AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 Min kjæreste og jeg skal flytte sammen siden vi begge to må ut av leilighetene vi leier, og vi ønsker å kjøpe men prisene er ekstremt høye. Nå bor vi begge i sentrum av en stor by, og jeg ønsker å fortsette å bo i sentrum/sentrums området slik at jeg kan gå til en del ting og ha butikker, kulturtilbud og bekjente i nærheten. Han vil flytte ut i distriktet og kjøpe hus, ha god plass og dyrke litt mat, siden grønnsaker er dyre. Jeg har overhodet ikke lyst å flytte på bygda eller mer landlig der jeg er avhengig av bil/buss for å komme meg til matbutikken, treningssenter eller nærmeste kjøpesenter, og der eneste aktiviteten er å gå fjelltur (det er han ekstremt opptatt av) Jeg har også et voksent barn som bor i kollektiv i byen, og har behov for å se datteren min ofte, og tror ikke hun gidder å ta bussen/toget så ofte for å besøke sin mor når hun er fulltidsstudent med jobb, venner, kjæreste og hobbyer. Etter at han begynte å snakke om at vi må nesten flytte ut av kommunen for å få råd til å kjøpe hus med mye plass, har jeg mistet lysten på å bli samboer. Jeg har plutselig over natten egentlig blitt fornøyd med å være særboer, selv om det er dyrt. Han sier at hvis vi ikke flytter sammen nå er det ikke noe vits i å være sammen lengre,( vi har vært særboere i mange år) så egentlig så gir han meg med ultimatum. Shit🙊 Hva gjør jeg? Anonymkode: afe6a...407
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 Tja, om ingen av dere rikker dere på ønske om bosted, får dere enten fortsette som særboere eller gå fra hverandre. 🤷 Anonymkode: 4d014...846 16
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 Kompromiss da. Bo litt utenfor bykjernen der det fremdeles er god kollektivtransport og kort til butikker. Mange steder der det er kort vei til natur uten å være på bygda med behov for bil for å komme seg til butikker. Anonymkode: 49d2f...ef0 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 Kanskje dette viser at dere faktisk er for forskjellige? Virker som dere har helt forskjellige interesser? Anonymkode: e6baf...124 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje dette viser at dere faktisk er for forskjellige? Virker som dere har helt forskjellige interesser? Anonymkode: e6baf...124 Han har alltid sagt at han ønsker å bo i en viss bydel, men pga prisene har han nå begynt å si at han ønsker å flytte fra byen. Ts Anonymkode: afe6a...407
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har alltid sagt at han ønsker å bo i en viss bydel, men pga prisene har han nå begynt å si at han ønsker å flytte fra byen. Ts Anonymkode: afe6a...407 Og så er det ekstremt viktig for han å kunne dyrke litt grønsaker Ts Anonymkode: afe6a...407
Belima Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 (endret) Hvis dere er voksne og ikke har tenkt på å få barn, så hadde jeg som deg bodd sentralt som du nå gjør. Annerledes hvis dere planlegger barn i fremtiden. Grønnsaker til 2 personer er ikke det som vil velte økonomien og dessuten er det begrenset hva en kan dyrke som en har glede av hele året. Mange steder har nå parseller/kolonihager som en kan leie eller bli andelseiere i. Vet ikke om det er noe sånt der dere bor, men verd å sjekke da. Noe kan også dyrkes på verandaer i kasser. Endret 20. juli 2022 av Belima rettet skrivefeil 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Det er ikke store hageflekken som skal til før man får dyrket mye. Solforhold og praktiske evner er det viktigste. Her ville jeg prøvd å kompromissere som best, med å finne et urbant sted med litt hage. Anonymkode: 20d12...883 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Vi har hvert vårt barn, mitt er utflyttet student og hans går på barneskolen. Han er så lykkelig og glad nå mens jeg har fått panikk Ts Anonymkode: afe6a...407 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Hvis du overhodet ikke kan inngå kompromiss, så virker dere til å være for forskjellige til å ha et langvarig forhold. Anonymkode: ad653...4a4 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du overhodet ikke kan inngå kompromiss, så virker dere til å være for forskjellige til å ha et langvarig forhold. Anonymkode: ad653...4a4 Han har plutselig nå begynt å snakke om å flytte permanent på bygda, ikke snakket om det tidligere. Han har også plutselig fått for seg at han ønsker bo sammen med meg etter at vi har vært fornøyde med å være særboere i flere år. Det er økonomien som har fått hans på disse tankene. Ts Anonymkode: afe6a...407
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 Skjønner han jo godt. Da drømmen om egen bolig i by blir fir dyrt, og en umulig oppgave. Da skjønner jeg at livet på landet med eget sted frister mer. Jeg bor på landet og har bare 10minutter til nermeste sentrum, og 30 minutter til nermeste by. Så føler jeg har alt. Her får du enebolig ned i 1 mill. Men de fleste ligger på på ca pluss min 2 mill. Hadde heller aldri kunne skaffet meg bolig , uten å bo her. Også ble jeg ufør etter jeg kjøpte bolig. Og det er godt, da utgiftene har vært ca halvparten iht å leie. Så da går det ganske greit på liten inntekt. Mye tilrettelagt for barn her også. Huset er nå nedbetalt, så betaler kun strøm, renovasjon (6000kr i året) og husforsikring. Så hvis du er usikker på om du vil trives på landet, så kan dere leie et sted .ca et år. Bli kjent med stedet og se på boalternativer der, før dere låser dere til et lån. Funker det ikke for deg. Flytt tilbake til byen Anonymkode: 4b0fc...ff8 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Han har plutselig nå begynt å snakke om å flytte permanent på bygda, ikke snakket om det tidligere. Han har også plutselig fått for seg at han ønsker bo sammen med meg etter at vi har vært fornøyde med å være særboere i flere år. Det er økonomien som har fått hans på disse tankene. Ts Anonymkode: afe6a...407 Det er et godt utgangspunkt når du skylder alt på ham. Anonymkode: ad653...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #14 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et godt utgangspunkt når du skylder alt på ham. Anonymkode: ad653...4a4 Jeg skriver bare at jeg ønsker å bo i sentrum og han ønsker nå plutselig å bo landlig, pga bedre plass, billigere boliger og muligheten til grønnsakshage. Ts Anonymkode: afe6a...407 1
Mt3 Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 (endret) Å dyrke egne grønnsaker er ikke billigere enn å kjøpe, men en trenger heller ikke stor tomt for å dyrke det. Bare en har plass til pallekarmer/store potter, og helst ett lite drivhus/innebygget del på veranda så kan en dyrke litt i. Hvor går barnet hans på skole? Regner med han kanskje har delt omsorg, da kan/bør han jo ikke flytte utenfor skolekretsen. Dere bør finne prospekt på plasser dere kunne tenkt dere å bo hver deres forslag, gå på visninger også får dere se om dere kan klare å bli enige eller ikke. Om dere ikke kan komme til kompromiss så er dere jo for ulike og dermed best å avslutte forholdet så lenge særbo ikke er nok lenger. Endret 20. juli 2022 av Mt3 Skrivefeil 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skriver bare at jeg ønsker å bo i sentrum og han ønsker nå plutselig å bo landlig, pga bedre plass, billigere boliger og muligheten til grønnsakshage. Ts Anonymkode: afe6a...407 Kor er det barnet hans bur. då? Anonymkode: b0112...20c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kor er det barnet hans bur. då? Anonymkode: b0112...20c tenkte også på det. Må vel bo i nærheten av barnets skole? Anonymkode: 51f17...087 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): tenkte også på det. Må vel bo i nærheten av barnets skole? Anonymkode: 51f17...087 Barnet bor 5 km utenfor sentrum av byen vi bor i nå, med han sier at vi må finne et sted slik at barnet hans kan kjøres/busses til skolen innen én time. Ts Anonymkode: afe6a...407
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Barnet bor 5 km utenfor sentrum av byen vi bor i nå, med han sier at vi må finne et sted slik at barnet hans kan kjøres/busses til skolen innen én time. Ts Anonymkode: afe6a...407 Okei.. Forstår iallfall deg godt. Jeg er også urban og ønsker heller ikke å væte avhengig av bil i det daglige. Virker som han er veldig opptatt av pengene. Men om han velger at dere skal gå fra hverandre fordi han ikke vil bo sentralt eller inngå kompromiss, så blir det jo dyrere for han å bo alene. Anonymkode: 51f17...087
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 Dere har barn, ikke be dem flytte en time unna vennene. Anonymkode: f254b...c39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå