AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #41 Skrevet 20. juli 2022 Oppland skrev (1 minutt siden): Jeg opplevde noe lignende med vår eldste, men brukte mye vogn inne og trillet henne med meg rundt. Det gikk noe bedre i hvertfall enn å gå rundt å bære hele tiden og litt fikk jeg gjort også. Ja, har brukt mye vogn vi også, men i det siste har vogna vært helt uaktuell for han. Må trille lenge før han sovner, og da sover han i fem minutter før han våkner, og da er det håpløst å få han til å sovne igjen. Fikk gjort mye da han likte å sove i vogn, men nå føles det som om alt er snudd helt på hodet 😅 Anonymkode: 8bbb2...7c4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #42 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så lenge ts er multihandikappet, uten srmer og ben så klarer hun fint å ta til seg mat ig drikke samtidig som barnet ammer. Hun kan også, selv om det er dødssynd å påpeke det, la barnet gråte i ti minutter så hun får gått på do feks. Dette er så hjelpesløst at jeg får helt fnatt. Hva blir det neste? Anonymkode: 859b2...41f ... du skjønner ikke at det er en frustrasjonsutblåsing? Til det som kunne vært et forum fullt av damer som har vært der og som kan komme med tips, medfølelse og lovnader om at det blir bedre, men i stedet en samling slemme og harde verdensmestere. Jaja. Anonymkode: 07625...6cf 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #43 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ... du skjønner ikke at det er en frustrasjonsutblåsing? Til det som kunne vært et forum fullt av damer som har vært der og som kan komme med tips, medfølelse og lovnader om at det blir bedre, men i stedet en samling slemme og harde verdensmestere. Jaja. Anonymkode: 07625...6cf Jeg blir trist over å lese at du ikke tar barns behov på alvor. Barna går alltid først!!! TS har selvinnsikt nok til å forstå at hun ikke er i stand til å ta vare på et barn, og det skal vi respektere!! Anonymkode: 3d3de...84f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #44 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja. Folk som klager over ting som ikke er noe å klage over får ikke noe medynk hos meg. Velger man å få barn så er dette noe som hører med. Anonymkode: 95bba...299 Så bra at jeg ikke har så frekke og bitre folk i min omgangskrets. Anonymkode: 8b883...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #45 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ... du skjønner ikke at det er en frustrasjonsutblåsing? Til det som kunne vært et forum fullt av damer som har vært der og som kan komme med tips, medfølelse og lovnader om at det blir bedre, men i stedet en samling slemme og harde verdensmestere. Jaja. Anonymkode: 07625...6cf Ikke sant? Merkelig hvordan enkelte damer som sikkert er greie folk på ekte blir helt blottet for empati så snart de havner bak tastaturet. Anonymkode: 8bbb2...7c4 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #46 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir trist over å lese at du ikke tar barns behov på alvor. Barna går alltid først!!! TS har selvinnsikt nok til å forstå at hun ikke er i stand til å ta vare på et barn, og det skal vi respektere!! Anonymkode: 3d3de...84f Og ellers er alt bra med deg? Anonymkode: 8bbb2...7c4 5
Kakaoen Skrevet 20. juli 2022 #47 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Takk, det trengte jeg å høre! Synes det er så vanskelig å legge ham fra meg når han gråter, for da blir gråten så forferdelig sår💔 Men det er jo det jeg burde gjort når det har vært sånn som i dag. Tror det oppleves ekstra hardt nå fordi han har økedøgn, det er dårlig i kombinasjon med lite søvn, lavt blodsukker og samboer som jobber overtid. Babyen sovnet nå, og jeg avtalte å utsette besøket litt, så nå går det heldigvis mye bedre 😊 Anonymkode: 8bbb2...7c4 Økedøgn er faktisk utrolig slitsomt når det står på! Men som du merker så skal det lite til for at ting føles litt bedre, heldigvis. Og drit i de andre surpumpene her. Tipper dette er første barnet, og da må man lære seg å multitaske på en helt ny måte. Tenk på hvordan dagen var i dag, og hva du kan gjøre litt annerledes i morgen. Noe så enkelt som å kjøpe noe mat man kan varme i mikro når du er lenge alene. Noen ganger trenger man en utblåsning når ting blir slitsomt og man bikker litt over, og spesielt om man er førstegangsmamma. Min erfaringer at jeg da var ganske mye mer følsom, og livredd for å gjøre noe feil 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #48 Skrevet 20. juli 2022 Kakaoen skrev (9 minutter siden): Økedøgn er faktisk utrolig slitsomt når det står på! Men som du merker så skal det lite til for at ting føles litt bedre, heldigvis. Og drit i de andre surpumpene her. Tipper dette er første barnet, og da må man lære seg å multitaske på en helt ny måte. Tenk på hvordan dagen var i dag, og hva du kan gjøre litt annerledes i morgen. Noe så enkelt som å kjøpe noe mat man kan varme i mikro når du er lenge alene. Noen ganger trenger man en utblåsning når ting blir slitsomt og man bikker litt over, og spesielt om man er førstegangsmamma. Min erfaringer at jeg da var ganske mye mer følsom, og livredd for å gjøre noe feil Tusen takk for gode ord❤️ Av og til trenger man bare at noen forstår🌺 Anonymkode: 8bbb2...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #49 Skrevet 20. juli 2022 Det var mye svineri i denne tråden! TS du må se bort fra alle de stygge svarene! Spedbarnstiden kan kjennes uutholdelig og søvnmangel er tøft. Kan ikke gi deg annen trøst enn at den tøffeste perioden er relativt kort. La rot være rot og be om hjelp. Prøv å hvil når du kan når babyen sover. Det går over 😊 Anonymkode: 41b9f...a25 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #50 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så bra at jeg ikke har så frekke og bitre folk i min omgangskrets. Anonymkode: 8b883...6b8 Det var hverken frekt eller bittert, hva nå enn den kom inn i bildet her, svart av vedkommende. Anonymkode: f00a0...5b3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #51 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og ellers er alt bra med deg? Anonymkode: 8bbb2...7c4 Jeg tar barna behov på alvor. Du må være litt mer seriøs. Anonymkode: 3d3de...84f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #52 Skrevet 20. juli 2022 Vil bare si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, jeg hadde det helt likt og problemet med at man ikke får spist osv er reelt, en god del folk som ikke har opplevd det samme har bare ingen forutsetninger for å skjønne det. Stå på videre, denne tiden går over før eller siden. Alle sier denne tiden går så fort, tenk på det når alt står på, brått er den over😊 Klem til deg❤️ Anonymkode: 1e327...8fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #53 Skrevet 20. juli 2022 Herregud, for noen svar du får. Jeg hadde det ganske likt, klarte ikke å legge fra meg babyen noen gang, både bæresele, bæresjal og vogn var uaktuelt. Gikk ned så mye i vekt av å bare få i meg tørre knekkebrød. Det går over, jeg lover ❤️ Anonymkode: bbcd7...af4 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #54 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var mye svineri i denne tråden! TS du må se bort fra alle de stygge svarene! Spedbarnstiden kan kjennes uutholdelig og søvnmangel er tøft. Kan ikke gi deg annen trøst enn at den tøffeste perioden er relativt kort. La rot være rot og be om hjelp. Prøv å hvil når du kan når babyen sover. Det går over 😊 Anonymkode: 41b9f...a25 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vil bare si at jeg skjønner veldig godt hvordan du har det, jeg hadde det helt likt og problemet med at man ikke får spist osv er reelt, en god del folk som ikke har opplevd det samme har bare ingen forutsetninger for å skjønne det. Stå på videre, denne tiden går over før eller siden. Alle sier denne tiden går så fort, tenk på det når alt står på, brått er den over😊 Klem til deg❤️ Anonymkode: 1e327...8fe AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud, for noen svar du får. Jeg hadde det ganske likt, klarte ikke å legge fra meg babyen noen gang, både bæresele, bæresjal og vogn var uaktuelt. Gikk ned så mye i vekt av å bare få i meg tørre knekkebrød. Det går over, jeg lover ❤️ Anonymkode: bbcd7...af4 Tusen takk, dere! ❤️ er rart hvor mye noen ord på et forum har å si. Setter stor pris på det! 