Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nesten ikke sovet inatt, babyen henger enten på puppen hele tiden, eller så skal han sove på meg i en evighet. Jeg har spist to knekkebrød idag fordi jeg hadde ti minutter der han godtok å sove litt i senga si, så det er alt jeg har hatt tid til. Babyen er jævla grinete fordi han heller ikke har sovet noe særlig inatt, så da må jeg stå og bysse ham mens jeg skjelver av lavt blodsukker samtidig som han skriker meg i øret i minst 20 min før han endelig sovner. Og jeg må ikke tro jeg får legge ham fra meg når han først har sovna, da blir det månelyst!! For ikke å glemme at samboeren min jobber overtid, leiligheten ser ut som et bomba horehus OG SOM OM IKKE DET VAR NOK SÅ KOMMER SVIGERS PÅ BESØK SENERE😃 jeg har seriøst ikke mer å gi, måtte bare få en utblåsning her før det klikker for meg.

Anonymkode: 8bbb2...7c4

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går da fint an å spise selv om man tar seg av baby. Du klarte jo å skrive et innlegg på KG? Da klarer du å spise.

For en hjelpeløs generasjon som nå blir foreldre.

Anonymkode: 65f8e...122

• Liker 30
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har nesten ikke sovet inatt, babyen henger enten på puppen hele tiden, eller så skal han sove på meg i en evighet. Jeg har spist to knekkebrød idag fordi jeg hadde ti minutter der han godtok å sove litt i senga si, så det er alt jeg har hatt tid til. Babyen er jævla grinete fordi han heller ikke har sovet noe særlig inatt, så da må jeg stå og bysse ham mens jeg skjelver av lavt blodsukker samtidig som han skriker meg i øret i minst 20 min før han endelig sovner. Og jeg må ikke tro jeg får legge ham fra meg når han først har sovna, da blir det månelyst!! For ikke å glemme at samboeren min jobber overtid, leiligheten ser ut som et bomba horehus OG SOM OM IKKE DET VAR NOK SÅ KOMMER SVIGERS PÅ BESØK SENERE😃 jeg har seriøst ikke mer å gi, måtte bare få en utblåsning her før det klikker for meg.

Du varsler svigers at de får KUN komme om de tar med ynglings-sjokoladene dine! 😉

Anonymkode: 4be54...7a5

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det går da fint an å spise selv om man tar seg av baby. Du klarte jo å skrive et innlegg på KG? Da klarer du å spise.

For en hjelpeløs generasjon som nå blir foreldre.

Spar meg :) 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klarte til og med å svare meg ganske så kjapt.

Jeg tror nok fint at du klarer å både spise og ta en runde med støvsugeren.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Du ringer svigerforeldrene dine og ber de ta med takeaway, også kan de ta en runde med støvsugeren og rydde opp litt.

Endret av Tough cookie
  • Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Innlegget er kanskje noe krasst, men jeg er faktisk enig. Dersom du klarer å gå inn på kg, trykke deg inn på graviditet og spedbarn, trykke 'skriv innlegg', skrive et innlegg, poste det, lese svar samt svare til disse, så hadde du også klart å få i deg noe mat. 

Sørg for å ha enkle måltider tilgjengelig, gjerne noe du bare kan ta ut av kjøleskapet, å spise. Frukt, knekkebrød med enkelt pålegg, yoghurt, osv. 

Anonymkode: 22f49...c66

• Liker 26
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er babyen? Jeg hadde det sånn hver dag i 8 mnd. Det er helt vanlig at spedbarn ikke kan legges ned og at de ikke sover sammenhengende. Det er også vanlig med spedbarnsplager, som f.eks luft i magen, som gjør barnet slik. Ofte ikke så mye man kan gjøre for å få bort plagene, med mindre det er snakk om allergi, så da må man trøste mye. Det er ikke så veldig hyggelig å ha en nyfødt. Nå har du fått en reality check.

Anonymkode: eca70...875

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du klarte til og med å svare meg ganske så kjapt.

Jeg tror nok fint at du klarer å både spise og ta en runde med støvsugeren.

Ja, mens babyen ligger på puppen. Kan ikke amme og støvsuge samtidig, vet du.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Huset må ikke være shinet til svigers kommer. Din samboer skulle tatt i et skikkelig tak i går, det er hans foreldre. 

Anonymkode: 10c9a...05c

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigers kan trille tur mens du får dusja og spist, så spør du svigermor om hun kan hjelpe deg litt i huset. Du må be om hjelp vettu.

Anonymkode: 412df...b42

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bæresele?

Vogn?

Vippestol?

La mannen din bysse i 10 min?

Anonymkode: 3259a...e6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis babyen griner uansett, kan du likegodt ta en time-out. Legg babyen på et trygt sted, lukk døra og gå rett på utsida og pust dypt et par ganger. Så spiser du noe lettvint, puster et par ganger til, og er klar for litt mer baby. Dette klarer du ♥️

Anonymkode: 1a9a9...65a

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

. Du må be om hjelp vettu.

Det burde vært helt unødvendig. De som kommer burde tilbudt seg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en bæreslynge eller mai tai eller sånn, så bærer du babyen mens du spiser litt

Dusj må du ta når det går. Bomba horehus tåler svigers. De har hatt barn selv, husk det.

Kanskje de til og med kan ta babyen mens du sover litt. 

Akkurat nå er babytiden tøff, den forblir ikke det. Så du må bare komme igjennom dette, så kan du se den lille fine skatten smile mot deg. Og alt er glemt. 

Anonymkode: f7e03...65c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og psssst, 

vær forsiktig med sånne steder som dette, når du er så på felgen. Folk kan vøre litt brutale, og det er ikke det du trenger nå. 

Anonymkode: f7e03...65c

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Husker da en av mine var små så måtte jeg av og til legge fra meg den skrikende bylten i senga si for å så gå ut i stua og skrike i en sofapute 😇 fungerte ganske bra faktisk. Og lag deg noen brødskiver i samme slengen.

Husker jeg fikk beskjed på barsel om at jeg måtte huske at ingen spedbarn har dødd av å ligge å skrike litt, men spedbarn har dødd av skader påført av en foreldre som har gått helt fra vettet og mistet besinnelsen :opplyser:

Og jeg kan på en måte forstå at noen kan miste besinnelsen med en klistremerkebaby som bare hyler over lang tid!

Og send melding til svigermor og skriv: Det ser helt bomba ut her, og jeg er sulten!

Mange svigermødre elsker å føle seg til hjelp. Kan jo hende du får både mat, støvsuging og avlastning 😉

Selv om det ikke føles slik så går dette over. Mitt motto med barn nr 2 (evnet ikke se dette med førstemann.. tror det er ganske vanlig), men det var Enten går det bra, eller så går det over!

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det burde vært helt unødvendig. De som kommer burde tilbudt seg!

Mulig det. Men sånn er dessverre ikke en selvfølge for mange 

Anonymkode: 10c9a...05c

Skrevet

Mamma hadde aldri komt på besøk, uten og hjelpe meg ❤️ Nå har jeg ikke barn og sånn enda. Men hos søstra mi, stilla mamma masse opp, slik at hun fikk hvile, dusje og sånn. Jeg og hjalp endel til, med og ha niesen min på trilletur, når hun ble større så var vi på lekeplassen, ut og kjøpe is. 

Familie er der for og hjelpe hverandre ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bæresjal og ørepropper 👍

Anonymkode: 60fc0...6cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...