Gå til innhold

Aldri sett så dårlig mat servert i et sykehus en det som er servert i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke rart mange blir sykere når de er på sykehuset.  Folk som har cøliaki får brød v/hver måltid og har du matallergier kan du bare glemme. I tillegg har jeg aldri sett så dårlig utvalg av næringsfattig mat som er servert her.   Kanskje de tror de tvinge folk å reise hjem tidligere v/ å gi dem dårlig kost?  Ikke rart eldre her i Norge dør tidligere når de endelig kommer til sykehuset/sykehjem. De sulter i hjel. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Outlander skrev (4 minutter siden):

Ikke rart mange blir sykere når de er på sykehuset.  Folk som har cøliaki får brød v/hver måltid og har du matallergier kan du bare glemme. I tillegg har jeg aldri sett så dårlig utvalg av næringsfattig mat som er servert her.   Kanskje de tror de tvinge folk å reise hjem tidligere v/ å gi dem dårlig kost?  Ikke rart eldre her i Norge dør tidligere når de endelig kommer til sykehuset/sykehjem. De sulter i hjel. 

Det er mye nitrist, ja. 

Anonymkode: 1ebf1...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig det er litt dårlig å klage over dette. Vi får så utrolig mye gratis her i landet når vi er syke! 

Vi har et fantastisk helsevesen her i Norge, der vi faktisk kan få livsviktige operasjoner og sykehusopphold helt gratis. Vi får medisiner på blå resept, betaler en liten filleandel av hva den egentlig koster. Vi får frikort etter å ha betalt en viss sum, og resten av året får man gratis medisiner på blå resept og gratis timer hos leger og psykologer etc.

Det er faktisk utrolig bra. Staten tar hånd om oss. Ja, da får vi kanskje leve med at maten på sykehusene ikke er tre-stjerners hele tiden, men nok til å overleve den tiden man er innlagt, iallfall. 

Jeg har bare lagt på sykehus èn gang over flere dager, fem dager, og da var maten helt grei. Ikke råbra, men jeg spiste den, og jeg overlevde. Allergikere er unntaket, og de sliter vel litt overalt når det kommer til mat. 

Anonymkode: c3599...b56

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Man må for alle den ikke klage på VerDenS bEsTE HelsEvEseN. 

Anonymkode: 1ebf1...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Det var da voldsomt. Maten er helt grei, den. 

Anonymkode: a9e0c...2ab

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på sykehus i et par andre land i Europa, og maten var ikke noe særlig å rope hurra for der heller altså.

Anonymkode: a0c53...1b3

• Liker 11
Skrevet
Outlander skrev (4 minutter siden):

Jobber selv på sykehus, og det er bare unntaksvis at cøliakiere ved en feil får glutenmat. Ellers tilstrebes næringstett mat til underernærte, og ernæringsfysiologen bistår med dette. Maten smaker kanskje ikke allverden, men underernærte tilbys ønskekost. Det er nok imidlertid ikke sikkert at du får gjennomslag for matønsker om du har en bullshit-allergi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns da maten er helt grei jeg. Forventer man gourmet på sykehus altså? 

Anonymkode: e8c0f...204

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært noen runder på Ullevål de siste årene og har egentlig vært positivt overrasker over maten, både kvalitet og utvalg. Det er tross alt storkjøkkenmat, ikke restaurant.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Maten på Førde Sentralsjukehus er i hvert fall kjempegod. Og glutenfritt og melkefritt var tydelig merket. Suppa til lunsj var alltid glutenfri. Det var ikke noe problem å få annen middag enn det som var dagens rett, selv om begrunnelsen min var «liker ikke».

Anonymkode: ce259...9fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da har du virkelig ikke vært på sykehus andre steder i verden hvis du klager på maten servert på norske sykehus😂

Anonymkode: d34f7...fe0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med maten på de sykehusene jeg har vært innlagt på.

Anonymkode: fc10e...76e

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Handler jo om prioriteringer. God mat kan du få når du slipper ut, så får du medisiner/behandling som virker på sykehuset

Anonymkode: 82044...2aa

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes egentlig det er litt dårlig å klage over dette. Vi får så utrolig mye gratis her i landet når vi er syke! 

Vi har et fantastisk helsevesen her i Norge, der vi faktisk kan få livsviktige operasjoner og sykehusopphold helt gratis. Vi får medisiner på blå resept, betaler en liten filleandel av hva den egentlig koster. Vi får frikort etter å ha betalt en viss sum, og resten av året får man gratis medisiner på blå resept og gratis timer hos leger og psykologer etc.

Det er faktisk utrolig bra. Staten tar hånd om oss. Ja, da får vi kanskje leve med at maten på sykehusene ikke er tre-stjerners hele tiden, men nok til å overleve den tiden man er innlagt, iallfall. 

Jeg har bare lagt på sykehus èn gang over flere dager, fem dager, og da var maten helt grei. Ikke råbra, men jeg spiste den, og jeg overlevde. Allergikere er unntaket, og de sliter vel litt overalt når det kommer til mat. 

Anonymkode: c3599...b56

Gratis?? 🙈🙈.  Bedre enn andre steder men absolutt IKKE gratis. Hvorfor tror du alt er dyrt her? Skatt på skatt på skatt slik staten får penge i kassen. Dyr strøm og bensin…penger i kassen.  Ingenting er gratis her- og kan ikke si at helsetjenester for folk som ikke betaler privat er noe å skrytte over heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke på hvilket sykehus TS har vært, men det er mange steder maten er god.

Anonymkode: 575c5...142

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Verdens beste helsevesen"

Hvis vi sier dette mange nok ganger til oss selv, begynner vi til slutt å tro på det også.

Nord-koreanerne tror oppriktig at de har verdens beste samfunn. De har sagt det mange nok ganger til seg selv at det nå er så inngravert i ryggmargen at ingenting kan endre det.

Anonymkode: e0a4b...234

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Maten er da virkelig ikke så jævlig. I en periode var jeg innlagt lenge på Ullevål og på Riksen. Maten var helt greit, og i enkelte tilfeller veldig god. Slutt å klage så jævlig folkens. 

Anonymkode: c7aab...0fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært innlagt på to ulike sykehus, maten har vært helt grei den, men matlysten min var jo ikke på topp. Jobber også på sykehus og har smakt mye av maten som serveres her, den er slett ikke verst. Den inneholder lite salt siden mange pasienter ikke skal ha det, men får man litt salt og pepper på så blir jeg i alle fall mett og god. Kjøkkensjefen her setter også opp dagsmeny som gjør at pasientene får det de skal ha i næring pr dag, så kan menyen tilpasses for de som skal ha mer næringstett kost, ikke fett, ikke sukker, mer protein, flytende, most mat ect. Allergikere får i all hovedsak mat de tåler, men det kan sikkert skje en glipp innimellom. Svært dårlige pasienter får ønskekost der maten lages på bestilling. 

Hvilket sykehus har du vært innlagt på sa ts, som er så misfornøyd?

Anonymkode: af521...465

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns sykehusmaten på feks rikshospitalet har vært ganske god. Bodde der ca 1 uke hver 6mnd i 3år. Man kan velge blant forskjellige retter som kan varmes i Micro. God norsk husmannskost, og litt andre retter. En del supper til lunsj. 

Har og hatt ett par døgn på Haukeland og der fikk jeg servert en utrolig god potet/purre suppe som jeg ikke klarer å gjenskape. 

Pasienthotellet på Gaustad kan ta seg en bolle. Maten der er helt forferdelig. Halvkokt paste eller ihjelkokt. Altfor salt kjøttdeig, sånn at den var uspiselig. Kylling som var helt grå. Nei, fysj. Tar heller sykehusmat enn det grafset på Gaustad 

Anonymkode: d7451...6f3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...