Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstevalg  studie «A» (ikke kvalifisert -> sendt klage)

2. valg studie «B» (på venteliste)

3. valg studie «C» (tilbud)

Kort forklart: har sendt klage til førstevalg studie, synes de gjorde feil og jeg er kvalifisert. Samtidig fikk jeg tilbud på 3.valg. Hvis jeg ikke får svar fra klage, burde jeg takke ja til 3.valg? Hva hvis de kommer til å si senere at jeg er kvalifisert til 1.valg? Får man igjen et nytt tilbud med frist eller får man automatisk  1.valg eller faller det helt bort fordi man har takket ja til 3.allerede?

Anonymkode: 498fb...958

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel om tilbudet kommer gjennom Samordna Opptak eller om studieinstitusjonen ordner det på egen hånd. På Samordna Opptak er det slik at alle andre tilbud bortfaller om man får tilbud om studie "på høyere prioritet". Altså at hvis man takker ja til studie nr. 3 på listen og samtidig velger å stå på venteliste til ønske nr. 1 og 2, så bortfaller tilbudet om studie nr. 3 dersom man kommer inn fra ventelisten på studie nr. 1 eller 2.

Hvordan kan "du synes" at de gjorde feil?

Anonymkode: 11d68...414

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problem nå nettopp (lokalt opptak til master).

Ikke kvalifisert for førstevalg, kom inn på andrevalg. Sendte forespørsel om begrunnelse der jeg samtidig forklarte hvorfor jeg mente jeg var kvalifisert. Fikk ganske raskt svar på at de hadde gjort en ny vurdering og at jeg var kvalifisert. Fikk tilbud noen dager senere :)

For min del ble tilbudet om andrevalg stående selv om jeg kom inn på første, så jeg kunne nok i teorien sagt ja til begge. Jeg ville sagt ja til 3. valget også ser du hvordan det går.

Går klagen igjennom vil jeg regne med at enten så slettes valgene med lavere prioritet eller så står du med to tilbud, slik jeg gjorde. Lykke til! :)

Anonymkode: d68ab...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er hos Samordna Opptak så mister du plassen ved tilbud på høyere prioritet. Men hvordan mene du det er feil at du ikke er kvalifisert? Enten har du nødvendige fag og karakterer, eller så har du det ikke. 

Anonymkode: 16aed...74e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...