AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 Jeg ser med bekymring på all smerten alkohol forårsaker, og lurer på om det burde blitt forbudt, på lik linje med nikotin? 🤔 Vold, voldtekter, barnemishandling, emosjonell utagering, lav impuls-kontroll, massive utgifter for den norske stat, miljøperspektivet hvor byer blir vandalisert i helgene, slossing, bilulykker som resulterer i død, overbelastning av helsevesenet, dårlig helse, uføretrygd, psykisk helse. Burde ikke alkohol bli forbudt? Hvordan hadde du taklet det? Jeg synes Norge burde vært først ute med å vise at det er mulig at hele landet går for en rusfri linje! En måte å være nytenkende på. Anonymkode: 25021...aa3 6 1 1
Blåttvann Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 (endret) Det er lov å håpe! 😁😁😁 Altså hadde jeg blitt strålende glad og fornøyd. Endret 20. juli 2022 av Blåttvann 10 1 2
Adrenalina1 Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 Kan gjerne forby den dritten for min del. 9 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 Jeg hadde nok flyttet til Italia. Kan aldri se for meg at de forbyr en så stor del av egen kultur. De kan jo også nyte alkohol, uten fyll, i motsetning til Nordmenn, så mulig det er en god plan på sikt i alle tilfeller 😜 Anonymkode: cdbd9...ca9 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Selvsagt flyttet at av landet. Norge er allerede ALT for strengt. Ruslovene våre er de strengeste i hele Europa. Dersom vi skal bevege oss ENDA lenger i den retningen er det ikke lenger verdt det å bo her. Vi må gjøre flere ting lovlig, ikke flere ting ulovlig. Anonymkode: 467e1...ff3 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 På lik linje med nikotin?🤔 Anonymkode: 4dc7d...eac 14 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt flyttet at av landet. Norge er allerede ALT for strengt. Ruslovene våre er de strengeste i hele Europa. Dersom vi skal bevege oss ENDA lenger i den retningen er det ikke lenger verdt det å bo her. Vi må gjøre flere ting lovlig, ikke flere ting ulovlig. Anonymkode: 467e1...ff3 Tror det er noe her... Også i forhold til hvordan nordmenn oppfører seg rundt alkohol. Er på reise et sted der alkohol er vanlig. Ofte gratis. Det settes ut prosecco til frokost. Når man er ferdig med en bedre middag settes en hel flaske likør på bordet. Nordmenn; heller i seg så mye de kan. Alle andre; tar mulig et lite glass, ofte ingenting. Flydde ut, med mellomlanding, og gratis alkoholservering. Nordmenn (kl 6); to hvitvin! Alle andre; neh... Anonymkode: cdbd9...ca9 6
Humle Brumle Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Hadde gått helt fint for meg. Drikker ikke 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser med bekymring på all smerten alkohol forårsaker, og lurer på om det burde blitt forbudt, på lik linje med nikotin? 🤔 Vold, voldtekter, barnemishandling, emosjonell utagering, lav impuls-kontroll, massive utgifter for den norske stat, miljøperspektivet hvor byer blir vandalisert i helgene, slossing, bilulykker som resulterer i død, overbelastning av helsevesenet, dårlig helse, uføretrygd, psykisk helse. Burde ikke alkohol bli forbudt? Hvordan hadde du taklet det? Jeg synes Norge burde vært først ute med å vise at det er mulig at hele landet går for en rusfri linje! En måte å være nytenkende på. Anonymkode: 25021...aa3 Så lenge jeg fikk beholde etanol på laboratoriet og i klinikkene hadde det vært null stress. Drikker en akevitt til jul og thats it. Anonymkode: 77844...2e5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Jeg bodde brorparten av 20-årene mine utenlands. Da jeg kom tilbake til Norge ble jeg sjokkert over hvor ekstremt strengt det var i Norge. Vi har langt igjen å gå før kristenkonservatismen blir lagt bak oss. Anonymkode: 467e1...ff3 3 3
visp Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 Jeg hadde ikke overholdt forbudet. For meg er det et nytelsesmiddel. Men jeg ser jo potensialet for å tjene endel penger om det skulle komme forbud. 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 Det hadde vært en lettelse for meg som er alkoholavhengig. Anonymkode: a766b...839 3 9 1
Topsi Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 Hadde savnet en ordentlig fest, men ikke vært noe problem egentlig 2
17.11 Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 Tror ikke et forbud hadde hatt noe for seg. Sverige hadde sikkert jublet. For min egen del hadde det gått helt greit, men absolutt ikke noe jeg heier på. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 Mange ville jo da bare brutt loven. Akkurat som narkotika. Og de ville fått straff, når de egentlig trenger behandling for å bli bedre. Så det vil jo bare bli verre med den tankegangen. Anonymkode: 93ad4...c4e 1 1
Gjest Frysepinne Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 Ha, ha, de prøvde å stenge polene tidlig i pandemi, det gikk ikke så bra. For å si det mildt. Dopapir, alkohol og medisiner vil det alltid være behov for.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 Både alkohol og tobakk skulle vært forbudt (alle rusmidler). Hadde vært utrolig bra for samfunnet med tanke på hvor mye elendighet det fører til og bra for samfunnsøkonomien med tanke på mindre helseplager og mindre oppdrag for politi/nav/helsevesen Anonymkode: eee5e...9f5 1 1
Gjest Moth-Ear-Earth Skrevet 20. juli 2022 #20 Skrevet 20. juli 2022 Da hadde det blitt enda flere kriminelle her i landet enn det allerede er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå