Gå til innhold

Mistet interesse, eller forsvar for føler seg avvist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega i annen avdeling, vi har hatt en tøysete og god tone i flere år, og ble begge singel for en god tid tilbake. Tonen endret seg til litt flørtende da og vi stjal noen kyss i en festlig anledning uten at det var mulighet til noe videre videre... Ett par uker senere fikk jeg mld om jeg kunne hente ham på byen. Jeg kunne ikke fordi jeg var alene med barn så syntes det var drit kjipt for tenkte at det der kunne jo ende i noe....

Etterpå har han vært sur og avvisende og skal demonstrere at jeg er uaktuell, kommentarer om å være gammel selv om vi er jevnaldrende osv..dette passer inn i den fleipete tonen vi har, men merker veldig at det liksom har snudd litt..... Har det skjedd noe som gjør at han ikke er interessert lenger? (det kan man jo ikke vite uten å spørre selvfølgelig) men kan dette være selvforsvar for å ikke bli såret fordi han føler at jeg avviste ham da jeg ikke grep anledningen? Slik at jeg kan få oss på spor igjen ved å være litt på?  Hører med at dette er en veldig attraktiv mann som ikke sjekker selv for damer svermer rundt ham....

Anonymkode: c9785...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville oppfattet det som forsvar fordi han føler seg litt avvist. Kan du ikke spørre han rett ut hvorfor han oppfører seg sånn som han gjør?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke tåler at du tar hensyn til barn og sier nei høres han jo ikke ok ut i det hele tatt. Høres ut som han ble fornærmet 

Anonymkode: b08d2...d87

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han føler seg avvist og er fornærmet. Hva skrev du til han, da han spurte om å bli hentet? Det er forskjell på å skrive "nei, det ka jeg dessverre ikke" og "det ville jeg veldig gjerne, men jeg er alene med barn, neste gang stiller jeg gjerne"

Anonymkode: afd1c...61c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste oppegående folk med sosial intelligens ville tolket dette som at du ikke er interessert. Og det er du vel ikke heller? Ballen ligger jo hos deg om du vil noe skal skje

Anonymkode: 1f268...b41

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Han føler seg avvist og er fornærmet. Hva skrev du til han, da han spurte om å bli hentet? Det er forskjell på å skrive "nei, det ka jeg dessverre ikke" og "det ville jeg veldig gjerne, men jeg er alene med barn, neste gang stiller jeg gjerne"

Støtter denne

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nettopp :) 

Hva skrev du TS?

Anonymkode: 2f1a3...469

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De aller fleste oppegående folk med sosial intelligens ville tolket dette som at du ikke er interessert. Og det er du vel ikke heller? Ballen ligger jo hos deg om du vil noe skal skje

Hvordan?? Jeg datet en med barn og hendte han ikke kunne noe likevel pga barnet, jeg tok aldri det som en avvisning. Skulle hun latt barnet være alene hjemme for å hente han?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan?? Jeg datet en med barn og hendte han ikke kunne noe likevel pga barnet, jeg tok aldri det som en avvisning. Skulle hun latt barnet være alene hjemme for å hente han?

Om man tar initiativ ovenfor noen og vedkommende sier det ikke passer, kan det bety to ting: Det er en avvisning, eller det passer ikke men vedkommende er interessert. Om det er alternativ 2 (det vet man jo ikke), er det opp til den som har avslått å ta initiativ. Å fortsette å ta initiativ ovenfor noen som sier det ikke passer og som ikke viser initiativ tilbake er tåpelig og et overtramp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om man tar initiativ ovenfor noen og vedkommende sier det ikke passer, kan det bety to ting: Det er en avvisning, eller det passer ikke men vedkommende er interessert. Om det er alternativ 2 (det vet man jo ikke), er det opp til den som har avslått å ta initiativ. Å fortsette å ta initiativ ovenfor noen som sier det ikke passer og som ikke viser initiativ tilbake er tåpelig og et overtramp. 

Et overtramp om vedkommende fortsetter å avvise, det er klart. Men om vedkommende viser interesse neste gang h*n blir spurt, så er det jo ikke et overtramp. Da handler det mer om at vedkommende er sjenert eller er unnvikende (og handler ikke om avvising). 

Og om man føler at det er et overtramp, så er man selv ansvarlig for å gi tydelig beskjed om at man ikke er interessert. Man er ikke tankeleser, og det er en uting å anta hva andre tenker. 

Anonymkode: a2e8e...02f

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du opplyste om at du ikke kunne pga barn, er det liten grunn til å tro at han følte seg avvist eller krenket. Hvis han ikke skjønner en slik situasjon, må han i tilfelle være nokså lite smart. Mest sannsynlig hadde han ølbrillene på da han tok kontakt, og ser verden på en litt annen måte nå.

Anonymkode: 970cc...38c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvordan man vender på det, ballen er hos ts nå. Er dette så vanskelig å forstå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Uansett hvordan man vender på det, ballen er hos ts nå. Er dette så vanskelig å forstå?

Nei det kommer jo an på hvordan ts svarte. 

Anonymkode: d114f...669

• 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 18.16):

Nettopp :) 

Hva skrev du TS?

Anonymkode: 2f1a3...469

Jeg skrev at var alene med barn som sover så jeg kan dessverre ikke. Angrer i ettertid på at jeg ikke la til noe flørtende om at å hente ham Full jo var veldig fristende..

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 20.07):

Nei, men vanskelig å komme på igjen når han virker så avvisende, føler jo at jeg burde ta ikke interessert hintet, men har ett lite håp om at han kanskje bare følte seg avvist og kan komme på igjen, men vil jo ikke være patetisk eller få Hm til å føle det ubehagelig hvis jeg er for interessert og det faktisk har gått Iver for ham…

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 19.35):

Dersom du opplyste om at du ikke kunne pga barn, er det liten grunn til å tro at han følte seg avvist eller krenket. Hvis han ikke skjønner en slik situasjon, må han i tilfelle være nokså lite smart. Mest sannsynlig hadde han ølbrillene på da han tok kontakt, og ser verden på en litt annen måte nå.

Anonymkode: 970cc...38c

Du har nok rett, får bare slå meg til ro med at den flørten ikke blir noe mer…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har nok rett, får bare slå meg til ro med at den flørten ikke blir noe mer…

Eller ta en liten samtale, og få ro i sjela. Er det så vanskelig? 

Anonymkode: 5ea12...6d0

Skrevet

Nå må dere ærlig talt gi dere, dere som sier han har tatt initiativ og at ballen ligger hos TS. Altså, han spurte henne om å bli hentet i byen!!! Er det liksom å ta et romantisk initiativ? Tilby et knull etter en kveld på byen?

Nei, TS, han der skal du bare la gå. Skru ned på kontakten. Han er ikke og har aldri vært interessert.

Anonymkode: 490bd...bfe

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...