Gå til innhold

TISE - mye svindel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Handler du mye på Tise, og er det mye rot/svindel der?

Jeg liker å kjøpe brukt og har handlet der en del. Irriterer meg over selgere som ikke ser bud, sender sent osv - eller de som sender melding om at de beklager at de ikke så budet, men jeg kan bare vippse så sender de…..

Anonymkode: 7b361...e59

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt det siste var litt snålt, er ko bare å legge inn nytt bud 🤷‍♀️

Anonymkode: f8855...5dc

Skrevet

Har både kjøpt og solgt mye på Tise, og bare opplevd forsøk på svindel en gang. 

Når jeg selger noe så har jeg som regel at kjøper kan vente med å vippse til jeg har ordner pakken,  bestilt sending med helthjem, og sendt kjøper bilde av pakke+sporingskode, men vedkommende må vippse innen kl 23 (som er fristen til å legge ut pakken i postkassen) (hvis ikke tar jeg pakken inn igjen)

Den ene gangen jeg ble forsøkt svindlet så mottok jeg ikke betaling, og jeg var så trøtt at jeg sovnet og rakk ikke hente pakken inn igjen. Sendte kjøper flere meldinger, men ble ignorert. Flaks for meg så er helthjem litt trege, så på dag 3 så kontaktet jeg de og de fikk stanset pakken og sendt den i retur. Så alt jeg tapte var 80kr for sending. Men bedre med 80kr enn 1500kr :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hentet forresten en genser i dag, fin genser og alt ok - men med matflekker både foran og bak! Hvem sender fra seg møkkete klær?? 

Anonymkode: 7b361...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handler der iblant, men er veldig obs på svindel. Selv velger jeg alltid betaling gjennom Tise selv om det er dyrere istedenfor å vippse selger direkte.

Det jeg har lagt merke til er typiske feller som

1) fake smykker som i at selger selger 20+ Hermès armbånd og ringer

2) fake poloskjorter og t-skjorter av diverse merker. Altså at selgeren selger unormalt mange like plagg i ulike farger 

3) generelt folk som selger mye merkeklær i kopier 

4) Folk kjøper typisk Ebay og Wish plagg og videreselger på Tise, men bildene av plagget er urealistiske i forhold til produktet

Ellers så bruke jeg ikke Tise for generell handel, da bruker jeg heller nettbutikker. Tise er en flott mulighet, men jeg synes at altfor mange som er for "grådige" der inne. Mange ønsker at folk skal by på en gammel kjole fra H&M eller NA-KD som hadde nypris 299, for når et plagg (selv fra en kjedebutikk) er utsolgt så er det visst verdt mye mer 🙄 Liker heller ikke når selger plutselig gir beskjed om at et helt vanlig plagg til 150 kr fra en kjedebutikk plutselig har fått ei annen (tilfeldigvis en venninne av selgeren om man tar seg bryet til å sjekke) til å by 200 kr mer, så nå må du ut med 350 kr + frakt om du vil ha plagget. Også har man klassikere som folk som legger ut "favorittkjolen, men selger bare til riktig pris"

Anonymkode: 74075...ec1

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper og selger ganske mye å Tise, har bare opplevd svindelforsøk 1 gang og da ble brukeren ganske raskt sperret fra Tise

Anonymkode: cd9d1...1c2

• Nyttig 1
Gjest mariama
Skrevet

Har kjøpt og solgt en del, aldri opplevd forsøk på svindel, men ser også an kontoene jeg kjøper fra. 

Har valgt å be om at kjøpere legger inn bud i appen for å få tilsendt, da jeg har opplevd å ikke få betalt for et salg gjennom finn.no tidligere.

Jeg priser ting relativt lavt, da jeg først og fremst er ute etter å få ryddet ut fine ting samtidig som jeg får litt igjen for de dyrere tingene. For høy pris eller «har fått bud av andre» sier jeg bare nei takk til.

Skrevet

Har aldri opplevd svindel på tise. Var en gang en pakke forsvant med helthjem, da fikk jeg pengene tilbake innen kort tid. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...