Gå til innhold

Magefølelse og graviditet

beige

Anbefalte innlegg

Vi prøver og har lyst på flere, men av en eller annen grunn sier magefølelsen min meg at det ikke kommer til å skje. 

Har du hatt en slik magefølelse? Stemte magefølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Magefølelsen min har aldri hatt noe å si på dette.

Ble uplanlagt gravid da jeg var litt yngre og det så jeg virkelig ikke komme. Da vi senere prøvde var jeg på et tidspunkt overbevist om at jeg var gravid, og det stemte ikke. Jeg begynte så å tenke at det ikke ville skje, og senere skjedde det plutselig.

Anonymkode: 0f62a...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går slik med en følelse hver prøving… Enda det ikke er noe galt med hverken meg eller samboer. 

Anonymkode: b1bbf...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg visste at vi ikke kom til å bli gravide - fordi legene fortalte oss det. Derfor følte jeg det også. Nå er jeg snart 30 uker på vei :) 

Anonymkode: d3fc2...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nja. Magefølelsen min har alltid sagt at jeg var en ettbarnsmor. Nåt jeg så for meg fremtiden, klarte jeg bare å se ett barn, selv om vi ønsket oss 2 eller 3 barn på forhånd. Mannen forandret seg etter vi fikk barn, så forholdet røk. Det er noen år siden, men jeg er 37 år og så singel som det går an å bli, så jeg tviler på at det blir flere barn på meg. Jeg ønsker meg egentlig minst ett barn til.

Anonymkode: 607c2...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Magefølelsen min har sagt at jeg aldri kan få egne barn. Har nå prøvd i to år, så er redd for at magefølelsen stemmer gitt

Anonymkode: 89d4c...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg har alltid hatt en følelse av at jeg ikke ville kunne få barn. Med førstemann ble det ikke lett heller. Vi prøvde i flere år, men det gikk til slutt ved hjelp av IVF. Så følte jeg på meg at eldstedatteren kom til å forbli enebarn. Det var i grunnen mer logisk å føle, siden jeg visste at vi hadde fertilitetsproblemer. Men nr. to kom uten problemer og uten hjelp.

Anonymkode: 02a76...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beige skrev (På 20.7.2022 den 16.35):

Vi prøver og har lyst på flere, men av en eller annen grunn sier magefølelsen min meg at det ikke kommer til å skje. 

Har du hatt en slik magefølelse? Stemte magefølelsen?

Magefølelsen er en ganske unyttig følelse. Den har lite med fakta ågjøre, og mye med vonde og gode følelser. Visom er naturlig engstelige og pessimistiske, vil ofte magefølelse" av at det vi ønsker oss ikke går. Det betyr jo ikke at du garantert ikke vil få trøbbel, men magefølelsen er ikke noen god indikator.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...