🌼 Anonymkode: 8bbb2...7c4 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #55 Skrevet 20. juli 2022 Kutt ut ammingen og gi mme. Det er mitt beste tips. Politisk ukorrekt ja - men noen ganger må man se på helheten. Å amme seg syk og gå inn i en depresjon gagner ingen. Anonymkode: a16b6...b27 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #56 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, mens babyen ligger på puppen. Kan ikke amme og støvsuge samtidig, vet du. Anonymkode: 8bbb2...7c4 ✨ Bæresele ✨ Anonymkode: 70190...ef7 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #57 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kutt ut ammingen og gi mme. Det er mitt beste tips. Politisk ukorrekt ja - men noen ganger må man se på helheten. Å amme seg syk og gå inn i en depresjon gagner ingen. Anonymkode: a16b6...b27 Ja, slik at man kan bruke tiden man burde brukt på å spise selv - på å enten blande mme, vaske flasker eller sterilisere flasker. For en god ide! Anonymkode: 70190...ef7 6
ItchyBitchySpider Skrevet 20. juli 2022 #58 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, slik at man kan bruke tiden man burde brukt på å spise selv - på å enten blande mme, vaske flasker eller sterilisere flasker. For en god ide! Anonymkode: 70190...ef7 Mating med MME tar gjerne mye kortere tid, og man må mate sjeldnere. Selvfølgelig er det ikke optimalt å gi MME i stedet for MM, men hvis mor er utslitt og ikke får spise fordi babyen henger på puppen hele tiden, kan det være løsningen hvis mor vil. Jeg måtte selv over på delvis flaskemating fordi jeg slet med melkeproduksjon med sistemann, og han ville ligge ved puppen hele jævla tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #59 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det går da fint an å spise selv om man tar seg av baby. Du klarte jo å skrive et innlegg på KG? Da klarer du å spise. For en hjelpeløs generasjon som nå blir foreldre. Anonymkode: 65f8e...122 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du klarte til og med å svare meg ganske så kjapt. Jeg tror nok fint at du klarer å både spise og ta en runde med støvsugeren. Anonymkode: 65f8e...122 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Innlegget er kanskje noe krasst, men jeg er faktisk enig. Dersom du klarer å gå inn på kg, trykke deg inn på graviditet og spedbarn, trykke 'skriv innlegg', skrive et innlegg, poste det, lese svar samt svare til disse, så hadde du også klart å få i deg noe mat. Sørg for å ha enkle måltider tilgjengelig, gjerne noe du bare kan ta ut av kjøleskapet, å spise. Frukt, knekkebrød med enkelt pålegg, yoghurt, osv. Anonymkode: 22f49...c66 Dere har åpenbart ikke hatt sånne babyer. Det går helt fint å sitte tiiimevis på mobilen, fordi ungen sover kun oppå deg, og du har en hånd ledig og ikke noe annet du kan gjøre i mange, mange timer hver dag. Å ordne seg mat mens man balanserer en sovende baby på seg (når bæresjal ikke går) og kun en hånd ledig er derimot verre, bare å glemme husarbeid. Anonymkode: a9327...667 5 1
Sansx Skrevet 20. juli 2022 #60 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ta kontakt med barnevernet - NÅ!!!!! Anonymkode: 3d3de...84f Herregud. Da får barnevernet mye og gjøre. Slik har babytia vært for ganske mange av oss. Et jævla slit. Men det går heldigvis over når de blir litt større. La far ta ungen når han har fri. Sov så mye du kan da. Bare avbrutt av amming såklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå