Gå til innhold

Det lukter bæsj av ånden min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I mitt forrige forhold påpekte han det direkte og jeg ble veldig flau. Prøvde å legge om kostholdet mitt men kommentarene kom hver gang jeg åpnet munnen når vi lå ved siden av hverandre. 

Jeg kan sitte i bilen med ei venninne så spør hun plutselig «æsj hva er den lukta? Lukter dritt», mens jeg lukter ingenting i det heletatt. Har dratt til tannlegen uten hell. Var hos tannlegen for noen uker siden hvor hun fjernet tannsten og det viser seg at det ligger i familien. Følte meg litt bedre etter det men kommentarene kom like fort igjen. «Har du prumpa?» rett etter jeg har sagt noe. Pusser tenna 3-4 ganger om dagen. Har forresten kronisk bihulebetennelse. Tørr ikke dra til legen eller be noen lukte på ånden min..

Hverdagen min blir så ødelagt av dette, jeg tørr ikke snakke lengre nesten med mindre jeg har noe å drikke eller tygge på. Folk tror jeg sure på dem fordi jeg unngår å snakke i bil eller hvis noen sitter veldig nærme meg..

lurer på om noen har opplevd det samme, og hva som hjalp! 

Anonymkode: fc088...e05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mandelsteiner

Anonymkode: 053e2...b3f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I mitt forrige forhold påpekte han det direkte og jeg ble veldig flau. Prøvde å legge om kostholdet mitt men kommentarene kom hver gang jeg åpnet munnen når vi lå ved siden av hverandre. 

Jeg kan sitte i bilen med ei venninne så spør hun plutselig «æsj hva er den lukta? Lukter dritt», mens jeg lukter ingenting i det heletatt. Har dratt til tannlegen uten hell. Var hos tannlegen for noen uker siden hvor hun fjernet tannsten og det viser seg at det ligger i familien. Følte meg litt bedre etter det men kommentarene kom like fort igjen. «Har du prumpa?» rett etter jeg har sagt noe. Pusser tenna 3-4 ganger om dagen. Har forresten kronisk bihulebetennelse. Tørr ikke dra til legen eller be noen lukte på ånden min..

Hverdagen min blir så ødelagt av dette, jeg tørr ikke snakke lengre nesten med mindre jeg har noe å drikke eller tygge på. Folk tror jeg sure på dem fordi jeg unngår å snakke i bil eller hvis noen sitter veldig nærme meg..

lurer på om noen har opplevd det samme, og hva som hjalp! 

Det er nok her problemet ligger, ts. Du må bare kvinne deg opp og snakke med legen din. Husk: dette er på hundrede plass av merkverdige ting legen din har hørt før. ❤️ 

Og, i følge et rask google-søk finnes det hjelp. Hos legen din. https://www.kk.no/helse/5-typer-darlig-ande---og-hva-det-sier-om-helsen-din/67749378

Anonymkode: 8ea39...f55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lider du av bulimi? 

Renser du tunga? 

Tanntråd er undervurdert. 

Anonymkode: d2d03...7fb

Gjest Ramona1970
Skrevet

Prøv ren sellerijuice på morgenen, 1/2 l på tom mage. Det hjelper for alle slags fordøyelsesproblemer inkludert dårlig ånde om det er relatert til fordøyelsen. Jeg har hatt dette problemet for mange år siden, jeg kan ikke huske om jeg hadde det da jeg begynte med sellerijuice, men det har i alle fall aldri kommet tilbake: https://www.medicalmedium.com/medical-medium-celery-juice-movement.htm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er nok her problemet ligger, ts. Du må bare kvinne deg opp og snakke med legen din. Husk: dette er på hundrede plass av merkverdige ting legen din har hørt før. ❤️ 

Og, i følge et rask google-søk finnes det hjelp. Hos legen din. https://www.kk.no/helse/5-typer-darlig-ande---og-hva-det-sier-om-helsen-din/67749378

Anonymkode: 8ea39...f55

Tusen takk for fint svar❤️ Uff jeg søkte akkurat om å bytte fastlege nå, er noe med å be en mannlig lege lukte på ånden din som er litt ekkelt.. Jeg har veldig dårlig råd og å drive og gå til øre/nese/hals eller spesialister osv er ikke noe jeg har mulighet til så derfor håpet jeg på noen som har opplevd lignende og fant løsningen!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Ramona1970 skrev (2 minutter siden):

Prøv ren sellerijuice på morgenen, 1/2 l på tom mage. Det hjelper for alle slags fordøyelsesproblemer inkludert dårlig ånde om det er relatert til fordøyelsen. Jeg har hatt dette problemet for mange år siden, jeg kan ikke huske om jeg hadde det da jeg begynte med sellerijuice, men det har i alle fall aldri kommet tilbake: https://www.medicalmedium.com/medical-medium-celery-juice-movement.htm

Takk for tips! Det skal jeg prøve

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mandelsteiner

Er det noen måte å se det selv på? Har lyst inn i halsen min men ser ingen hvite klumper

