Gå til innhold

Høyskolen i Oslo - hvordan er det der?

Gjest Butterflygirl

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl

Dere som har gått på hio, hva synes dere om skolen? Hvordan er det der i forhold til uio? Miljø og undervisning? Oppmøte på forelesninger og gruppetimer? Mye obligatorisk eller som på blindern?

Dere som har tatt revisorutdannelse der, er det mye matte, vanskelig matte eller mest +-/*?

Er det vanskelig å komme inn på revisorstudiet? Høye poengkrav?

Går foreløpig på uio og tar noen fag i samfunnsøkonomi. Er mer glad glad i regnskap.

Vurderer revisor på hio til høsten.

takker for svar. :tommel:

(gikk gjennom søket her, fant ingenting brukbart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått på HiO, men jeg skulle egentlig begynne på revisor der. Jeg vil uansett foreslå at du går til en studieveileder der, de kan fortelle deg mye, slik de gjorde til meg.

Matten er ikke vanskelig. det tilsvarer vel 2. klasse matte fra vdg. Det føles imidlertid nyttig å lære det, siden du får bruk for det i andre fag, slik som bedøk osv. Først og fremst er det funksjonsanalyse det går i (derivasjon osv).

Høyskoelen har alltid hatt et bedre oppfølgingstilbud for studentene enn universitetet. Nå har det imidlertid blitt endringer på Blindern iom kvalitetsreformen, så jeg vet ikke om det er like stor forskjeller på dette området lenger. det er iallefall en del obligatorisk etter det jeg har skjønt. Og det er jo slik gruppeundervisning og oppgavelæring du lærer av!

Siden du allerede har søs.øk, kan du sikkert få fritak fra noen fag. Dette får du høre med høyskolen om.

Revisorstudiet er tre år, men du må ha jobbet i ytterligere tre år for å bli statsautorisert revisor. Finnes også et masterprogram, men det vanlige er å ta dette etter man har vært ute i jobb en stund, så betaler ofte arbeidsgiver for denne videreutdanninga.

tror vel du må ha ca 4 i snitt for å komme inn (dette er jeg ikke sikker på). Altså ikke så altfor vanskelig å komme inn. Men husk på at du også får poeng for studiene fra blindern, dessuten får du sikekrt noen alderspoeng hvis du er over 20 år, så da går snittet ditt ytterligere opp.

Les ellers på revosorforeningens hjememside og høyskolens sider.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på allmennlærerutdanningen, på HiO, og liker meg utrolig godt! Jeg kommer rett fra videregående, fra et miljø jeg ikke trivdes i, så det var en drøm å komme dit - rett og slett. Det de i klassen min sier ihvertfall, er at de liker seg mye bedre der, enn på f. eks UiO. Antagelig fordi vi er delt inn i klasser på ca. 35 - 40 elever, ikke forelesninger med 500 studenter. Dessuten blir vi fulgt opp veldig godt, med kontaktlærere som har veiledningstimer osv, faste lærere som holder forelesninger, osv. Så jeg har det som plommen i egget, og er mer enn positivt overrasket. Er ikke skuffet! Det er en del obligatorisk, men jeg synes bare det er bra. Er det ikke obligatorisk undervisning, møter de fleste opp uansett, fordi man trives godt i klassen.

Eneste jeg er skuffet over, er at man ikke har noe godt studentparlament, med ulike politiske partier osv, det skulle jeg gjerne hatt. Det velges bare inn fra den enkelte avdeling, ikke på politisk måte. Men det er nok en smaksak tror jeg.

Vet dessverre svært lite om det du ønsker å studere, men stukturene er i hovedsak de samme.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å komme inn på revisorstudiet? Høye poengkrav?

Det er ikke kjempehøyt krav til å komme inn på økonomi og administrasjon/revisjonsstudiet. Ordinærkvoten må ha 50,7 poeng. Primær: 43,8.

Se nederst på siden her.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Butterflygirl

Takker for masse nyttige svar! ;) Kom gjerne med mer hvis dere vet noe. Får kanskje sjekke med studieveileder på hio. God ide det! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke masse info til deg siden jeg skal søke HiB. Ville bare ønske deg lykke til! Lythande går på førskolelærer på HiB, og har sittet i studentrådet. Hun kan du sikkert sende en PM til, om du lurer på noe ang. miljøet og andre ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...