Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart ut i foreldrepermisjon, og ønsker så klart å strekke denne så langt som mulig. Kommer til å ha noe ferie fra i år + neste års ferie også. Det jeg lurer på er om man kan ta ut ferie i forbindelse med helligdager, og dermed få lenger fri, hvis dere skjønner? Feks stoppe permisjon før påske, ta ut ferie mandag, tirsdag og onsdag, fri skjærtorsdag, langfredag, helga og 1. påskedag, og deretter starte permisjon igjen? Da ville jeg brukt kun tre feriedager og fått fri over ei uke. Går dette an/er det lov? 

Anonymkode: a9ec4...c12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye styr, men kjenner folk som har gjort det. Vurderer gjøre det samme da det er mange helligdager neste år.

Anonymkode: bffb2...41c

AnonymBruker
Skrevet

Du kan nok spekulere i dette hvis arbeidsgiveren din går med på det. 

Anonymkode: 36ed3...034

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde planer om å gjøre det samme, men det var ikke mulig da jeg var i permisjon i 19/20. Nav godtar ikke at du stopper permisjonen for helligdager. 

Anonymkode: 283d0...1de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det i 2010. Tok ferie i alle uker med minst 1 rød dag. Slik forlenget jeg permisjonen med ca en uke, mener jeg å huske.

Anonymkode: 51dd4...428

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde planer om å gjøre det samme, men det var ikke mulig da jeg var i permisjon i 19/20. Nav godtar ikke at du stopper permisjonen for helligdager. 

Anonymkode: 283d0...1de

Men bryr NAV seg hvis jeg tar ut ferie?

ts

Anonymkode: a9ec4...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...