Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pendler én time til og fra jobb hver dag, og har den siste tiden merket at jeg får ekstremt vondt i ryggen av å kjøre så lenge i bil. Jeg er i uke 16 nå, og det var rundt denne tiden jeg fikk bekkenløsning sist svangerskap. Sist gang kjørte jeg aldri så mye bil, men kan virkelig bilkjøring gjøre bekken/rygg ekstra vondt? 

Er det noen som har noen tips eller råd? 😔

Anonymkode: c1d30...705

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg var i samme situasjon som deg da jeg var gravid, bare litt lenger på vei da problemene kom. Fysioterapeuten ville sykmelde meg tvert da jeg var der, og spesielt da jeg sa jeg hadde lang reisevei med bil til jobb. Skulle jo tøffe meg og jobbe så lenge som mulig, men da gikk jeg på en smell og måtte sykmeldes 100% i uke 30, etter en periode med 50% sykmelding.

Har du prøvd å støtte opp ryggen med ei pute når du kjører? Har ikke prøvd det selv, men det hjalp ei venninne av meg. Det viktigste er at du lytter til kroppen, ingen grunn til å presse deg mer enn du føler du tåler. 

Anonymkode: b002c...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Bekkenløsning er virkelig noe herk. Jeg er så og si sengeliggende nå i uke 40. 

Mitt råd; ikke press deg selv. Beveg deg så mye du kan, men når det gjør vondt skal du ikke fortsette og "holde ut" Da blir det bare verre. Trust me. 

Alle som sier at gravide ikke er syke, kan ta seg en bolle. Jeg har aldri følt meg så syk og hatt så mye vondt som under graviditeten. Uansett.. Det var bare hormonene som snakket litt 😅

Gå til legen din og forklar problemet. Kanskje må du trappe ned litt på jobb, begynne med fysioterapi/ bassengtrening? 

Anonymkode: 4d985...d58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde også pendlervei i forrige svangerskap. Måtte bruke en spesiell bilpute som endret vinkelen på setet, og kjørte lenge før jeg normalt ville for å kunne ta pauser og gå litt rundt bilen underveis. Var kontorjobb,så etter uke 30 jobbet jeg 60% hjemmefra og 40% fysisk på jobb. Men vil anbefale deg å komme deg i behandling hos fysioterapeut eller lignende fortest mulig, for å forebygge verre plager. 

Anonymkode: facd7...2d7

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk bekkenlåsning + bekkenløsning (altså låsning i ene siden og løsning i andre) fikk jeg streng beskjed av legen om å ikke sitte i bil lengre enn 20-30 minutter uten pause. Pause innebar å gå i 10 minutter. En lengre tur en gang i mellom var OK hvis jeg var nødt, men kunne jeg unngå det, så skulle jeg la vær.

Anonymkode: 71fee...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...