Drizzt Skrevet 20. juli 2022 #1 Skrevet 20. juli 2022 https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/lVBVQ3/de-er-ikke-overmennesker – Hva betyr sølvet for deg? – Det betyr ingenting for meg, men for mange andre betyr det mye. Det er sikkert bra for norsk idrettshistorie og alt annet, men jeg verdsetter det ikke så mye. Jeg jobber hardt for å nå mine mål, og dette var ikke ett av mine mål, fastslo 21-åringen og ristet på hodet nok en gang. Jakob Ingebrigtsen føyer seg i rekken norske toppidrettsutøvere som ikke bryr seg om annet enn gull og blir dermed svartelistet av meg. De som ikke synes sølv eller bronse på VM, EM eller OL betyr noe, kan bare bytte frivillig med nestemann og ta 4.plass. Hver gang. Makan til bortskjemte unger. 7.plass skjønner jeg blir skuffende, men å være lei seg for sølv eller bronse er respektløst mot idretten og tilskuerne. 3 2
Polarisstella Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 Du klarer ikke å se at toppidrettsutøvere er vinnerskaller? De jobber mot målet, i dette tilfellet VM, i måneder. At mannen er skuffet og kommer med slike uttalelser like etter målgang er ikke overraskende. Gi han litt tid så vil han nok se på sølvmedaljen med andre øyne. Alt er ikke sort hvitt vet du. Vil si du bommer noe med å omtale dem som "bortskjemte unger". 17 1
Entern Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 Polarisstella skrev (2 minutter siden): Alt er ikke sort hvitt vet du. Vil si du bommer noe med å omtale dem som "bortskjemte unger". Jeg vil tvert imot si at @Drizzt er spot on med den beskrivelsen. 6
Gjest Keikolina Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 Klarer ikke noen i den arrogante familien, håper på 4 plass til alle mann.
Super-mamma Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Et sølv i friidrett er jo utrolig mye mer imponerende enn gull i langrenn. 😁 8
Gjest Nimbus2000 Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 (endret) Drizzt skrev (1 time siden): https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/lVBVQ3/de-er-ikke-overmennesker – Hva betyr sølvet for deg? – Det betyr ingenting for meg, men for mange andre betyr det mye. Det er sikkert bra for norsk idrettshistorie og alt annet, men jeg verdsetter det ikke så mye. Jeg jobber hardt for å nå mine mål, og dette var ikke ett av mine mål, fastslo 21-åringen og ristet på hodet nok en gang. Jeg skjønner ikke at han kan si det? Han representerer Norge når han løper, han har det norske flagget på brystet. Hvordan kan han da være likegyldig til hva som er bra for norsk idrettshistorie? Skjønner at han har mer lyst på å vinne, men når en idrettsutøver ikke har lyst til å ta medaljer for Norge så skjønner ikke jeg hvorfor nordmenn skal heie på vedkommende. Vedkommende var for øvrig med i OL i fjor. Tenkte han da også at han ikke representerte Norge? Endret 20. juli 2022 av Nimbus2000
Gjest McGjest Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Entern skrev (45 minutter siden): Jeg vil tvert imot si at @Drizzt er spot on med den beskrivelsen. Bortskjemt betyr å hengi seg til enhver oppmerksomhet, komfort og godhet. Er det noe disse utøverne ikke er, et det bortskjemt. De har dedikert livet sitt til noen få hundredeler av et sekund som vil gi de seieren. For oss som ikke lever i denne verdenen, høres uttalelsen like usmakelig ut som "barneskirenn" eller å gå sidelengs over mållinjen. Men den er ganske spot - on for de som er på samme nivået som disse gutta. Så les uttalelsen fra deres ståsted. 5
Gjest Nimbus2000 Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Polarisstella skrev (52 minutter siden): Du klarer ikke å se at toppidrettsutøvere er vinnerskaller? De jobber mot målet, i dette tilfellet VM, i måneder. At mannen er skuffet og kommer med slike uttalelser like etter målgang er ikke overraskende. Gi han litt tid så vil han nok se på sølvmedaljen med andre øyne. Jeg håper du har rett.
Entern Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Keikolina skrev (47 minutter siden): Klarer ikke noen i den arrogante familien, håper på 4 plass til alle mann. Enig, avskyr hele den familien jeg og. 1
Entern Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Gjest McGjest skrev (2 minutter siden): Bortskjemt betyr å hengi seg til enhver oppmerksomhet, komfort og godhet. Er det noe disse utøverne ikke er, et det bortskjemt. De har dedikert livet sitt til noen få hundredeler av et sekund som vil gi de seieren. For oss som ikke lever i denne verdenen, høres uttalelsen like usmakelig ut som "barneskirenn" eller å gå sidelengs over mållinjen. Men den er ganske spot - on for de som er på samme nivået som disse gutta. Så les uttalelsen fra deres ståsted. Jovisst er de bortskjemte kjæledegger. 2
Bingo Bongo Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 Fremstår skikkelig usympatisk med sine uttalelser etter løpet. Klart han har lyst til å vinne - det har vel alle som deltar. Men akkurat i dag var det en annen som var bedre enn han. Unødvendig å rakke ned på motstanderen og si at han taper for en som er dårligere enn han. Jakob løp på sesongbeste - allikevel var det en som var bedre enn han. Face it. 4 2
Gjest McGjest Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 (endret) Entern skrev (13 minutter siden): Jovisst er de bortskjemte kjæledegger. På hvilken måte? Hvordan hengir de seg til komfort? Tror folk som mener dette ikke har spesielt god peiling på hvilket regime og disiplin som kreves for å være i verdenstoppen i enhver idrett. Endret 20. juli 2022 av Gjest McGjest 4
Entern Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 Gjest McGjest skrev (5 minutter siden): På hvilken måte? Hvordan hengir de seg til komfort? Tror folk som mener dette ikke har spesielt god peiling på hvilket regime og disiplin som kreves for å være i verdenstoppen i enhver idrett? Å leve av hobbyen sin er uansett en ekstrem luksus, uansett hvor krevende det måtte være. Eller er det noen som tvinger dem til dette...?🤔 3
Entern Skrevet 20. juli 2022 #14 Skrevet 20. juli 2022 Bingo Bongo skrev (6 minutter siden): Fremstår skikkelig usympatisk med sine uttalelser etter løpet. Klart han har lyst til å vinne - det har vel alle som deltar. Men akkurat i dag var det en annen som var bedre enn han. Unødvendig å rakke ned på motstanderen og si at han taper for en som er dårligere enn han. Jakob løp på sesongbeste - allikevel var det en som var bedre enn han. Face it. Enormt ego på fyren. 1
Gjest McGjest Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Enormt ego på fyren. Ja, skjønner du ikke liker familien. Greit nok. Men du skal slite med å begrunne at de er bortskjemt. 4
Entern Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 Gjest McGjest skrev (Akkurat nå): Ja, skjønner du ikke liker familien. Greit nok. Men du skal slite med å begrunne at de er bortskjemt. Lever av og blir styrtrike på hobbyen sin. Har et enormt støtteapparat rundt seg. BORTSKJEMT. 2
Gjest McGjest Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Å leve av hobbyen sin er uansett en ekstrem luksus, uansett hvor krevende det måtte være. Eller er det noen som tvinger dem til dette...?🤔 Ingen tvinger dem såklart. Men det er jo ikke et argument. Er det automatikk at det er luksus å jobbe med noe man trives med? 1
Entern Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 Gjest McGjest skrev (Akkurat nå): Ingen tvinger dem såklart. Men det er jo ikke et argument. Er det automatikk at det er luksus å jobbe med noe man trives med? Nei seffern ikke men å leve av hobbyen sin? Javisst er det luksus. Samme med Magnus Carlsen for den sakens skyld.
Gjest McGjest Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Nei seffern ikke men å leve av hobbyen sin? Javisst er det luksus. Samme med Magnus Carlsen for den sakens skyld. Er Carlsen bortskjemt?
Entern Skrevet 20. juli 2022 #20 Skrevet 20. juli 2022 Gjest McGjest skrev (Akkurat nå): Er Carlsen bortskjemt? ja 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå