Gå til innhold

Sende hjerte til noen man liker som venn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en fyr som har gitt meg veldig mye signaler på at han liker meg, alle har vært sikre på det og folk ute spør om vi er kjærester. Jeg fortalte at jeg liker han, og han sa at han bare liker meg som en venn. Jeg fjernet han fra alle sosiale medier for å slippe å minnes på han. (Vi har ligget sammen osv hver gang vi har møttes btw) 

Jeg addet han igjen og han ble veldig glad for det og skrev en del, lurte på hvordan det går osv også sendte han bare spontant et hjerte uten noe annet senere. 

Dette forvirrer meg jo veldig. Jeg ville aldri sendt hjerter og blitt kjempe glad for at en fyr jeg aldri har vært noe annet enn "fuckfriend" med adder meg igjen, jeg ville tatt avstand så fremt jeg visste at han har følelser (noe denne fyren vet at jeg har) og jeg ikke følte det samme. Jeg ville følt en slags vemmelse og ikke orket. Ihvertfall ikke vist så mye varm oppmerksomhet som han gjør. Jeg vet at folk er forskjellige, men dette.. ? 

Det hadde vært en ting om dette var en barndomsvenn eller noen jeg har vært venn med lenge før vi begynte sånn. Men jeg har kjent han i typ 4 mnd... og aldri hengt utenom fylla og ligg. Hva skal han med meg, og hvorfor gidder han å bruke tiden sin på meg hvis han faktisk bare liker meg som "venn", noe vi egt aldri har vært 😅 vi har kun vært fuck(friends), og han skjønner jo at det ikke skjer mer så lenge han "bare liker meg som venn". Han har jo mange andre han kan ligge med også. Vi bor itillegg et stykke fra hverandre. 

Jeg skjønner ikke dette bare. Og jeg skjønner det blir vanskelig for noen her å fastsette en årsak, men jeg bare prøver å sortere det. Kanskje noen har vært borti noe lignende og kan si hva utfallet ble f.eks. 

Anonymkode: 9d3be...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til ham at han forvirrer deg og at du trenger et klart svar - er dere (eller på vei til å bli) kjærester eller ikke.

For hans del er han vel sikkert fornøyd med å ha en som han får sex av men ikke noen andre forpliktelser til.. Så han har jo ikke insentiver til å gjøre det slutt på de premissene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme kjønn, ja.

Motsatt kjønn, nei.

Anonymkode: f926b...73c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme kjønn, ja.

Motsatt kjønn, nei.

Anonymkode: f926b...73c

Vi er motsatt kjønn. Jeg er kvinne, han er mann. 

AnonymBruker
Skrevet
Diezel skrev (8 minutter siden):

Si til ham at han forvirrer deg og at du trenger et klart svar - er dere (eller på vei til å bli) kjærester eller ikke.

For hans del er han vel sikkert fornøyd med å ha en som han får sex av men ikke noen andre forpliktelser til.. Så han har jo ikke insentiver til å gjøre det slutt på de premissene

Men han vet jo at det ikke blir noe av det lenger! Han får jo ikke sex nå etter at han sa det. Han får ikke det igjen før han evt innrømmer at han liker meg som mer enn venn og det vet han. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville oversett han en stund.

Ikke fjern han fra sosiale medier, men la han være den som skal ta initiativ dersom dere skal ha kontakt.

Fremstå litt "busy", og at han ikke er en prioritet akkurat nå.

Dette kan få han til å komme litt i kontakt med følelsene sine. Savner han deg? Blir han sjalu? Det kan vekke et "jakt-innstinkt" i han.

Prøv, og se hva som skjer.

Anonymkode: 52717...e6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville oversett han en stund.

Ikke fjern han fra sosiale medier, men la han være den som skal ta initiativ dersom dere skal ha kontakt.

Fremstå litt "busy", og at han ikke er en prioritet akkurat nå.

Dette kan få han til å komme litt i kontakt med følelsene sine. Savner han deg? Blir han sjalu? Det kan vekke et "jakt-innstinkt" i han.

Prøv, og se hva som skjer.

Anonymkode: 52717...e6a

Ja, skal se. Han lurte på om jeg kom så en sånn sammenkomst snart. Jeg sa at jeg ikke kan, fordi jeg ikke kan, og jeg har masse planer i sommer. Det er vel en start. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Diezel skrev (2 timer siden):

Sender hjerter med en kompis men aldri noe seksuelt for det. Det er vennehjerte. Ikke noe annet. Vi er begge gift. 

Anonymkode: 8d9d3...b6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sender hjerter med en kompis men aldri noe seksuelt for det. Det er vennehjerte. Ikke noe annet. Vi er begge gift. 

...Men det blir jo en helt annen sak! Jeg også sender hjerter til venninnene mine, men ikke til gutter jeg vet har følelser for meg som jeg ikke føler noe for! Gjør du det? Sender du hjerter til jenter (tatt i betraktning at du er 3n heterofil mann) som har følelser for deg, som du ikke har følelser for ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og en ting til, hvis du er kvinne da og han kompisen din er mann, og dere hadde ligget sammen og hatt en seksuell historie før dere ble gift. Hadde du sendt hjerter da? 

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at enkelte er temmelig kyniske når det gjelder å bruke hjerter i sin kommunikasjon. Har opplevd ett særlig eksempel selv. Noen menn(og kvinner også) er meget utadvendte og får "player-tendenser" og er besatt av å erobre beundrere både på sosiale medier og i den fysiske hverdagen. Det blir vanligere og vanligere å dele ut hjerter for å sikre seg folks hjerter slik at de kan forvente noe tilbake, tror jeg.

Anonymkode: d614d...fde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har inntrykk av at enkelte er temmelig kyniske når det gjelder å bruke hjerter i sin kommunikasjon. Har opplevd ett særlig eksempel selv. Noen menn(og kvinner også) er meget utadvendte og får "player-tendenser" og er besatt av å erobre beundrere både på sosiale medier og i den fysiske hverdagen. Det blir vanligere og vanligere å dele ut hjerter for å sikre seg folks hjerter slik at de kan forvente noe tilbake, tror jeg.

Nå vet han jo fra før at han har sikret seg mitt hjerte, så jeg vet ikke om det gjelder i denne situasjonen? 

AnonymBruker
Skrevet
On 7/20/2022 at 5:28 PM, AnonymBruker said:

Nå vet han jo fra før at han har sikret seg mitt hjerte, så jeg vet ikke om det gjelder i denne situasjonen? 

Det virker jo som du har svarene klare selv - så det hjelper vel ikke hva jeg eller noen andre sier. Jeg har vært i en noenlunde lignende situasjon selv. Etter at vedkommende som jeg falt for etter at han hadde nærmest "lovebombet" meg over et par år så må jeg innrømme at jeg begynte å bli ganske interessert og kom med noen forsiktige kjærlighetserklæringer tilbake, for å vise gjengjeldelse, trodde jeg. Da ble jeg plutselig regelrett avvist der jeg hadde begynt å se for meg en fremtid sammen. Han ble sammen med en annen. Det tok slutt og han fortsatte å lovebombe meg. Jeg øynet et håp igjen og kom nok en gang med noen erklæringer. Og .... ble avvist igjen. Han har playertendenser og jeg fikk stagid nyss om at han omgikkes stadig nye damebekjentskaper. Forskjellen på min og din historie er at vi aldri faktisk gikk til sengs sammen. I fjor snek det seg inn et hjerte i sms muligens i forbidelse med min bursdag. Og en gang sendt han et bilde der han hadde redigert inn to ansikter vendt mot hverandre som ser ut til at de skal tll å kysse hverandre. Dessuten så lagde han et hjertesymbol med hendene når jeg skulle ta et bilde av ham på en tur vi begge var med på. Jeg vet en eller to veninner som jeg særlig den ene mistenkte at han var begeistret for og har godt som fått bekreftelse på at han flørter med. Disse har jeg stalket litt på facebook og har kommet over Hjertetegn på ting hun har lagt ut på siden sin. Har fått med at han har begynt å bruke hjerte som reaksjon på innlegg der.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det virker jo som du har svarene klare selv - så det hjelper vel ikke hva jeg eller noen andre sier. Jeg har vært i en noenlunde lignende situasjon selv. Etter at vedkommende som jeg falt for etter at han hadde nærmest "lovebombet" meg over et par år så må jeg innrømme at jeg begynte å bli ganske interessert og kom med noen forsiktige kjærlighetserklæringer tilbake, for å vise gjengjeldelse, trodde jeg. Da ble jeg plutselig regelrett avvist der jeg hadde begynt å se for meg en fremtid sammen. Han ble sammen med en annen. Det tok slutt og han fortsatte å lovebombe meg. Jeg øynet et håp igjen og kom nok en gang med noen erklæringer. Og .... ble avvist igjen. Han har playertendenser og jeg fikk stagid nyss om at han omgikkes stadig nye damebekjentskaper. Forskjellen på min og din historie er at vi aldri faktisk gikk til sengs sammen. I fjor snek det seg inn et hjerte i sms muligens i forbidelse med min bursdag. Og en gang sendt han et bilde der han hadde redigert inn to ansikter vendt mot hverandre som ser ut til at de skal tll å kysse hverandre. Dessuten så lagde han et hjertesymbol med hendene når jeg skulle ta et bilde av ham på en tur vi begge var med på. Jeg vet en eller to veninner som jeg særlig den ene mistenkte at han var begeistret for og har godt som fått bekreftelse på at han flørter med. Disse har jeg stalket litt på facebook og har kommet over Hjertetegn på ting hun har lagt ut på siden sin. Har fått med at han har begynt å bruke hjerte som reaksjon på innlegg der.

Når vi vil at noen skal være interessert så overtenker vi og leter etter hvert minste tegn på at det stemmer. Jeg har søkt svar i utallige (gratis)Tarot - lesninger på Youtube. LOL! Men det er rart, syns jeg, at du har gitt han sex når du er så usikker på følelsene hans. Du må nok skifte taktikk dersom du skal få svar. Greit nok å gi sex dersom det er sex du er ute etter selv. Men om du er ute etter mer så burde du kanskje ha ventet med sex.

Skrevet (endret)

Slettet innlegg.

Endret av 911
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når vi vil at noen skal være interessert så overtenker vi og leter etter hvert minste tegn på at det stemmer. Jeg har søkt svar i utallige (gratis)Tarot - lesninger på Youtube. LOL! Men det er rart, syns jeg, at du har gitt han sex når du er så usikker på følelsene hans. Du må nok skifte taktikk dersom du skal få svar. Greit nok å gi sex dersom det er sex du er ute etter selv. Men om du er ute etter mer så burde du kanskje ha ventet med sex.

Du syns det er rart at jeg har gitt han sex? Hæ? Dette startet kun som et ons, og jeg trodde aldri i verden at jeg skulle få følelser for han. Jeg var tilogmed redd for å gi han falske forhåpninger! Fordi det virket som at han likte meg så godt. Så skjedde dette hver gang vi møttes ute, også plutselig en dag hadde jeg følelser og etter det innrømmet jeg det. Han sa at han bare liker meg som en venn. Jeg har ikke møtt han etter det. Så hva snakker du om. 

AnonymBruker
Skrevet
911 skrev (12 timer siden):

Både jeg og kona kan sende et hjerte eller "hjertekyss" til noen som har gjort noe fint, eller "knust hjerte" til de som har opplevd noe trist. Tror ikke hun har hatt noe seksuelt forhold til noen av de hun sender hjerte til.

Hva har det med denne saken å gjøre da ? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva har det med denne saken å gjøre da ? 

Slettet

Endret av 911
AnonymBruker
Skrevet
911 skrev (12 minutter siden):

Spørsmålet var vel om man kunne sende hjerteemoji til noen og jeg svarte bare hvordan vi gjorde dette. Om du mener det ikke passer her så beklager jeg. Det er bare å la være å lese.

Nei, da har du ikke lest innlegget mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, da har du ikke lest innlegget mitt. 

Siden du kanskje føler deg krenket eller synes innlegget mitt var upassende så har jeg slettet det. End of story. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...