AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Del Skrevet 20. juli 2022 Hei! jeg har to barn i barnehagealder. Jobber 100%. Har søkt på restplass på en videreutdanning på 30 studiepoeng, 1 år. er det overkommelig? Er det noen her som har studert med full jobb og barn? Tips og triks? Anonymkode: 37c21...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Del Skrevet 20. juli 2022 Jeg tok en ganske krevende videreutdanning over 6 måneder (15 stp) ved siden av full jobb og to barn på 1 og 4. Det gikk bra, men fikk omtrent ikke tid til å se på netflix i det hele tatt det halvåret. De fleste kvelder etter barnas leggetid (19.30) gikk med til studier. I ettertid er jeg glad for å ha gjennomført 🤩 Beste tipset er vel å ha en mann/partner som bidrar med sin del og vel så det. Anonymkode: f28e1...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #3 Del Skrevet 20. juli 2022 Jeg har studert deltid ved siden av 100% jobb og små barn de siste tre årene, skal ta fatt på to nye år nå (kom inn, jippi). Det kommer selvfølgelig helt an på hva som kreves av deg på jobb og hjemme, samt hva som kreves i studiet. Jeg har konsekvent valgt studier som har mye selvstudier og lite forelesninger. Om studiene er relevant for jobben, og du jobber i kommune/stat, så kan du ha krav på fri med lønn i forbindelse med eksamen. Min konklusjon er at det går veldig fint hvis forholdene ligger til rette for det. Det krever en del disiplin, jeg brukte flest helger og hatt faste tidspunkt for arbeid med studier. Forsaket noe, men ikke mye. Verst rundt innleveringer og eksamener så klart, men flere av mine medstudenter var flinke til å komme tidlig i gang med innleveringer. Selv er jeg best på skippertak, og satte heller av mest tid ukene i forkant av tidsfrister. Fungerte helt fint det også, fikk A på siste eksamen. Anonymkode: da974...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #4 Del Skrevet 21. juli 2022 Jeg har gjort det samme. Det kommer an på hvilke emner det er snakk om (ikke altfor arbeidskrevende) og din studieteknikk (og vilje til å ofre fritid). Jeg var en erfaren student fra før, og jeg er god til å lese taktisk. Jeg så på alle forelesningene, og fokuserte på dem før eksamen. Jeg rakk ikke lese alt som var pensum, jeg leste bare det jeg så at foreleser fokuserte mest på. Som en annen skrev, egentiden/fritiden ble redusert til nesten null, men jeg brukte ikke altfor mye tid (egentiden var i utgangspunktet kraftig redusert…), og jeg gikk gode resultater (overvekt av A, kun én C). Det er viktig at partner også er innstilt på at du skal studere, siden hen nok må regne med å trekke lasset litt mer i perioder. Hvis dere kan bli enige om at hen for eksempel tar ungene en ettermiddag en uka slik at du kan lese uforstyrret fra klokka 17 (etter middag), hjelper det mye. Anonymkode: fb232...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg valgte å vente til barna gikk på barneskolen og var selvstendige i forhold til å komme seg hjem fra skolen/ venner selv, kunne ordne seg litt mat etc. Jeg hadde ikke studert på nesten 20 år så hadde nok ikke den mest effektive studieteknikken. Anonymkode: aab86...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #6 Del Skrevet 22. juli 2022 30 stp på videreutdanning går helt fint, bare sett deg godt inn i læringsmål og hva som forventes til eksamen så du er godt forberedt Anonymkode: 13fd8...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #7 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg har gjort det - studert til en bachelor, samtidig med full jobb, hus og to mindreårige barn. Jeg greide alt det fint, men forholdet til mannen ble nok nedprioritert - og vi er skilt i dag. Dessverre, eller kanskje var det uunngåelig - ironisk nok greier jeg meg bedre økonomisk nå etter skilsmissen pga at jeg jobber i det andre yrket jeg utdannet meg i. Var det verdt det.. 🤷♀️ Anonymkode: a6bb0...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #8 Del Skrevet 22. juli 2022 Jeg vil si det er overkommelig dersom du er motivert og innstilt for det. Jeg tok Bachelor på heltid ved siden av 60% jobb med 3 barn. Gikk greit selv med mange utfordringer privat (mye sykdom og dødsfall). Har lite egentid og tid med mannen, men vi prøver å få til noen helger for oss selv i løpet av året. Og prioriterer ferier med barna når barna har ferie. Hadde absolutt gjort det igjen. Starter på master om noen uker. Anonymkode: 34d3f...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #9 Del Skrevet 23. juli 2022 Tatt masse ulike fag og studier ved siden av full jobb, flytting, oppussing og barn. Det går helt fint dersom du er innstilt på at det krever litt selvdisiplin. Anonymkode: d451d...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå