Gå til innhold

Tror dere at han kommer til å merke det? At jeg ikke lenger elsker ham?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet følelser for mannen min. Eller, jeg er glad i ham, respekterer ham og sånt, men jeg elsker ham ikke lenger. Det er heller ikke hans feil, det bare ble slik. Jeg har ingen planer om å finne meg en ny mann eller være utro. Jeg trives godt med å ha ham i hus, og vi koser oss i hverandres selskap. Jeg sier aldri nei til sex heller, for han er flink og omsorgsfull i senga.

Tror dere han kommer til å merke manglende følelser hvis jeg fortsetter å oppføre meg som før? Eller kan vi leve slik resten av livet?

Anonymkode: 81022...13f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mistet følelser for mannen min. Eller, jeg er glad i ham, respekterer ham og sånt, men jeg elsker ham ikke lenger. Det er heller ikke hans feil, det bare ble slik. Jeg har ingen planer om å finne meg en ny mann eller være utro. Jeg trives godt med å ha ham i hus, og vi koser oss i hverandres selskap. Jeg sier aldri nei til sex heller, for han er flink og omsorgsfull i senga.

Tror dere han kommer til å merke manglende følelser hvis jeg fortsetter å oppføre meg som før? Eller kan vi leve slik resten av livet?

Han kan sikkert leve med det - men det kommer ikke du til å gjøre i lang tid vil jeg tro

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mulig at han føler på samme måte ?  Og det er jo ofte hvirdan forhold  blir etter en stund.  Så lenge dere er fornøyd med livet og respekterer hverandre. 

Anonymkode: 0d38a...a61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil merke det, ja. 

Anonymkode: 74d85...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at du vil lyve for ham og håpe på det beste? 

Anonymkode: 5d6c7...c2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du syns det motsatte hadde vært greit så? Leve med noen av praktiske årsaker ? Hvis han ikke elsket deg lenger men latet som alt var greit , hadde du syns det var greit ? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror dette er ganske vanlig i ekteskap som varer lenge.

Anonymkode: eadc0...858

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (17 minutter siden):

Hvis du syns det motsatte hadde vært greit så? Leve med noen av praktiske årsaker ? Hvis han ikke elsket deg lenger men latet som alt var greit , hadde du syns det var greit ? 

Jeg har levd i slike forhold tidligere, så det hadde vært helt greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange lever sånn. Nesten de fleste etter en del års ekteskap, vil jeg si.

Tenker han vil merke det om han er helt hodestups fremdeles, men ikke merke det om han tenker mer eller mindre det samme som deg.

Anonymkode: eaadf...c0c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tror mange lever sånn. Nesten de fleste etter en del års ekteskap, vil jeg si.

Tenker han vil merke det om han er helt hodestups fremdeles, men ikke merke det om han tenker mer eller mindre det samme som deg.

Han er nok fortsatt hodestups. Men til nå har han ikke merket noe. Jeg har ikke hatt følelser for ham på en stund nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han er nok fortsatt hodestups. Men til nå har han ikke merket noe. Jeg har ikke hatt følelser for ham på en stund nå.

Du er vel flink til å lyve, da. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du er vel flink til å lyve, da. 

Jeg lyver ikke, jeg vel? Hva er det jeg lyver om?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En mann merker ikke en dritt så lenge du orker å ha sex med han. Men er heller mer spent på hvor mye du orker i lengden

Anonymkode: 6e14c...e58

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere var kanskje aldri det mest lidenskapelige paret?

Tenker at så lenge du koser deg i hans selskap og liker å ha sex med han, så kan det godt være han ikke merker det.

Min hadde merket det med en gang, men vi oppfører oss som nyforelskede fremdeles. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lyver ikke, jeg vel? Hva er det jeg lyver om?

Så det er ikke takket være deg at han tror du elsker ham? Han bare innbiller seg ut av løse lufta at følelsene er gjensidige? 

AnonymBruker
Skrevet

Blir litt paff av svaret til enkelte her. Tror noen av dere virkelig at samboerskap og ekteskap handler om å ha sommerfugler i magen og dyp forelskelse i 50 + år med sex flere ganger i uken, og ellers bør man skille seg og gjøre ungene til skilsmissebarn med steforeldre og halvsøsken i stedet? Hvorfor det, hvis man fremdeles liker hverandre og har det greit sammen? Her blir det en wake up call for mange tror jeg... 

Ufattelig mange lyver når de gifter seg. "I gode og onder dager", lover de. Men det er jo ikke sant, når man skiller seg over en lav sko. Da har man utelukkende lovet seg for gode dager. Ikke de onde.

Anonymkode: 24abe...623

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere var kanskje aldri det mest lidenskapelige paret?

Tenker at så lenge du koser deg i hans selskap og liker å ha sex med han, så kan det godt være han ikke merker det.

Min hadde merket det med en gang, men vi oppfører oss som nyforelskede fremdeles. 

Joda, han var i hvert fall hodestups i meg fra dag en, og det var han som drev det meste av forholdet videre. Jeg koser meg i hans selskap, er glad i ham som person og liker sex med ham. Jeg besvarer også hans kjærtegn. Men jeg elsker ham ikke lenger, og det er ikke en gang hans skyld. Det er rett og slett hans jobb som har skylda. Han er ukependler og er borte hjemmefra tidlig mandag morgen - sent torsdag kveld, ofte blir han til fredag fordi flyet ikke går/fjellovergangen er stengt. Han har også familie i Sverige som han besøker ofte, slik at vi heller ikke ses hele tiden i fritiden hans. For meg fungerer ikke et slik tilnærmet avstandsforhold. Det blir rett og slett for tøft å ha av og på-tilværelse med ham/uten ham. Altfor stressfullt og følelsesmessig utfordrende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så det er ikke takket være deg at han tror du elsker ham? Han bare innbiller seg ut av løse lufta at følelsene er gjensidige? 

Jeg sier aldri "jeg elsker deg". Jeg sier at jeg er glad i ham, og det er jeg jo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir litt paff av svaret til enkelte her. Tror noen av dere virkelig at samboerskap og ekteskap handler om å ha sommerfugler i magen og dyp forelskelse i 50 + år med sex flere ganger i uken, og ellers bør man skille seg og gjøre ungene til skilsmissebarn med steforeldre og halvsøsken i stedet? Hvorfor det, hvis man fremdeles liker hverandre og har det greit sammen? 

Anonymkode: 24abe...623

Ja, det er fullt mulig å være forelsket lenge. Ihvertfall veldig glad i hverandre, betatt, ville valgt hverandre om igjen.

Og det er også mulig å ikke være så opptatt av forelskelse. Være venner som har grei sex og være fornøyd med det.

Men hele problemstillinga til ts er ikke,  hvordan kan man leve sammen i tosomhet uten dyp forelskelse, det er derimot hvordan kan hun slippe unna sånn at den nærmeste i livet overhodet ikke skjønner hvordan hun tenker? "Tror dere han kommer til å merke manglende følelser hvis jeg OPPFØRER meg som før? Hun vet at oppførselen hun har ikke reflekterer hvordan hun føler det, og heller ikke står i stil med det han føler (og tror hun føler). 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier aldri "jeg elsker deg". Jeg sier at jeg er glad i ham, og det er jeg jo.

Men han tror du elsker ham. Du lyver indirekte ved å unnlate å dele hvordan du faktisk føler det, at det har vært ei stor endring i deg. Du har det jo tom i overskrifta i denne tråden: at du ikke elsker ham LENGER. Du faker det du en gang følte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er fullt mulig å være forelsket lenge. Ihvertfall veldig glad i hverandre, betatt, ville valgt hverandre om igjen.

Og det er også mulig å ikke være så opptatt av forelskelse. Være venner som har grei sex og være fornøyd med det.

Men hele problemstillinga til ts er ikke,  hvordan kan man leve sammen i tosomhet uten dyp forelskelse, det er derimot hvordan kan hun slippe unna sånn at den nærmeste i livet overhodet ikke skjønner hvordan hun tenker? "Tror dere han kommer til å merke manglende følelser hvis jeg OPPFØRER meg som før? Hun vet at oppførselen hun har ikke reflekterer hvordan hun føler det, og heller ikke står i stil med det han føler (og tror hun føler). 

Men han tror du elsker ham. Du lyver indirekte ved å unnlate å dele hvordan du faktisk føler det, at det har vært ei stor endring i deg. Du har det jo tom i overskrifta i denne tråden: at du ikke elsker ham LENGER. Du faker det du en gang følte. 

Tror du at han får det bedre hvis han er dødsforelsket i meg, og jeg dumper ham? Han er i den alderen der man ikke akkurat flyr på byen og finner en ny rett etter bruddet. Han var også dypt ulykkelig som singel, og endret seg kolossalt etter at vi ble sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...