Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her på Sørlandet er det nå helt ekstremt varmt. Baby har ligget i kun body omtrent i hele dag (pluss en tynt teppe i musselin som vi har lagt over dersom det kommer trekk) pga. hun blir så varm.

På natta har vi hittil hatt henne i bomullsbody, svøpt i helsepledd og med tynn babydyne over. Da har hun holdt en god temperatur gjennom natta. Men nå er det veldig varmt og jeg er redd hun skal bli altfor varm.

Hva sov deres baby i på slike netter? Hun er kun 10 dager gammel.

Anonymkode: c0bc9...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Barnet kan sove nakent, om det holder varmen. Om baby sover best svøpt (som babyer jo gjerne gjør) så svøper du det i et tynt stykke tøy/svøpe og kjenner på det hver time (baby legger seg jo lenge før deg). Om baby blir kald justerer du opp mengden tøy.

Det er ikke temperaturer i Norge som tilsier uro for baby, så pust dypt og sett ting i perspektiv.

Anonymkode: 85760...62e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her på Sørlandet er det nå helt ekstremt varmt. Baby har ligget i kun body omtrent i hele dag (pluss en tynt teppe i musselin som vi har lagt over dersom det kommer trekk) pga. hun blir så varm.

På natta har vi hittil hatt henne i bomullsbody, svøpt i helsepledd og med tynn babydyne over. Da har hun holdt en god temperatur gjennom natta. Men nå er det veldig varmt og jeg er redd hun skal bli altfor varm.

Hva sov deres baby i på slike netter? Hun er kun 10 dager gammel.

Anonymkode: c0bc9...e4c

Ingen babyer trenger dyne, bruk eventuelt sovepose, men i dette tilfellet kan baby sove i en body som dekker føttene og ut på armene. Hadde brukt helsepledd hvis det var kjølig på soverommet, men dyne og pledd og body er altfor varmt i 20+ grader stakkar 😂

Anonymkode: 01f2a...2f8

AnonymBruker
Skrevet
Småkaker skrev (6 minutter siden):

sleep-sack-newborn-summer-min.jpg

Denne var fin 😊👍🏼

AnonymBruker
Skrevet
Småkaker skrev (6 minutter siden):

Syntes det var litt i overkant når jeg ser igjen. Trenger ikke tre lag med tøy, når det er 23 grader i rommet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Småkaker skrev (33 minutter siden):

Dette var voldsomt?!?!? Hadde jeg kledd på mitt barn så mye på natta hadde han vært aaaaaltfor varm og våken hele natten…

Anonymkode: a3364...a83

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...