrev (14 timer siden):

Egentlig er det personen som har den dårlige dagen som bør være proaktiv og si "i dag har jeg en dårlig da, så om jeg bjeffer litt så er det ikke personlig"

Jeg har flere ganger hatt god erfaring med dette, men det forutsetter jo at personen har selvinsikt nok til å gjøre dette. 

Det beste er kanskje å spørre på en fin måte - ingen som er sur liker å få høre "du er så sur!"

Slik du håndterte det er en god start, hvis du kan følge opp med at "av og til har man det, jeg vet hvordan det er, nå når jeg vet om det er det lettere å ta hensyn til" så kan det være det letter situasjonen.

Men personen kritiserer meg og tar sin dårlig dag ut på meg. Det er jo ikke greit å gå til angrep på meg fordi hun har hatt en dårlig dag. 

Jeg pleier å trekke meg vekk når jeg har en dårlig dag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men personen kritiserer meg og tar sin dårlig dag ut på meg. Det er jo ikke greit å gå til angrep på meg fordi hun har hatt en dårlig dag. 

Jeg pleier å trekke meg vekk når jeg har en dårlig dag.

Jaha( så det du egentlig mener er at hun bør trekke seg vekk? Du får si det til henne da. 

Anonymkode: acb0d...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...