Gå til innhold

Mennesker langt oppi i 30-åra som er veldig opptatt av alkohol og fest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til og med mødre og fedre i denne aldersgruppen er det mange som er harde på flaska, og skryter veldig av alkoholbruken sin. Sender snap av drink den ene dagen, og øl den andre dagen. Ikke bare i ferier, men også hver eneste helg året igjennom.

Dette er folk som har små barn, og jeg tenker bare- blir barna fulgt opp på en god måte? Er foreldrene ansvarlige og trygge voksne for barna sine? Drikker de for å flykte fra en tung hverdag?

Er de ikke redd for helsen sin når de er såpass gamle og fremdeles drikker mye? Vil de ikke se barna vokse opp?

Å drikke en øl til maten kan jeg skjønne, men at foreldre har en trang til å feste med en gang anledningen byr seg, forstår jeg ikke. Det syns jeg ikke man skal gjøre når man er forelder og barna er små. "Jeg skal på fylla, så jeg må finne barnevakt til deg i kveld, gullet mitt".

Anonymkode: 0ae9c...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Til og med mødre og fedre i denne aldersgruppen er det mange som er harde på flaska, og skryter veldig av alkoholbruken sin. Sender snap av drink den ene dagen, og øl den andre dagen. Ikke bare i ferier, men også hver eneste helg året igjennom.

Dette er folk som har små barn, og jeg tenker bare- blir barna fulgt opp på en god måte? Er foreldrene ansvarlige og trygge voksne for barna sine? Drikker de for å flykte fra en tung hverdag?

Er de ikke redd for helsen sin når de er såpass gamle og fremdeles drikker mye? Vil de ikke se barna vokse opp?

Å drikke en øl til maten kan jeg skjønne, men at foreldre har en trang til å feste med en gang anledningen byr seg, forstår jeg ikke. Det syns jeg ikke man skal gjøre når man er forelder og barna er små. "Jeg skal på fylla, så jeg må finne barnevakt til deg i kveld, gullet mitt".

Betyr det at de fester om de sender bilde av en øl/eller en drink ?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
flusa skrev (7 minutter siden):

Betyr det at de fester om de sender bilde av en øl/eller en drink ?

Sender så klart snap av festligheter også.

AnonymBruker
Skrevet

Om man går på fest en gang i blant og barnet er hos en barnevakt den er trygg på, ser jeg ikke som et problem. 

Anonymkode: d7137...23e

• Liker 2
Skrevet

Ja jøss.

Jeg er 43 år og går av og til på lønnings  el på brygga med venninner  med cocktails. ( barna e hjemme med faren)

Kort kjole pleier jeg også ha.😉

Synes du kvinner  på 35 år og oppover burde  klippa seg pottesveis  og holde  hjemme å strikka  / drakk kaffe- helt til kidsa er 18 år?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Rogadame skrev (9 minutter siden):

Ja jøss.

Jeg er 43 år og går av og til på lønnings  el på brygga med venninner  med cocktails. ( barna e hjemme med faren)

Kort kjole pleier jeg også ha.😉

Synes du kvinner  på 35 år og oppover burde  klippa seg pottesveis  og holde  hjemme å strikka  / drakk kaffe- helt til kidsa er 18 år?

Denne tråden handler ikke om deg som "av og til" tar en lønningspils. Hvorfor skal alle vinkle tråden til seg selv? Har heller ikke nevnt kvinner med et ord. Snakker på tvers av kjønn her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Denne tråden handler ikke om deg som "av og til" tar en lønningspils. Hvorfor skal alle vinkle tråden til seg selv? Har heller ikke nevnt kvinner med et ord. Snakker på tvers av kjønn her.

Og hvorfor skal folk slutte å gå på fest når de får barn?  

Så lenge barn blir passa på av en foreldre/ besteforeldre o.l ?

Jeg tok snap  fra Spania tidligere i sommer der jeg og svigermor hadde kjøpt oss hver vår sangria  i kiosken/ baren  ved strandpromenaden. Imens mann og  svigerfar var i vannet med barna på 12 og 14 år. Vi var ikke på druen  halve døgnet pga  de " drink" snappene  som  dukker opp på mystory. 

Hadde noen på min snap- venneliste  kommentert noe om " foreldrebørværeedrutilbarneter18" / " trengerikkealkoholfordetgøyjesuskristus" Hadde jeg sletta de tvert. 

😎🤘🍹

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig harry med folk over 35 som poster drikkebilder på sosial media. 

Anonymkode: 6a9a1...c08

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At det ikke er mulig å være en god forelder men samtidig like å ruse seg er det nok kun dønn kjedelige folk i 30-40årene som tror. Fordi de egentlig ser hvor kjedelige deres egne liv er når de ser andre ha det gøy.

Anonymkode: c3607...6b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rogadame skrev (1 time siden):

Og hvorfor skal folk slutte å gå på fest når de får barn?  

Så lenge barn blir passa på av en foreldre/ besteforeldre o.l ?

Jeg tok snap  fra Spania tidligere i sommer der jeg og svigermor hadde kjøpt oss hver vår sangria  i kiosken/ baren  ved strandpromenaden. Imens mann og  svigerfar var i vannet med barna på 12 og 14 år. Vi var ikke på druen  halve døgnet pga  de " drink" snappene  som  dukker opp på mystory. 

Hadde noen på min snap- venneliste  kommentert noe om " foreldrebørværeedrutilbarneter18" / " trengerikkealkoholfordetgøyjesuskristus" Hadde jeg sletta de tvert. 

😎🤘🍹

Jeg drikker selv alkohol, men veldig moderat. Null interesse for å bli full, som mange av de jeg kjenner syns er det fineste i verden. Det er de jeg snakker om her ikke deg og sangriaen din. Du vet ingenting om forbruket til de jeg refererer til, men likevel forsvarer du dem.

Spesielt kvinner burde jo passe seg for alkohol. Brystkreft er veldig forbundet opp mot alkoholinntak. og jeg vet om mange kvinner i 40-åra som har fått det. Sjokkerende nok har alle vært typiske festløver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble skilt i 30 årene, og første året, så festet jeg annenhver helg, da barna var hos far. Så roet det seg, og nå har jeg ikke drukket noe alkohol på 5 år.

Og har sett dette blant venner, at det blir gjerne 1-2 år med festing, da man er nylig singel etter langvarig forhold. Gjelder både menn og kvinner.

Anonymkode: 551f4...bf4

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på det samme. Men jeg tror ikke festing har så mye med alder å gjøre egentlig, heller hvordan man er som person. Er man bekymringsløs og festglad som person, så vil man sikkert være det enten man er 20 eller 30. Personlig er jeg 25 og hater å feste.

Anonymkode: 726b1...3dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg festa fra jeg var 15 til jeg var 23 år. Jeg befant meg på et dansegulv og tenkte at - hva i all verden gjør jeg her!? Dette er jo dritkjedelig. 

Så gikk jeg hjem og festa aldri mer. Fulle folk er ufattelig dumme og plagsomme. Orker ikke. 

Så voksne som fester synes jeg er umodne, ekle og enkle. Men jeg bryr meg ikke. Samme for meg hva folk gjør, bare jeg slipper så. 

Anonymkode: d6179...9db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

At det ikke er mulig å være en god forelder men samtidig like å ruse seg er det nok kun dønn kjedelige folk i 30-40årene som tror. Fordi de egentlig ser hvor kjedelige deres egne liv er når de ser andre ha det gøy.

Anonymkode: c3607...6b8

Nååååh, tror ikke det. 

Jeg ser psykisk utviklingshemma har det artig også, for å si det sånn. 

Som edru har jeg mer variasjon i ting som kicker meg enn alkohol, piller og dop. 

Anonymkode: d6179...9db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...