Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk F på skriftlig oppgave (15 studiepoeng), ba om begrunnelsen og den var skikkelig negativ. Noe vits i å klage da? 

Anonymkode: aec4c...353

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vits er det antakelig ikke, men du har vel strengt tatt ikke noe å tape på å gjøre det?

Anonymkode: a0602...731

• Liker 12
Skrevet

Når du allerede har strøket så har du vel ingenting å tape på å klage. Trenger du bare å bestå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell hva det sto, da

Anonymkode: fecf1...71b

AnonymBruker
Skrevet

Får dere skikkelig begrunnelse?? Når jeg har bedt om begrunnelse (både på en stryk og på en med E) så fikk jeg bare tilsendt sensorveiledningen... Totalt unyttig.

Anonymkode: 147e1...991

AnonymBruker
Skrevet

Du taper ingenting på å klage

Anonymkode: ab346...343

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Får dere skikkelig begrunnelse?? Når jeg har bedt om begrunnelse (både på en stryk og på en med E) så fikk jeg bare tilsendt sensorveiledningen... Totalt unyttig.

Anonymkode: 147e1...991

Du har rett på en ordentlig begrunnelse. Send klage til fakultetet. Det gjorde jeg en gang professoren brukte 8 måneder (!) på å sende begrunnelse, og jeg fikk begrunnelsen i tillegg til en formell beklagelse fra fakultetsledelsen.

Anonymkode: 6d8a0...9ea

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fikk F på skriftlig oppgave (15 studiepoeng), ba om begrunnelsen og den var skikkelig negativ. Noe vits i å klage da? 

Er du enig med begrunnelsen da? Er det"objektive" ting, eller har du vært uheldig med sensoren? Uansett bør du klage, siden det er en annen som behandler klagen.

Jeg klagde en gang på en C der jeg følte at det negative var irrelevante ting som ble trukket frem, der det virket som sensor omtrent misforsto alt med vilje. Klagde og fikk B.

Anonymkode: 5b675...f22

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være vits. I en begrunnelse vil jo sensor skrive noe som passer til karakteren du fikk, og ved en F er det da naturlig at det blir lagt vekt på de negative sidene. Det kan hende at en klagekommisjon ser positive sider ved oppgaven og legger vekt på det. 

Anonymkode: fb5fe...54e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vits er det antakelig ikke, men du har vel strengt tatt ikke noe å tape på å gjøre det?

Anonymkode: a0602...731

Ikke? 

AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (1 time siden):

Når du allerede har strøket så har du vel ingenting å tape på å klage. Trenger du bare å bestå?

Ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er du enig med begrunnelsen da? Er det"objektive" ting, eller har du vært uheldig med sensoren? Uansett bør du klage, siden det er en annen som behandler klagen.

Jeg klagde en gang på en C der jeg følte at det negative var irrelevante ting som ble trukket frem, der det virket som sensor omtrent misforsto alt med vilje. Klagde og fikk B.

Anonymkode: 5b675...f22

Jeg er enig i noen deler. 

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt null å tape, klag i vei

Anonymkode: ab6a7...d8c

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja

Da er det bare å klage. Verste som skjer er at du forblir på F.

AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (1 time siden):

Da er det bare å klage. Verste som skjer er at du forblir på F.

Kan det ikke bli verre? Skikkelig dårlig tilbakemelding og ha det bra? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man klager alltid på en stryk. Har selv aldri strøket men har den innstillingen at om jeg skulle stryke så klager jeg, det er min rett. På mitt studie får vi konte om vi stryker, men man kan jo i teorien stryke på den også, og da får man ikke konte før neste ordinære eksamen. Og da risikerer man å bli forsinket. Det er bare å klage. Kan hende vil en annen sensor gi en E. Er du misfornøyd med den kan du ta den opp igjen ved neste ordinære eksamen uten å risikere annet enn en bedre karakter. Man skal ALLTID klage på stryk. Karakteren er satt på bkgrunn av en eller to personers subjektive mening. En annen sensor kan gi en helt annen karakter. Du har ingenting å tape på å klage. Den eneste karakteren man ikke bør klage på er vel E. De tar man opp igjen. Men en F? KLAG! Idag.

Anonymkode: a2436...098

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke? 

Nei. Du kan ikke få dårligere enn F uansett…

Anonymkode: db50e...1ed

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang i livet tok jeg exphil. Det var da det var tallkarakterer. Det var to eksamener som ville bli slått sammen. På den ene fikk jeg 1.2 (A) og på den andre fikk jeg 4.1 (F). Så jeg klagde og fikk 4.0 (E) og besto. Så fikk jeg en helt grei sammenlagt karakter til slutt.

Anonymkode: 2d4c1...e93

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Kan det ikke bli verre? Skikkelig dårlig tilbakemelding og ha det bra? 

Neida, du får bare karakteren, kaldt og upersonlig, sikkert gjennom en webløsning, og i verste fall blir du stående på F.

Endret av 17.11
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klag. Universitetet taper penger på alle som stryker, så aller helst vil de jo gi deg ståkarakter.

Anonymkode: 325a4...408

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...