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med mandelsteiner (min mor også, så antar litt genetisk). Jeg får en følelse av å ha rusk i halsen. Ikke alltid synlige. Ligger i «ganger» i mandlene. Jeg har funnet måter å fjerne de på selv, gjennom mange år. Slitt siden ungdommen og er 35 nå. Startet med q-tips, ble litt kjent med «gangene» og egen brekningsrefleks, er verst på ene siden. Bakenden på hår»nål» ble flittig brukt og etterhvert kjøpt meg bedre redskaper. Plukker nå en gang annenhver uke eller ved behov. Har plukket ut så store som lillefingerneglen min, men oftest er de små som knappenålshoder, bare mange. Ikke slitt med ånden, men de lukter død og forråtnelse, så antar det ville vært et problem om jeg ikke ordnet det selv. Har nevnt det for tannlegen, han sier jeg bare kan fortsette å fjerne selv, og varsle legen om jeg vil henvises videre for fjerning av mandlene. Sliter ikke veldig ofte med halsbetennelse, en runde hver 4-5 år kanskje. Kan være mandelsteiner du ikke kjenner. Jeg hostet ut min første, og den ble synlig og kjennbar, slik jeg ble kjent med dem. Heslig og ekkelt ja, men ikke det verste å plages med. 
Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor det er så ille å ta opp ånden sin med legen. Har man et problem så snakker man med noen som kan hjelpe tenker jeg, hvis ikke er ikke problemet stort nok. 

Anonymkode: 53c07...a17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det noen måte å se det selv på? Har lyst inn i halsen min men ser ingen hvite klumper

Dytt på mandlene med en q-tips. Har du mandelsteiner, så kommer de tytende ut under press. Folk som plages mye med mandelsteiner, kan få dekket operasjon og få fjernet mandlene. Tror også mandelsteiner kan knyttes til intoleranser/matprodukter. Jeg hadde litt mandelsteiner før, men det forsvant når jeg kuttet ut melkeprodukter.

Er det ikke mandelsteiner, så kan ånden din komme av fordøyelsesproblemer.

En annen årsak: bulimi og/eller anoreksi. Ved lite matinntak vil kroppen begynne å spise seg selv (ta av lagrene), og kroppen går inn i ketose. Om kroppen er inne i ketose over tid, så vil ånden begynne å lukte død og fordervelse. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ramona1970 skrev (30 minutter siden):

Kjenner ikke til om sellerijus virker mot dette, men: Han som driver den nettsiden er en kjent svindler, farer med mye antivitenskapelig tullball.

Har også gjort mistenkelige ting som å kjøre konkurranser om hvem som kan skrive det beste amazon-reviewet for boka si. Har ingen medisinsk lisens eller utdanning, men gir medisinske råd. Hevder å være bundet til engler og ånder som snakker til ham. Tøysete påstander som at "i 98% av tilfeller er kreft forårsaket av et virus og et "toxin"". Påstår at masse kreft kommer av Epstein-Barr viruset, som det er 0 bevis for. Kunne fortsatt i timevis her.

Ah, angående sellerijus: Kliniske ernæringsfysiologer og andre medisinske spesialister har gjentatte ganger sagt at han farer med tull uten noe bevis. Anthony William - Wikipedia

Anonymkode: 14e93...a95

• Liker 3
Skrevet

Står du på medisiner? Noen medisiner kan gi slike bivirkninger.

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 9403c...840

AnonymBruker
Skrevet

I alle dager! Det høres ut som et mareritt.

Lukt fra munnen kommer gjerne fra bakterier mellom tennene eller på tunga. Bruker du tanntråd mellom alle tennene og tungeskrape på tunga? Skyller du med fluor?

Hvis ikke det hjelper høres det ut som noe mer «alvorlig», kanskje noe ned i svelget som allerede er nevnt her. Men det har jeg ingen erfaring med.

Bestill deg time til legen!

Anonymkode: 154e1...b84

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sliter med mandelsteiner (min mor også, så antar litt genetisk). Jeg får en følelse av å ha rusk i halsen. Ikke alltid synlige. Ligger i «ganger» i mandlene. Jeg har funnet måter å fjerne de på selv, gjennom mange år. Slitt siden ungdommen og er 35 nå. Startet med q-tips, ble litt kjent med «gangene» og egen brekningsrefleks, er verst på ene siden. Bakenden på hår»nål» ble flittig brukt og etterhvert kjøpt meg bedre redskaper. Plukker nå en gang annenhver uke eller ved behov. Har plukket ut så store som lillefingerneglen min, men oftest er de små som knappenålshoder, bare mange. Ikke slitt med ånden, men de lukter død og forråtnelse, så antar det ville vært et problem om jeg ikke ordnet det selv. Har nevnt det for tannlegen, han sier jeg bare kan fortsette å fjerne selv, og varsle legen om jeg vil henvises videre for fjerning av mandlene. Sliter ikke veldig ofte med halsbetennelse, en runde hver 4-5 år kanskje. Kan være mandelsteiner du ikke kjenner. Jeg hostet ut min første, og den ble synlig og kjennbar, slik jeg ble kjent med dem. Heslig og ekkelt ja, men ikke det verste å plages med. 
Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor det er så ille å ta opp ånden sin med legen. Har man et problem så snakker man med noen som kan hjelpe tenker jeg, hvis ikke er ikke problemet stort nok. 

Anonymkode: 53c07...a17

Kan jeg få spørre om hva slags redskaper du har kjøpt deg? Kjenner til både q-tips (som jeg ikke synes får ut de små) og baksiden av hårnål, denne synes jeg er effektiv, men så kort og lite å holde i. Som om du har funnet noe bedre, opplys meg gjerne om hva og hvor :) 

Anonymkode: 408db...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...