AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 Du er i ett forhold og partneren din skal ut å drikke med vennegjengen. Hadde du blitt mest sjalu hvis dette var i en storby eller hvis det var på «bygda»? Hvorfor isåfall? Jeg tenker i de banene: storby = nye fjes hele tiden, stor sannsynlighet for å bli tiltrukket og «ingen får vite om det» bygda = alle kjenner alle, partneren din møter på eksen på hjemmefester h*n skal på osv. Hva er verst?🤔 Anonymkode: a0402...3bf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 Jeg hadde likt minst bygda. Møter en gammel eks som man fortsatt har sånn smått følelser for når man tenker tilbake. Og dersom det skjer noe får alle garantert vite om det. Byen: det man ikke vet osv... Anonymkode: 0381d...d6a
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 Hva er verst? Hva med å ikke bli sjalu i det hele tatt? Anonymkode: f6e38...e53 7 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er verst? Hva med å ikke bli sjalu i det hele tatt? Anonymkode: f6e38...e53 Absolutt, men i denne settingen handler det om hvis man blir sjalu😁 Anonymkode: a0402...3bf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Enig, i storbyer er det lettere å komme unna med ting Anonymkode: e9290...d28
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er i ett forhold og partneren din skal ut å drikke med vennegjengen. Hadde du blitt mest sjalu hvis dette var i en storby eller hvis det var på «bygda»? Hvorfor isåfall? Jeg tenker i de banene: storby = nye fjes hele tiden, stor sannsynlighet for å bli tiltrukket og «ingen får vite om det» bygda = alle kjenner alle, partneren din møter på eksen på hjemmefester h*n skal på osv. Hva er verst?🤔 Anonymkode: a0402...3bf Jeg antar at det er en kvinne som skrev dette innlegget. Skal man liksom ikke stole på partneren og at sjalusi er turnoff og rødt flagg? Eller er det ett sett med regler for kvinner og andre regler for menn? Anonymkode: 7e158...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Det har jeg aldri tenkt på at gjør noe forskjell. Blir ikke sjalu uansett da, siden jeg stoler på samboeren min. Anonymkode: d869b...439 3 1
elinoooor Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 vokst opp på bygda, så ville blitt mer sjalu på bygda. Grunnen er vel at i vennegjengen min har folk gått på rundgang nesten. Hadde ikke klart å sett venninna mi bli sammen med eks eller ligget med en av mine ekser. Ja, man får kanskje vite det fortere, men så er det slik da, tette som vi er - velger å tro på kjæresten mer enn ryktene for i bygda kunne ryktene settes ut kun for å «ødelegge» Men for meg så er det samma om partneren min går ut om det er i byn eller bygda, jeg stoler på han.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Større sjans for at det skjer noe lugubert i byen fordi han kan komme unna med det. Kan ikke pule eksen på bygda. Da får du vite om det med en gang. Anonymkode: daeeb...800
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Jeg ville ikke blitt sjalu i noen av tilfellene, bare turned off over at han ville drikke. Anonymkode: bb45c...d01
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #11 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du er i ett forhold og partneren din skal ut å drikke med vennegjengen. Hadde du blitt mest sjalu hvis dette var i en storby eller hvis det var på «bygda»? Hvorfor isåfall? Jeg tenker i de banene: storby = nye fjes hele tiden, stor sannsynlighet for å bli tiltrukket og «ingen får vite om det» bygda = alle kjenner alle, partneren din møter på eksen på hjemmefester h*n skal på osv. Hva er verst?🤔 Anonymkode: a0402...3bf Jeg har ikke så mye sjalusi i meg uansett hvor samboer drar ut, men ser at menn på bygda kan teste grenser endel. Ei venninne av meg satt på fest å så på at typen hennes fiklet med eksen sine pupper. Anonymkode: b7b3f...3b8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #12 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du er i ett forhold og partneren din skal ut å drikke med vennegjengen. Hadde du blitt mest sjalu hvis dette var i en storby eller hvis det var på «bygda»? Hvorfor isåfall? Jeg tenker i de banene: storby = nye fjes hele tiden, stor sannsynlighet for å bli tiltrukket og «ingen får vite om det» bygda = alle kjenner alle, partneren din møter på eksen på hjemmefester h*n skal på osv. Hva er verst?🤔 Anonymkode: a0402...3bf Skjønner ikke helt problemstillingen. Hvis man skal gifte seg med noen så må det være tillit. Så nei, jeg hadde ikke blitt sjalu uansett. Anonymkode: bd87f...9ae
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 Jeg har vært sammen med noen som jeg har stolt på (og antar at jeg har hatt grunn til det). Og så har jeg vært sammen med en som jeg ikke stolte på pga oppførselen hans som dermed ga meg dårlig magefølelse og sjalusi. Jeg er opprinnelig ikke en sjalu person. Bruddet endte med at han var utro, og i etterkant mistenker jeg også at han var utro flere ganger også. Jeg tror ikke at dette har noe med bygd vs by å gjøre. Men en umoralsk person vil nok lettere kunne være utro med tilfeldige personer og skjule sine spor i byen. På bygda er det nok mest utro på rundgang i vennegjengen greier. Anonymkode: 0df75...662
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Jeg sliter med å forstå premisset her. Er du sjalu når partneren går ut er det fordi han enten ikke er til å stole på, eller fordi du selv har issues. Storby og bygd gjør ikke mennesker utro. Er man en utro dritt er man like utro i byen som på bygda. Det ene gir ikke mer trygghet enn det andre i så tilfelle, det er innbilning. Anonymkode: ea3db...726 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du er i ett forhold og partneren din skal ut å drikke med vennegjengen. Hadde du blitt mest sjalu hvis dette var i en storby eller hvis det var på «bygda»? Hvorfor isåfall? Jeg tenker i de banene: storby = nye fjes hele tiden, stor sannsynlighet for å bli tiltrukket og «ingen får vite om det» bygda = alle kjenner alle, partneren din møter på eksen på hjemmefester h*n skal på osv. Hva er verst?🤔 Anonymkode: a0402...3bf Er du sammen med en du ikke stoler på, og så lurer du på hvor dere skal bosette dere? Da er det bedre å finne deg en du kan stole på, eller jobbe med deg selv, hvis det er du som har sjalusiproblemer Anonymkode: 0df75...662 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 Kjæresten min syns det er ok at jeg går på fest i bygda vår, men syns ikke noe om hvis jeg skulle reist på jentetur til en storby/skidestinasjon (type afterski-plass). Dette er pga hans notorisk utro eks. men hun var utro så det holdt her i hjembygda også, så jeg forstår ikke logikken hans helt :) For meg er det uansett uaktuelt som kvinne på snart 40 å reise på partytur, så sånnsett passer vi godt sammen :) Går heller ikke ut på byen for å feste, kun på f.eks standup/konserter/ut å spise god mat med gode venner. For min egen del kunne han gjort begge deler uten at jeg ville blitt sjalu, jeg stoler på han. Anonymkode: bf37c...be8 1
Goodtimes Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 Vil dama ta seg en fest på bygda, så kjør på. Vil dama ta seg en fest på byen, så kjør på. Eneste fordelen med fest på bygda er at du sannsynligvis våkner med mer penger på konto enn om du skulle dratt på byen. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #18 Skrevet 21. juli 2022 Goodtimes skrev (6 minutter siden): Eneste fordelen med fest på bygda er at du sannsynligvis våkner med mer penger på konto enn om du skulle dratt på byen. 😅 Hvorfor det? Poker eller prostitusjon? Anonymkode: 0df75...662
Veggdyret Skrevet 21. juli 2022 #19 Skrevet 21. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? Poker eller prostitusjon? Anonymkode: 0df75...662 Fordi fest på bygda = du drikker medbrakt eller hjemmebrent, fest på byen = kjøpe alkohol på dyre utesteder. Altså ikke at du TJENER penger, men at du bruker mindre penger. Og til spørsmålet til TS: jeg ville definitivt blitt mest sjalu om mannen min møtte på en av exene sine. Men de bor i storbyer og vi bor på bygda, så da er det vel storbyen som gjør meg mest sjalu 1
Goodtimes Skrevet 21. juli 2022 #20 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor det? Poker eller prostitusjon? Anonymkode: 0df75...662 Hehe... Er vel heller det at en drink etc på byen koster relativt mye kontra det å ha med seg noe på en hjemmefest. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå