AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 Nå har stebarna blitt store. Eldste har flyttet ut og yngste er innom i blant. Noe som er veldig kjekt både for oss og for søsknene. Som par har vi aldri hatt det bedre. Kjærligheten blomstrer og nå begynner vi å tenke på bryllup. Familielivet med de to minste er endelig harmonisk og rolig slik jeg hadde sett for meg at det skulle bli. Søskenkranglingen er borte og alle bruker innestemme. Men... Hver eneste gang yngste stebarnet kommer innom på ett par overnattinger så starter kranglingen og misnøyen. Samboer er tydelig irritert på hver eneste ting jeg foretar meg, men vil gjerne at jeg er der og serverer. Jeg skjønner ikke greia. Jeg gjør absolutt ingenting galt og driver nærmest hotell de dagene hun er innom. Vi har det hyggelig, men spør jeg samboer om en eneste liten ting så er det feil av meg. Han vil bruke all tid på datteren, så oppvaskmaskinen eller legging av unger f.eks. kan vente til hun har dratt. Jeg ser at stedatteren legger merke til det også og bekymrer meg for at disse besøkene blir sjeldnere og sjeldnere. Spør jeg samboer om hva årsaken til denne oppførselen er så får jeg bare til svar at jeg maser for mye og han blir lei av gnålet mitt. Jeg tror han anstrenger seg så mye for datteren at han blir sliten og at det går ut over meg. Er det noen som har erfaringer? Anonymkode: 40a23...a1d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spør jeg samboer om hva årsaken til denne oppførselen er så får jeg bare til svar at jeg maser for mye og han blir lei av gnålet mitt. Sjarmerende type, og familielivet og lykken blomstrer enda? Hadde partneren min svart sånn så hadde han fått høre det så han faen ikke hadde turt å si det igjen. Anonymkode: dd252...7ec 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjarmerende type, og familielivet og lykken blomstrer enda? Hadde partneren min svart sånn så hadde han fått høre det så han faen ikke hadde turt å si det igjen. Anonymkode: dd252...7ec så lenge stebarna holder seg unna i lengre perioder av gangen så går det fint.. Han sier unnskyld hver gang, men alltid etter at de har dratt Anonymkode: 40a23...a1d
Rucula Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 En dag han er rolig og uthvilt så tar du det opp igjen og forteller hvordan du føler det. Det er kanskje best at du drar bort de periodene hun er der? For å skåne deg selv? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): så lenge stebarna holder seg unna i lengre perioder av gangen så går det fint.. Han sier unnskyld hver gang, men alltid etter at de har dratt Anonymkode: 40a23...a1d Så han er grei på visse betingelser.... Anonymkode: dd252...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 Hvor gammelt er yngste stebarnet? Hvorfor driver du "hotell" når hun er der? Anonymkode: 869f3...253
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Slik var det her også. Ting ble lit letter når hans barn flyttet ut og konflikter ble mindre, men også mer da mine kom i tenårene og hadde tydelige meninger om saker og ting. Felles barna var forsatt på barneskolen. Det virket passe ok, som du sier, harmonisk osv og som andre spør på hvise betingelser? Slik ble det her også og når fellesbarna kom mot tenårene ble det igjen ugen stemning og sur gubbe. Han tålte rett og slett ikke at de tok plass, krevde noe som innebate for nye anstrengelser. Er lurt å stille seg spørsmål om hva dette dreier seg om? Barna blir støre, en dag voksne med egene barn og familier. Hvordan er han i andre situasjoner? Jobber du? Kommer du deg til og fra jobb selv? Har du kontakt med venner/familie? Føler du balanse i forholde? Er du en som gir og gir og får smuler tilbake? Er kjærligheten betingelseløs? Hva er " prisen" for å inngå kompremiser i forholde? Har du innsikt i felles økonomien? Hvor gammel er felles barna og stebarna? Mine, dine? Behandler han de ulikt? Hvordan forhold hadde de før? Er besøkene avtalt? Hvor lenge vare besøket? Trenger ikke svare, men reflektere rundt dette et jo en tanke? Anonymkode: ed43f...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå