Gå til innhold

Var dette et dumt ? Enighet om alkohol/ikke alkohol med kona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona mi og jeg skal I bryllup til helga. Hun spurte meg i stad hvordan vi skulle gjøre det med alkohol , og om begge / en av oss skulle drikke. Det er i hovedsak pga meg vi er bedt, siden det er min barndomsvenn. Jeg sa derfor "jeg skal I hvert fall drikke uansett ". 

Nå er hun såret.. Siden hun mener jeg er egoistisk. Hun sier at jeg kunne tenkt på oss , og ikke bare meg. Huk begrunner det med at hun ikke har drukket på nesten 3 år pga fødsel og amming av to barn. Jeg har vært ute og drukket et par ganger , men ikke mer enn kanskje 15-16 ganger i løpet av 3.år. Jeg mener at vi sikkert klarer å ordne at hun kan drikke også,  men nå har hun bestemt seg for å ikke drikke. Hun sier at det går greit , men jeg merker at hun er sur , siden hun bare sier at hun er ferdig med samtalen.

Var jet virkelig så dum med det svaret? For det synes ikke jeg.. 

Anonymkode: 4b021...d26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du syntes det hadde vært greit at hun hadde bestemt over deg uten å snakke med deg om det? For det er det du har gjort.

Anonymkode: f510a...197

• Liker 41
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kona mi og jeg skal I bryllup til helga. Hun spurte meg i stad hvordan vi skulle gjøre det med alkohol , og om begge / en av oss skulle drikke. Det er i hovedsak pga meg vi er bedt, siden det er min barndomsvenn. Jeg sa derfor "jeg skal I hvert fall drikke uansett ". 

Nå er hun såret.. Siden hun mener jeg er egoistisk. Hun sier at jeg kunne tenkt på oss , og ikke bare meg. Huk begrunner det med at hun ikke har drukket på nesten 3 år pga fødsel og amming av to barn. Jeg har vært ute og drukket et par ganger , men ikke mer enn kanskje 15-16 ganger i løpet av 3.år. Jeg mener at vi sikkert klarer å ordne at hun kan drikke også,  men nå har hun bestemt seg for å ikke drikke. Hun sier at det går greit , men jeg merker at hun er sur , siden hun bare sier at hun er ferdig med samtalen.

Var jet virkelig så dum med det svaret? For det synes ikke jeg.. 

Hvorfor skulle ikke dere begge kunne drikke? Merkelig ting å bli sur for ja

Anonymkode: 3f500...508

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du syntes det hadde vært greit at hun hadde bestemt over deg uten å snakke med deg om det? For det er det du har gjort.

Hvordan har jeg gjort det? Jeg har ikke sagt at hun ikke kan drikke?

Ts

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kan ikke begge drikke? Hadde jeg vært kona di ville jeg bare gjort det like enkelt som deg, rett og slett drukket.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle ikke dere begge kunne drikke? Merkelig ting å bli sur for ja

Vi har kun barnevakt natta, så vi har barna fra morgenen ( står opp klokka 5). Men det går jo for en dag.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemstillingen. 

Anonymkode: 362c1...868

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan har jeg gjort det? Jeg har ikke sagt at hun ikke kan drikke?

Ts

Nei, men siden det åpenbart er et tema at dere skal være foreldre dagen etterpå, så er det selvsagt en prat man må ta.

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan?

Noen må da ta vare på barnet? Er du klar for å stå opp og være edru klokka fem?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Begge drikker og du står opp, du har du vert ute 15-16 ganger nå og vedder på at ho stod opp dagen derpå👏

Endret av Pilleville
Feil
  • Liker 32
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi er bedt til noe på mannens side hvir jeg ikke kjenner noen melder han seg alltid som sjåfør. Da kan jeg ta noen glass vi og på den måten slappe mer av og lettere bli kjent med de andre.

Anonymkode: a2e13...b08

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen må da ta vare på barnet? Er du klar for å stå opp og være edru klokka fem?

Trenger jo ikke drikke seg snydens. 4-6 øl og opp 5 hadde gått fint ja. Eller opp 5 hadde vært like grusom etter en edru kveld som etter 4-6 øl😂😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var nok mest måten du sa det på tenker jeg?

Det var jo lite raust. 

Du svarte «hva du skal bryr meg ikke, JEG skal». 
15-16 ganger ute på byen er ofte for foreldre. 

Du svarte uhøflig, parkerte samtalen og hensyntok ikke at hun aldri har hatt en eneste kveld fri. 

Hun er ferdig med samtalen fordi du svarte veldig egoistisk. 

• Liker 34
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja det var en tullete måte å formulere seg på. Dere er et par og en familie, så dere må ta beslutninger sammen. 

Du kunne jo bare svart "vi finner transport så vi kan ta et glass begge to, jeg vil gjerne det og jeg vet du også sikkert ønsker det".

Å si "JEG skal" høres litt barnslig ut. 

Anonymkode: e3d67...52e

Enig det er måten det har blitt sagt på ts som blir feil. Det er min kompis sitt bryllup derfor skal jeg drikke uansett. Du burde heller formulert deg slik som den jeg siterer her. Da hadde du med ord vist at du tenker på henne også.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hu burde få lov til å drikke siden det er hun som «må» være med. Du koser deg med din barndomsvenn sikkert også uten alkohol, men hun kjenner kanskje ingen der og da kan det bli ganske kjedelig. Da er det jo greit å kunne ihvertfall drikke litt. 
Har en slik avtale med samboeren selv: møte med mine venner - han kan drikke. Møte med hans venner/familie: jeg drikker. 

Anonymkode: 43ce7...ad2

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker hun overreagerer

Anonymkode: 86e4d...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...