Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (J20) og typen min (G22) har nå vært sammen i 4,5 år. Jeg og typen min har det svært bra sammen. Jeg begynner på odontologi 2. året og typen min jobber på oljeplattform. Alt er så bra og ting faller på plass for oss, men det største problemet i forholdet vårt er da hans familie. Det er nemlig sånn at moren og søsteren hans misliker meg, og jeg aner ikke hvorfor! Jeg har bestandig vært snill og behjelpelig når det trenges, men det nytter altså ikke. Jeg har alltid hatt en magefølelse om at de aldri har likt meg på noen måter… men tenkte ikke så mye over det, fordi jeg trodde at jeg bare var paranoid… det visste seg til å være feil da jeg overhørte de snakke drit og dårlig om meg over telefon med typen min. Han misliker dette da sterkt og sier godt i fra til de at det de holder på med og det de sier om meg er helt feil og ikke greit. Og de blir da selvfølgelig sure på ham.

Helt siden vi flyttet hjemmefra og ned til Trondheim har ting blitt værre. Det ble mye bråk når typen ville feire jul sammen med meg og min familie for første gang. Han fikk nemlig ikke lov til dette og det ble bare dårlig stemning. Jeg blir aldri invitert til arrangementer eller middager hos familien hans lengre, og det er typen min som tar meg med uten å få deres «godkjenning», dette misliker de sterkt og ender opp med å stille meg ukomfortable spm foran hele familien. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre mer, det er så vanskelig. Har noen opplevd dette? Om ja, hvordan håndtere dere saken?

Anonymkode: 43031...f3d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trengte du å lage to tråd for dette?

Anonymkode: 006c5...321

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trengte du å lage to tråd for dette?

Anonymkode: 006c5...321

Den dukka ikke opp for meg, så trudde den ikke ble lagt ut, så skrev alt på nytt

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du kontrollerer ham for mye! Litt mere ydmyk Og hyggelig og la ham bestemme og snakke for seg selv så vil det gå seg til! 

Anonymkode: 0761d...892

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi du kontrollerer ham for mye! Litt mere ydmyk Og hyggelig og la ham bestemme og snakke for seg selv så vil det gå seg til! 

Anonymkode: 0761d...892

Jeg kontroller han ikke? Alle valgene han tar er av han selv. Jeg skjønner ikke helt hva som deg til å tro at jeg kontrollerer han? Det er jo de som kontrollerer han, han fikk såvidt flytte ned til sør. Han er 23 snart og ikke 8 år gammel gutt til mamma. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje avsporing, men norsk er ikke mitt morsmål så jeg bare lurer på om det er riktig å kalle dem svigermor og svigersøster når dere ikke er gift enda ? 

Eller gjelder det også dersom man er kjærester?

Min kommentar til deg er at noen ganger kan du være verdens skjønneste person men fortsatt bli behandlet dårlig. Da er det faktisk veldig svart hvitt. Problemet ligger ikke i deg men hos dem. Mulig de er bare sjalu? 

Svigerfamilien min er skikkelig pain  in the ASS. Har opplevd masse dritt,  som at svigermor prøvde å spleise mannen min (den tid kjæresten min) fordi hun  hadde allerede bestemt seg for at hun ikke liker meg selv om jeg ikke hadde møtt henne. Hun visste at sønnen hennes ønsket meg og ville ha meg. Hun baksnakker meg med sine andre svigerdøtre(de har hun valgte selv til sønnene sin,arrangert ekteskap) og ble ekstrem sjalu da hun fant ut at jeg kom inn på OsloMet nå til høsten (de andre i familien har ikke høy utdanning). 

Jeg og ektemannen har en datter og hun gikk rundt og sa at jeg ikke er en god kone fordi jeg ikke har gitt han en sønn. For ordens skyld så er mannen min ekstremt glad i datteren vår. Hun blir også sjalu når hun hører at datteren min er det fineste barnebarnet hun har (hun tar totalt 8) av alle barnebarna. 

Lista er lang og jeg har lært å drite i henne. 

Anonymkode: 5e650...471

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg (J20) og typen min (G22) har nå vært sammen i 4,5 år. Jeg og typen min har det svært bra sammen. Jeg begynner på odontologi 2. året og typen min jobber på oljeplattform. Alt er så bra og ting faller på plass for oss, men det største problemet i forholdet vårt er da hans familie. Det er nemlig sånn at moren og søsteren hans misliker meg, og jeg aner ikke hvorfor! Jeg har bestandig vært snill og behjelpelig når det trenges, men det nytter altså ikke. Jeg har alltid hatt en magefølelse om at de aldri har likt meg på noen måter… men tenkte ikke så mye over det, fordi jeg trodde at jeg bare var paranoid… det visste seg til å være feil da jeg overhørte de snakke drit og dårlig om meg over telefon med typen min. Han misliker dette da sterkt og sier godt i fra til de at det de holder på med og det de sier om meg er helt feil og ikke greit. Og de blir da selvfølgelig sure på ham.

Helt siden vi flyttet hjemmefra og ned til Trondheim har ting blitt værre. Det ble mye bråk når typen ville feire jul sammen med meg og min familie for første gang. Han fikk nemlig ikke lov til dette og det ble bare dårlig stemning. Jeg blir aldri invitert til arrangementer eller middager hos familien hans lengre, og det er typen min som tar meg med uten å få deres «godkjenning», dette misliker de sterkt og ender opp med å stille meg ukomfortable spm foran hele familien. 

Aner ikke hva jeg skal gjøre mer, det er så vanskelig. Har noen opplevd dette? Om ja, hvordan håndtere dere saken?

Anonymkode: 43031...f3d

Men hva har de sagt?

" Jeg liker ikke dama til Tjodleik fordi hun er en tann-nerd"?

Eller "Jeg liker ikke dama til Tjodleik fordi hun driter i kroppen når det ikke dreier seg om tenner"?

Eller " Jeg liker ikke at dama til Tjodleik erter ham fordi han ikke har utdannelse"?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje avsporing, men norsk er ikke mitt morsmål så jeg bare lurer på om det er riktig å kalle dem svigermor og svigersøster når dere ikke er gift enda ? 

Eller gjelder det også dersom man er kjærester?

Min kommentar til deg er at noen ganger kan du være verdens skjønneste person men fortsatt bli behandlet dårlig. Da er det faktisk veldig svart hvitt. Problemet ligger ikke i deg men hos dem. Mulig de er bare sjalu? 

Svigerfamilien min er skikkelig pain  in the ASS. Har opplevd masse dritt,  som at svigermor prøvde å spleise mannen min (den tid kjæresten min) fordi hun  hadde allerede bestemt seg for at hun ikke liker meg selv om jeg ikke hadde møtt henne. Hun visste at sønnen hennes ønsket meg og ville ha meg. Hun baksnakker meg med sine andre svigerdøtre(de har hun valgte selv til sønnene sin,arrangert ekteskap) og ble ekstrem sjalu da hun fant ut at jeg kom inn på OsloMet nå til høsten (de andre i familien har ikke høy utdanning). 

Jeg og ektemannen har en datter og hun gikk rundt og sa at jeg ikke er en god kone fordi jeg ikke har gitt han en sønn. For ordens skyld så er mannen min ekstremt glad i datteren vår. Hun blir også sjalu når hun hører at datteren min er det fineste barnebarnet hun har (hun tar totalt 😎 av alle barnebarna. 

Lista er lang og jeg har lært å drite i henne. 

Anonymkode: 5e650...471

Er så trist at det finnes slike mennesker der ute. Ønsker deg det beste!

• Liker 3
Skrevet
snillOnkel skrev (1 minutt siden):

Men hva har de sagt?

" Jeg liker ikke dama til Tjodleik fordi hun er en tann-nerd"?

Eller "Jeg liker ikke dama til Tjodleik fordi hun driter i kroppen når det ikke dreier seg om tenner"?

Eller " Jeg liker ikke at dama til Tjodleik erter ham fordi han ikke har utdannelse"?

At jeg ikke er bra nok for han

De syns at jeg er for mørk for han (er nemlig 50% Norsk og resten Arabisk

De sammenligner meg med andre de kjenner

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke at man kunne studere odontologi i Trondheim.

Anonymkode: 5bfeb...70d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg visste ikke at man kunne studere odontologi i Trondheim.

Anonymkode: 5bfeb...70d

Hvis jeg skal være helt ærlig så studerer jeg i Tromsø. Men vil helst ikke at noen bekjente skal kjenne igjen min fortelling… har allerede blitt hakket ned av de det gjelder bare det å snakke om slik me andre. 

Skrevet
UniversitetsJente7 skrev (7 minutter siden):

At jeg ikke er bra nok for han

De syns at jeg er for mørk for han (er nemlig 50% Norsk og resten Arabisk

De sammenligner meg med andre de kjenner

Såpass oppegående mennesker, altså…

Da er det vel ikke annet å gjøre enn å fortsette å være lykkelige og gi faen i dem.

Jeg tror faktisk ikke at jeg ville vært med til dem. Hadde latt dem være og at han dro alene.

Så lenge kjæresten din står opp for deg, så er det det viktigste❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange som sliter med svigers, mer enn du kanskje tror! Du kan være verdens beste, snilleste, mest hjelpsomme person - men svigers misliker deg. Det kan ha mange forskjellige grunn. Ofte er det fordi «hun ta bort lille gutten min» eller «nå er ikke vi lengre hovedpersoner til sønnen» osv. og svigers klarer ikke at sønnen har blitt voksen og får sin egen familie. 
Det kan du dessverre ikke gjøre noe med, men husk det: du er sammen med HAN, ikke med hele hans familie. Ja det er en fordel å komme overens med svigerfamilien, men det er vel sjeldent. Viktig, sett grenser og la deg ikke kontrollere og overstyre av dem! Du er i en allianse med kjæresten din. Han har valgt deg, familien hans har han bare fått, det er ikke noe han har valgt selv 😉 

Anonymkode: 30aff...ca0

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet akkurat hvor vondt dette er. Jeg ble sterkt mislikt av hele svigerfamilien min i årevis. Jeg føler med deg. Samboeren min støttet ikke meg slik som din mann støtter deg. Han tok deres parti. Det endte med et stygt brudd.

Nå når jeg ser tilbake på det, skulle holdt meg langt borte fra svigerfamilien min. Vært glad for å slippe å omgås de, men jeg vet at det gjør så vondt å ikke bli likt av noen. 

Kanskje kjæresten din også kutter de ut til slutt? Så kan de sitte der og være miserable og tenke over hvordan de har oppført seg.

Ellers kan du konfrontere dem. Min erfaring er at de har lyst å være ekle uten å bli stilt til ansvar for det. Jeg turte det aldri og angrer litt på det i dag. Jeg skulle satt spotlighten på dem: er det slike voksne dere har lyst å være? Hva har jeg noensinne gjort dere? Osv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så de er rasister? 

Anonymkode: ecb1a...93f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så de er rasister? 

Anonymkode: ecb1a...93f

Aner ikke, men måten de er på og kommentarene deres mot meg antyder til det ofte. Er ikke den eneste i de har hatt problemer med, hvor hudfargen deres er et problem for de.

• Liker 1
Skrevet
UniversitetsJente7 skrev (2 minutter siden):

Aner ikke, men måten de er på og kommentarene deres mot meg antyder til det ofte. Er ikke den eneste i de har hatt problemer med, hvor hudfargen deres er et problem for de.

Så rasister!

De er ikke verdt tiden din!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feiret han jul med din familie? Eller adlydet han foreldrene sine?

Anonymkode: 6fbbf...e73

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Feiret han jul med din familie? Eller adlydet han foreldrene sine?

Jeg orket rett og slett ikke drama så jeg lot moren hans ha han i jula. Moren visste på god tid at han skulle feire sammen med meg og min familie, men skulle lage så mye bråk at han ble tvunget til å dra fra julefeiring hos oss og til moren. Han fikk engang ikke «lov» til å spise hos oss. 

AnonymBruker
Skrevet
UniversitetsJente7 skrev (3 timer siden):

Jeg orket rett og slett ikke drama så jeg lot moren hans ha han i jula. Moren visste på god tid at han skulle feire sammen med meg og min familie, men skulle lage så mye bråk at han ble tvunget til å dra fra julefeiring hos oss og til moren. Han fikk engang ikke «lov» til å spise hos oss. 

"Du lot moren hans ha han i julen"??

Ja, hvis det er et barn du har funnet deg, så kanskje du og svigermor skal ha deg en tur på familievernkontoret og bli enige om en samværsavtale?

Vil du ha en mann som lar seg overkjøre på den måten?

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...