AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Del Skrevet 20. juli 2022 Leser ulike artikler ang abort og diskriminering av barn med downs og liknende. Jeg er for selvbestemt abort. Utover 12 uke kan en få abort om det feiler barnet noe.. hvordan skal en finne ut det når første UL er i uke 19? Å få et funksjonshemmet barn er en enorm kostnad for samfunnet. Både med ressurser av ansatte, og ufør når de er 18. den er en side av saken. den andre er at foreldre må få bestemme selv om de ønsker/ klarer å oppdra et sykt barn. Dette må hver enkelt bestemme selv. Jeg hadde ikke orket et barn med downs, og alt det medfølger, mens andre hadde taklet dette utmerket. Det handler ikke om å sile ut barn, men om hva folk ønsker. Mange ønsker å føde barn med downs, og det er jo flott.. men det er ikke gitt at alle ønsker det Anonymkode: cea2a...6b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Del Skrevet 20. juli 2022 Synes denne er vanskelig, har masse venner med barn som har downs og de er helt herlige (selvfølgelig - alle barn er jo det) hadde jeg fått vite at førstemann hadde downs hadde jeg beholdt, hadde nr 3 hatt downs hadde det kanskje blitt en annen avgjørelse - det er en avgjørelse som påvirker hele familien alle familier må få velge det selv Anonymkode: 6e5ce...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 20. juli 2022 #3 Del Skrevet 20. juli 2022 Det er absolutt diskriminering at et menneskes liv skal være abortgrunn i seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Del Skrevet 20. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Leser ulike artikler ang abort og diskriminering av barn med downs og liknende. Jeg er for selvbestemt abort. Utover 12 uke kan en få abort om det feiler barnet noe.. hvordan skal en finne ut det når første UL er i uke 19? Å få et funksjonshemmet barn er en enorm kostnad for samfunnet. Både med ressurser av ansatte, og ufør når de er 18. den er en side av saken. den andre er at foreldre må få bestemme selv om de ønsker/ klarer å oppdra et sykt barn. Dette må hver enkelt bestemme selv. Jeg hadde ikke orket et barn med downs, og alt det medfølger, mens andre hadde taklet dette utmerket. Det handler ikke om å sile ut barn, men om hva folk ønsker. Mange ønsker å føde barn med downs, og det er jo flott.. men det er ikke gitt at alle ønsker det Anonymkode: cea2a...6b8 Men er du kun for selvbestemt abort vist barnet har påvist kromosomfeil, eller synes du kvinner skal få velge selv uansett? Det høres ut som du faller på førstenevnte når du argumenterer. Man kan ikke "diskriminere et barn med downs" fordi man aborterer et foster som kan bli et menneske. Noen ting som et viktige å være obs på dersom man har tenkt å tale for selvbestemt abort og mot tvangsfødsel. Anonymkode: dd6ea...849 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Del Skrevet 20. juli 2022 Jeg hadde tatt abort om barnet hadde hatt downs syndrom. Hadde jeg vært over abortgrensa hadde jeg reist en plass det er lovlig med senabort. Anonymkode: 6aadc...153 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå