Gå til innhold

Hvordan hadde dere taklet dette? Ang. eksen hans..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For jeg takler det nemlig ikke! Våknet nettopp og har seriøst drømt om dem/henne..

Saken er at jeg har datet en mann i ca. 3 mnd nå. Han er i midten av 40-årene. Han har vært singel i veldig mange år, altså nesten et tiår. Det vil jeg påstå å si at merkes i enkelte situasjoner. Noen ting må inn med teskje.. 

Når vi begynte å date så snakket han om denne eksen sin hver gang vi var sammen. Om hvor viktig hun var for ham, hvor høyt han verdsatt henne (og den nye mannen hennes for så vidt) og om historier/opplevelser de hadde sammen. Jeg hadde da aldri møtt denne kvinnen og visste ikke hvem hun var, kun at hun var gift på nytt. Men jeg ble selvsagt lei av å høre om henne hele tiden, så spurte om han kunne roe det ned litt, hvilket han respekterte og imøtekom.

Etter at vi hadde datet et par uker til, tok han seg en tur til eksen og den nye mannen hennes. Det er en 5 timers kjøretur. Dette fordi han skulle levere noe til dem. Han overnattet der. Jeg kjente at jeg syntes det var litt spesielt, men gjorde ikke mer ut av det. Vet at de bytter litt tjenester ut i fra goder de har via jobb, og det var det dette handlet om.

Etter et par uker til så fikk jeg hilse på henne og mannen. Veldig hyggelige folk altså. Jeg syntes bare det var litt spesielt at jeg skulle hilse på eksen (som han ikke har barn med eller noe) etter typ 4 uker med dating når jeg ikke en gang kjente HAN så godt, men jeg stilte opp.

Nå de siste ukene har han snakket mye mindre om henne, men jeg vet de har daglig kontakt på snap/Messenger. Det har han bekreftet. De eier også huset han bor i sammen. Hun eier litt mer av det enn ham. Det er rundt 10 år siden de var kjærester. De gikk fra hverandre fordi de mistet følelser og det var bare vennskap til slutt, i følge daten. Dette er ting jeg har måttet spørre og grave om, for han forteller veldig lite. Men jeg bare skjønner ikke greia.. Han sier de kun er venner, hvilket jeg så klart forstår siden hun er gift på nytt. Men jeg forstår ikke det enorme behovet for å fortsette og dyrke denne relasjonen når man er i en ny relasjon med en annen?

Jeg har også en eks som betyr veldig mye for meg - pappaen til barnet mitt. Men jeg snakker ALDRI om han til ny date, og i hvert fall ikke om hvor mye han faktisk betyr for meg..

Jeg føler dette er blitt en unødvendig stor greie inni mitt hode, fordi han i så mange uker snakket om henne hver gang vi var sammen. Hadde han bare ikke gjort det, så tror jeg det hadde vært enklere for meg å håndtere. Men nå føler jeg egentlig at hun er plassert så høyt oppe, at jeg aldri vil kunne bli hans nr 1, dersom vi ble kjærester. Den plassen er liksom tatt. Jeg vet forresten at den nye mannen hennes også syntes det var litt vanskelig med vennskapet til å begynne med.. 

Hva tenker du..? Jeg vet ikke om jeg kommer til å takle at han skal fortsette å reise dit og gjøre tjenester for henne/dem. Får klump i magen når han nevner henne innimellom.. Føler han gjør dem større tjenester og bidrar mer, enn hva han ville gjort med meg..

Anonymkode: c4562...3bd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke at jeg hadde orket det i lengden. Hun har jo ny mann, hvorfor kan ikke han hjelpe til? Hvorfor har de ikke gjort opp huset? Selv kun venner gjør da ikke sånt? 

Synes hun nesten høres ut som moren hans. Sorry🙈

Anonymkode: 467c2...5a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Anonymkode: c4562...3bd

AnonymBruker
Skrevet

ågudameg.... løp

Anonymkode: d64a1...a0c

• Liker 2
Skrevet

Lurer mer på hvorfor han ikke har kjøpt henne ut av huset etter 10år. Og hva det er som gjør at du mener det merkes godt at han har vært singel lenge, bedrer han seg der med en gang du nevner det eller faller han stadig tilbake til uvanen?

At en kan bli veldig gode venner på tvers av kjønn er vel ikke så merkelig.

Skrevet

Om han ikke har vært i noe forhold etter henne, så er det nok det som er årsaken. De er gode venner, men ting henger litt igjen fra da de var sammen og hun var det viktigste for ham. Får håpe dette ordner seg etter hvert🤞🏻

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det høres ut som om de bare har et veldig godt vennskap. Hadde ikke brydd meg. 

Anonymkode: ae651...0e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...