AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 Jeg møtte venninna mi jeg ikke hadde sett på lenge på sentret. Dette er ei venninne jeg har kjent siden jeg var liten. Alltid vist at hun kan ikke bli gravid pga en diagnose hun har, husker ikke hva det heter. MEN når jeg møter hun på senteret sier hun til meg at hun er gravid. Jeg sier så klart ikke rett ut «var det ikke du som ikke kunne bli gravid?» så gratulerer henne såklart. Hun stryker seg på magen mens vi står og snakker, sier at det er ei lita jente og ser liksom ut som hun er gravid, men nå flere mnd senere viser det seg at hun aldri var gravid og må ha bare ha latet som?? for noen dager etter møte ser jo ute på byn og drikker?? Dette er jo så ekstremt merkelig å tulle med??? Jeg blir sjokka over at noen tuller med slikt? Hva er grunnen? oppmerksomhet? Var vist bare meg hun hadde sakt dette til? Anonymkode: 082a0...e1d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 Hun kan vel ha blitt gravid og mista barnet? Kanskje er ikke greia at hun ikke kan bli gravid men att hun ikke klarer å gjennomfører en graviditet.- Vit i hvert fall fakta før du dømmer henne da! Anonymkode: 1110c...36b 29
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 Det finnes enkelte som tidlig i livet har fått høre at de på grunn av den og den tilstanden aldri kan bli gravide. Men så har de flere år senere blitt det likevel. Ofte hjulpet av nyere forskning,legevitenskap og medisiner. Så er ikke utenkelig at din venninne faktisk snakker sant. På den annen side har vi jo også de som med viten og vilje lyver om graviditet. Har kun møtt på en slik i mitt liv. Hun er kjent for å lyve mye om alt mulig annet også, og er nok ikke helt i vater psykisk sett. Hun gjør det nok for oppmerksomhetens skyld. Lyver mye om sykdom generelt, for å sanke sympati og medfølelse. Anonymkode: e8d7c...638 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 Du vet jo ikke om hun drakk alkohol selv om hun var ute på byen. Anonymkode: 3a00a...13d 8
Silva Pluvialis Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Det kan være løgn for oppmerksomhet, og det kan være vrangforestillinger. Noen mennesker kan faktisk ha vrangforestillinger om og oppriktig tro at de er gravide, selv om dette ikke stemmer. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 Jeg har faktisk vært borti noe lignende. Da jeg var student ble jeg uplanlagt gravid, og skulle ta abort. En venninne hadde alltid snakket mye om fremtidige barn, og når jeg ble gravid så ble plutselig hun det også, et par uker etterpå. I motsetning til meg så ønsket hun å beholde, men det ble vanskelig når hun innså at hun ikke kunne røyke og drikke som før. Etter et par uker til var det plutselig ikke mer snakk om denne graviditeten, og livet gikk tilbake til normalt... Anonymkode: 53cff...f81 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Jeg fikk også beskjed av lege at jeg måtte stålsette meg på et liv uten barn, pga en diagnose i livmoren og eggstokkene mine. Så jeg fortalte jo dette gjennom noen år til folk i samtaler om barn osv, og var trist over det. Men for å si det sånn så fikk jeg tre barn jeg, så barn kunne jeg heldigvis få likevel. Anonymkode: a280d...bc7 1 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Hun kan ha mistet, eller hun kan ha vært edru på byen. Trenger ikke være noe mer spennende enn det. Anonymkode: 621ac...df5 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Man finner ut kjønn rundt uke 18 - 20, hvordan er det å miste babyen da? Blir den bare borte når den er så stor? Orker man å ut å farte noen dager etter? Nei, det der tror jeg lite på. Anonymkode: 67335...1c0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man finner ut kjønn rundt uke 18 - 20, hvordan er det å miste babyen da? Blir den bare borte når den er så stor? Orker man å ut å farte noen dager etter? Nei, det der tror jeg lite på. Anonymkode: 67335...1c0 Nei, man kan få vite kjønn rundt uke 12 også. 11 til og med. Hvordan vet man at babyen var borte da hun var ute å fartet? Anonymkode: 621ac...df5 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man finner ut kjønn rundt uke 18 - 20, hvordan er det å miste babyen da? Blir den bare borte når den er så stor? Orker man å ut å farte noen dager etter? Nei, det der tror jeg lite på. Anonymkode: 67335...1c0 Man kan finne ut kjønn etter uke 12, så det er tull det du skriver. Man kan faktisk miste barnet helt frem til fødsel. Barnet kan dø i magen, eller mor kan søke til nemd om abort dersom alvorlig sykdom. Og ja - man kan orke å farte ut noen dager etter. Det er opp til personen som opplever å miste et barn. Anonymkode: 34ae3...603 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 Ca alle som har livmor, eggledere og skjede kan bli gravid, til tross for en diagnose som sier motsatt. Jeg forstår at TS kan ha vanskelig for å forstå slikt, basert på skrivestilen, men det er altså mulig. Feildiagnosering, utvikling med årene, medisiner osv. Men dette er åpenbart troll, for jeg nekter å tro at voksne mennesker skriver så dårlig, tenker så kort og skriver så åpenbart og gjenkjennelig på et så stort forum som dette. Med mindre TS er sånn, typ 17 år elns liksom da. Anonymkode: b6dc3...e86 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ca alle som har livmor, eggledere og skjede kan bli gravid, til tross for en diagnose som sier motsatt. Jeg forstår at TS kan ha vanskelig for å forstå slikt, basert på skrivestilen, men det er altså mulig. Feildiagnosering, utvikling med årene, medisiner osv. Men dette er åpenbart troll, for jeg nekter å tro at voksne mennesker skriver så dårlig, tenker så kort og skriver så åpenbart og gjenkjennelig på et så stort forum som dette. Med mindre TS er sånn, typ 17 år elns liksom da. Anonymkode: b6dc3...e86 Ja, stemmer. Jeg er 19 og hun er 18. Anonymkode: 082a0...e1d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #14 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ca alle som har livmor, eggledere og skjede kan bli gravid, til tross for en diagnose som sier motsatt. Jeg forstår at TS kan ha vanskelig for å forstå slikt, basert på skrivestilen, men det er altså mulig. Feildiagnosering, utvikling med årene, medisiner osv. Men dette er åpenbart troll, for jeg nekter å tro at voksne mennesker skriver så dårlig, tenker så kort og skriver så åpenbart og gjenkjennelig på et så stort forum som dette. Med mindre TS er sånn, typ 17 år elns liksom da. Anonymkode: b6dc3...e86 Hva med å være litt hyggeligere på nett? Det gjør da vel ikke så vondt? Hva med «Det hender at folk blir gravide til tross for diagnose som i utgangspunktet skal gjøre det umulig?» og så bare slutte der? Klaging på skrivestil og hersketeknikker som går på å tippe alder på TS fører da ikke til noe godt. Ingen høsting av likes engang. Anonymkode: 6c7d3...6f2 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 Du vet nå flere måneder senere at hun ikke er gravid lengre? Hun kan ha mistet barnet. Det kan være en del av diagnosen, å ha vanskeligheter med å klare å holde på en graviditet. Man kan få vite kjønn via nipt test før uke 10. Men det er flere som mister etter uke 12 også. Det er sjeldnere at det skjer, men har noen på jobb som 3 ganger har mistet mellom ukene 12-18. Men man kan bli gravid, selv om man kanskje har fått beskjed om at det vil være vanskelig/nesten umulig. Man kan være ute på byen selv om man er gravid. Det er de som drikker alkohol mens de er gravid, men det finnes også et hav av alkoholfritt man kan nyte sammen med venner. Føler du legger litt for mye tanker i noe du ikke vet. Anonymkode: 96d9c...caf
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vet nå flere måneder senere at hun ikke er gravid lengre? Hun kan ha mistet barnet. Det kan være en del av diagnosen, å ha vanskeligheter med å klare å holde på en graviditet. Man kan få vite kjønn via nipt test før uke 10. Men det er flere som mister etter uke 12 også. Det er sjeldnere at det skjer, men har noen på jobb som 3 ganger har mistet mellom ukene 12-18. Men man kan bli gravid, selv om man kanskje har fått beskjed om at det vil være vanskelig/nesten umulig. Man kan være ute på byen selv om man er gravid. Det er de som drikker alkohol mens de er gravid, men det finnes også et hav av alkoholfritt man kan nyte sammen med venner. Føler du legger litt for mye tanker i noe du ikke vet. Anonymkode: 96d9c...caf Jeg tror dessverre hun ikke var gravid. Ingen av andre hadde hørt om dette, heller ikke hennes søster. Så merkelig hele greia. Ts Anonymkode: 082a0...e1d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 pluss, hun sa mens vi stå der at foreldrene og familien viste om det, så hvorfor sier søstera hennes at hun aldri har hørt om dette? Anonymkode: 082a0...e1d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, man kan få vite kjønn rundt uke 12 også. 11 til og med. Hvordan vet man at babyen var borte da hun var ute å fartet? Anonymkode: 621ac...df5 Jeg fikk vite kjønn i uke 9 eller 10 (husker ikke helt) via NIPT i utlandet, så det er fullt mulig ja Hva folk orker og ikke etter en abort er ekstremt individuelt TS. Noen sliter i måneder og noen blir ferdig med det på en ettermiddag. Begge deler like normalt 😅 Ikke sikkert hun drakk alkohol heller 🤷🏽♀️ Anonymkode: d28b6...f39 2
Gjest Chroma Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 Helt umulig for oss å svare på om hun løy og evt hvorfor, det finner du bare ut ved å snakke med henne.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #20 Skrevet 20. juli 2022 Det er veldig få diagnoser som man med 100% sikkerhet kan si at man aldri vil klare å bli gravid og i hvertfall som man har fått uten å bli utredet for ufrivillig barnløshet. Hun kan ha vært gravid. Hun kan ha løyet om det. Om det er det siste så er hun enten psykisk syk eller skriker etter en rar form for oppmerksomhet. La det ligge. Anonymkode: d245e...e39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå