Gå til innhold

Hva kostet ditt 5 kvm bad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal totalrenovere badet på rett over 5 kvm. Har nå fått inn noen tilbud, og jeg måper av prisene. Så lite bad, 5-600 000 kr?! Høres det riktig ut? Gruer meg i så fall til neste bad på 9 kvm skal ut på anbud... 

Hva kostet ditt bad av tilsvarende størrelse?

Anonymkode: 5e4ba...0a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mitt bad var av samme størrelse - gjestebad - og fikk inn fastpris på rundt 350’ om jeg ikke husker feil. Det var arbeidet, innredning, inkludert flis kom i tillegg. Jeg pusset opp i februar, vet prisene har økt mye siden den tid. Dette var Oslo. Det er faktisk ikke SÅ stor forskjell på små og litt større bad.

Anonymkode: 1c65e...73e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her, usikker på kvm på badet men det er lite (dusj, vask og do) kostet nesten 500k da var det ca 100 som gikk til møbler, fliser o.l. steindyrt, men bor i Oslo, tror kanskje det er billigere utenfor? Etter å ha sett arbeidet som ble lagt inn så skjønner jeg ikke hvordan det kan koste så mye. Det tok verken lang tid eller mange folk. Menmen, kommer til å se etter andre folk for det andre (større) badet.

Anonymkode: a9980...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert gulvbelegg og veggplater i stedet for flis? Mye billigere, og utrolig masse fint. 

F.eks her: https://www.byggmakker.no/rad-og-guider/kjokken-og-bad/derfor-bor-du-velge-vinyl-pa-badet

Mye annet å velge i så klart, og det som er best er jo trygghet i forhold til vannlekkasje og for ikke å snakke om enklere å vaske. :) (nei, jeg er ikke forhandler 😄 )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pusset opp badet for ca 130k ferdigstilt nå nettopp inklusiv innredning. Dette har enkel men pen standard i kjeller med baderomspanel og gulvbelegg. Det er vanlig toalett på gulv, dusjvegger og dusjing rett på plate og gulv. Liten enkel men veldig pen innredning. Fordelen med badet var at det meste av rør og sluk ble gjenbrukt så det ble lite pigging av gulv osv. Nye varmekabler ble lagt i ny støp. Men det ble meget pent om jeg skal si det selv! Cluet for å få det billig er å se på løsninger som ikke gjør det for omfattende i arbeidstimer. Det kan være dyrt å endre plasseringer på ting og det er stor prisforskjell på løsningene. Vi nøyde oss med godt nok siden det ikke er primærbadet men at prisforskjellen var så stor som opp mot dine tilbud ante jeg ikke. Jeg er god på å regne priser og laget veldig spesifisert beskrivelse. Kjenner også noen håndverkere som hjalp til med å anslå omfanget. Du sparer mye på å velge gode raske håndverkere og la de jobbe på timer og ikke fastpris. Har du en god beskrivelse og vet nøyaktig hva som skal gjøres så ber du om timeprisen, et budsjett på antall timer og pris på materiell. Det er ikke for alle, men om du kan litt om dette er det veldig mye å spare!

Anonymkode: 78439...c2a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusset opp 2 bad i det forrige huset mitt, på billigste måte. 

jeg tror vi betalte 120 for det største og 70 for det minste. 

Vi rev alt selv, helt ned til bunn. Fikk rørlegger til å bytte de rørene som trengte det. Hvorfor bytte noe som holder helt fint?  
Så fikk vi noen til å legge varmekabler og flis på gulvet. Dette kostet mest. På det lille gulvet la vi bellegg på gulvet

Så la vi plater på veggene og listet. Dette gjorde vi selv. 

Kjøpte interiør.. Ferdig! 

ble to fine bad som  ble teknisk godkjent av takstmann

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eit par i nære familierealasjoner pusset  nyleg opp sitt  badet (omlag  5 kvm.  Flislegging, inkl.  toalet, servarnt m/ speil, og badekar.    Pris omlag på kr. 250 000. 

Anonymkode: 80290...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fotballmamma skrev (1 time siden):

Du har ikke vurdert gulvbelegg og veggplater i stedet for flis? Mye billigere, og utrolig masse fint. 

F.eks her: https://www.byggmakker.no/rad-og-guider/kjokken-og-bad/derfor-bor-du-velge-vinyl-pa-badet

Mye annet å velge i så klart, og det som er best er jo trygghet i forhold til vannlekkasje og for ikke å snakke om enklere å vaske. :) (nei, jeg er ikke forhandler 😄 )

De fleste nye boliger idag har flisbelagde bad, og ingen tvil om flislegging av bad er noko som drar betrakteleg opp prisene på boligene.  Helt enig i at her er det mye penger å spare å velge andre, og billigere matrialer til fordel for flisbard.  Har aldri skjønt poenget med at det idag er på mote å ha flisbelagde bad.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste nye boliger idag har flisbelagde bad, og ingen tvil om flislegging av bad er noko som drar betrakteleg opp prisene på boligene.  Helt enig i at her er det mye penger å spare å velge andre, og billigere matrialer til fordel for flisbard.  Har aldri skjønt poenget med at det idag er på mote å ha flisbelagde bad.  

Belegg er dessuten mye mer holdbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde inn folk for det elektriske og rørlegger. Gjorde resten selv og fikk inn fagfolk til å se på det - ble 70.000 for 6kvm. Vi har ikke vegghengt toalett, men ellers alt moderne med store fliser, dusjhjørne, vifte etc :)

Anonymkode: 962ef...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Visste ikke at dette er «på mote». Jeg er straks femti, og alle husene jeg har bodd i frem til nå, har hatt flislagte bad.

Anonymkode: e5cc3...0b7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat totalrenovert 9kvm bad. Blir skikkelig fint! Fliser på gulv og i dusjsone, flyttet alle rør og døren for å få best mulig planløsning, nytt elektrisk, vegghengt do, armatur/garnityr fra tapwell, spesialbestilt wc/servant, litt custom snekkerarbeide da jeg kjøpte skrog (gomorgonx2 og et metod fra ikea) som er tilpasset/endret fronter på, speil får jeg spesialbygget. Rev alt selv, tegnet og prosjektstyret det selv - kun brukt lokale håndtverkere. Trøndelag Lander på ca 250 000, og da er 12 av de gått til belysning - som strengt tatt var litt råflott. 

Anonymkode: bdc6d...d57

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hentet inn fire-fem pristilbud på totalrenovering av bad, og det var store forskjeller på pris! Jobben inkluderte å slå sammen separat toalett og bad. Alt fra 300 000-600 000 kr inkludert alt, men med standardvalg av flis osv. 

Nå har vi landet på et annet og rimeligere alternativ. Har revet tapet og malt vegger på separat toalett, og får rørlegger til å montere vegghengt istedenfor dagens gulvstående toalett. Da blir prisen inkl. arbeid og materiale på 17 000 kr. Har brukt 400 kr på maling og 1200 kr på et kult terazzo-gulvbelegg fra Pergo.

For badet vurderer jeg nye varmekabler (7 500 kr for elektriker og materialer) og flis på flis  på gulv lagt av fagfolk (usikker på pris). På veggene blir det enten veggplater (mange kule alternativer som ser ut som ekte fliser) eller helsparkling og maling. Også ca 10 000 kr for nytt dusjkabinett og 6 000-8 000 kr for nytt servantskap, speilskap og annet interiør. Taket maler vi selv. Da får vi et helt nytt bad med godkjent dokumentasjon til en brøkdel av prisen! 

Endret av Månefisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fotballmamma skrev (På 20.7.2022 den 19.14):

Jeg har vært forhandler, og jeg er helt enig med deg!

Anonymkode: 74867...a1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fotballmamma skrev (På 20.7.2022 den 19.14):

Et annet alternativ er mikrosement, da beholder man steingulv-følelsen men slipper alle fugene.

Anonymkode: f56f9...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Månefisk skrev (6 timer siden):

Hentet inn fire-fem pristilbud på totalrenovering av bad, og det var store forskjeller på pris! Jobben inkluderte å slå sammen separat toalett og bad. Alt fra 300 000-600 000 kr inkludert alt, men med standardvalg av flis osv. 

Nå har vi landet på et annet og rimeligere alternativ. Har revet tapet og malt vegger på separat toalett, og får rørlegger til å montere vegghengt istedenfor dagens gulvstående toalett. Da blir prisen inkl. arbeid og materiale på 17 000 kr. Har brukt 400 kr på maling og 1200 kr på et kult terazzo-gulvbelegg fra Pergo.

For badet vurderer jeg nye varmekabler (7 500 kr for elektriker og materialer) og flis på flis  på gulv lagt av fagfolk (usikker på pris). På veggene blir det enten veggplater (mange kule alternativer som ser ut som ekte fliser) eller helsparkling og maling. Også ca 10 000 kr for nytt dusjkabinett og 6 000-8 000 kr for nytt servantskap, speilskap og annet interiør. Taket maler vi selv. Da får vi et helt nytt bad med godkjent dokumentasjon til en brøkdel av prisen! 

Det vil se ut som et nytt bad, men det er jo bare et gammelt bad med ny sminke. Ved et evt salg vil det bli taksert som gammelt.

Anonymkode: bdc6d...d57

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 15.08):

Skal totalrenovere badet på rett over 5 kvm. Har nå fått inn noen tilbud, og jeg måper av prisene. Så lite bad, 5-600 000 kr?! Høres det riktig ut? Gruer meg i så fall til neste bad på 9 kvm skal ut på anbud... 

Hva kostet ditt bad av tilsvarende størrelse?

Anonymkode: 5e4ba...0a2

Det var voldsomt. Hvor fikk du budet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi totalrenoverte badet for 2 år siden.det ble 260 000 kr.bademiljø. er vaskemaskin til venstre og do nederst til høyre:) 

received_1083235742127176.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer å bytte fliser på gulvet og varmekabler på et ca 10m2 stort bad. Har hvitmalte vegger som jeg ikke skal gjøre noe med. Hva er normal pris for det?

Anonymkode: 1db40...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...