AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #1 Del Skrevet 20. juli 2022 Verdt pengene å ta en sånn InBody kroppsanalyse? Har gått en del ned i vekt siste par årene, sliter en del med matinntak pga. medisiner. Men hvor nøyaktig er disse vektene? Har lest at DXA scan er mest nøyaktig, men vet ikke om man bare kan bestille det? Tok en DXA scan for noen år siden for å utrede for benskjørhet. Lå da på grensen. Vet at lav fettprosent ikke akkurat er bra med tanke på benskjørhet. Så lurte på å følge opp selv med en slik måling. Men vet ikke hvor nøyaktig en sånn InBody vekt/måling er. Noen med erfaring? Anonymkode: a75a9...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Del Skrevet 20. juli 2022 En helt grei indikasjon, men du kan ikke stole blindt på resultatene. Anonymkode: e45c0...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #3 Del Skrevet 21. juli 2022 bortkasta penger. Anonymkode: 7b411...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Besserwisser Skrevet 21. juli 2022 #4 Del Skrevet 21. juli 2022 Dessverre, men det anonym bruker sier over her er nok korrekt… De gir ekstremt dårlige og lite relevante tall. Metoden har fått massiv, og rettferdig, kritikk fra flere hold. De som tilbyr tjenesten sier nå selv at det ikke er så nøyaktig, men det gir en indikasjon. Men til og med ikke det stemmer. I en undersøkelse tok to personer testen hver dag i en uke, samme tidspunkt, og spiste og drakk det samme alle dagene. Fettprosenten varierte 4-5% på målingene. Det er ikke «en indikasjon» engang. Jeg ville fokusert litt mindre på kroppssammensetning, og heller se an stabil vekt og evnt styrke/kondisjon etter hva du trener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #5 Del Skrevet 22. juli 2022 Besserwisser skrev (På 21.7.2022 den 15.02): Dessverre, men det anonym bruker sier over her er nok korrekt… De gir ekstremt dårlige og lite relevante tall. Metoden har fått massiv, og rettferdig, kritikk fra flere hold. De som tilbyr tjenesten sier nå selv at det ikke er så nøyaktig, men det gir en indikasjon. Men til og med ikke det stemmer. I en undersøkelse tok to personer testen hver dag i en uke, samme tidspunkt, og spiste og drakk det samme alle dagene. Fettprosenten varierte 4-5% på målingene. Det er ikke «en indikasjon» engang. Jeg ville fokusert litt mindre på kroppssammensetning, og heller se an stabil vekt og evnt styrke/kondisjon etter hva du trener Ikke noe poeng i å måle fettprosent egentlig. Det funker best med fettklype om den som måler ERFAREN. Eller dexa scan. Anonymkode: 7b411...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathrineline Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har tatt en sånn tidligere med et resultat som kunne vært reelt.. men. Jeg tok en sånn en i går, fikk gratis via arbeidsplassen til kjæresten. Første måling viste en fettprosent på 3!! så jeg prøvde på nytt igjen, og fikk igjen fettprosent på 3. kan si såpass at jeg er 180 høy og veier 65 kg så på ingen måte alvorlig undervektig, og det er vel dødelig med fettprosent på under 10% for oss kvinner. Kjæresten tok også to ganger, og tisset mellom de to gangene. Den andre gangen hadde han gått ned 300 gram (sikkert fordi han tisset) men da hadde både fett og muskelmasse også gått ned med tilsammen 300 gram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå