Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er kolossalt med tråder der det er et eller annet en mann gjør og i et av det første svare på Hi, er det typ svar som; "ja faen altså, mannfolk later som de eier hele verden liksom og tror de er berettige til alt mulig rart".

Da er mitt spørsmål, hva har en mann krav på i et forhold? 

- Og hvorfor må en mann vise med handling at han er vert å bli elsket av en kvinne, men kvinnen skal bare liksom existere...

Anonymkode: 6c90b...e4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Både kvinner og menn bør kreve gjensidig respekt, omtanke og kjærlighet i et forhold, og velge å forlate dersom slikt ikke er tilstede i forholdet. 

Siste avsnitt er bullshit. Menn påstår veldig ofte at de er enkle,men det er dere ikke. Dere har enormt med krav og forventninger til oss kvinner, og det kreves også enormt mye handlinger fra oss kvinner for å vise menn at vi elsker dem, respekterer dem, har omtanke for dem og prioriterer dem. Menn er minst like komplekse og kompliserte mennesker som vi kvinner er. Mange er mer kompliserte enn kvinner, fordi de i liten grad forteller og forklarer hva de trenger, ønsker og forventer, men blir sure og skuffet om vi kvinner ikke bare forstår deres behov helt av oss selv. Det forventes at vi er tankelesere, i tillegg til alt annet som forventes, og det er virkelig ikke lite. 

Jeg har ikke tall på hvor mange menn jeg har hørt påstå at menn er enkle, men jeg har ikke truffet en eneste enkel mann. Inkludert min far, min ektemann og mine sønner. Jeg aner faktisk ikke hvorfor menn tror de er enkle. Hvor det selvbedraget kommer fra. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Respekt,kjærlighet,troskap,ærlighet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo "kreve" akkurat hva man vil, men ingen i et samliv er forpliktet til å innfri kravene partneren har... Derimot er man i sin fulle rett til å forlate et samliv når man måtte ønske om man ikke føler at man får innfridd sine krav.

Vi lever heldigvis i et fritt land.

Anonymkode: 3fc5a...fa9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri krevd noe, det har heller ikke han. 

Vi bryr oss oppriktig om hverandre. Derfor er vi alltid på tilbudssiden når en oppgave må løses. Lytter alltid om den andre har noe å si. Forsøker å forstå den andres perspektiv om det er en uenighet. Og sårer selvfølgelig ikke den andre gjennom glaning på andre og utroskap. 

Jeg har derfor heller ikke noe å skrive om på samlivsforumet her inne. 

Anonymkode: ac873...7ce

• Hjerte 2
Skrevet

Krever ingen ting. Å ha krav på er et utrykk jeg misliker.

Noen forventninger har jeg da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At man ikke har noen form for kjønnslig omgang (sex, kyssing, flørting) med andre.

At man setter av tid til hverandre.

At man er snill mot hverandre. 

At man åpner seg opp for den andre, og ikke bare snakker om været.

Anonymkode: 17482...72d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det blir så feil å snakke om hva man har krav på. 

Du høres jo ut som de sutrete mennene her inne som mener de har krav på å "få" sex e.l. Sånn hvis jeg kjøper blomster så har jeg krav på en blowjob i retur liksom. 

Det er ikke sånn et godt forhold fungerer i min bok. Med gjensidig kjærlighet, respekt, omsorg og åpenhet, og om man er på samme bølgelengde og deler verdier, så skal det gå litt mer av seg selv og ikke være en maktkamp om å få inn sine krav. 

Når det er sagt så kan du "kreve" akkurat det du vil. Dersom du bare vil ha kvinner som har rødt hår, trener fitness og lager mat til deg hver dag, så er det helt opp til deg. Du kan støte på de som synes kravet om å lage mat hver dag er urimelig, og det er helt opp til dem. Da kan du lete videre til du finner den som innfrir dine krav, eller se om du vil fire på dem. 

Anonymkode: f36dc...42a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

At man ikke har noen form for kjønnslig omgang (sex, kyssing, flørting) med andre.

At man setter av tid til hverandre.

At man er snill mot hverandre. 

At man åpner seg opp for den andre, og ikke bare snakker om været.

Hvem bestemte disse reglene?

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts. 

Ikke meg du spør. Men jeg svarte over.

Jeg har aldri brukt regler, eller krav, i mitt forhold. 

Er man i et godt forhold, med en person som bryr seg om deg, er det bare slik det er. 

Anonymkode: ac873...7ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts. 

De bestemmer du selv - det er jo det som er poenget - begge parter må gjøre det tydelig hva som er greit/forventet - og så får man avgjøre om forholdet er for deg utfra svarene..

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Et forhold er ikke en institusjon. Et ekteskap er vel det, men jeg bestemmer hvor mye jeg er villig til å gi til en hver tid i et forhold, og hvis du har problemer med det kan du stikke! Feddi snakka! 😤

Anonymkode: 85466...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk man kan kreve respekt og en vilje til samarbeid. Ellers finner man ut av tingene sammen. Og prøver så godt man kan.

Anonymkode: d0baf...1eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alt han selv gir til den andre:

Kjærlighet 

Respekt

Humør

Gaver

Tid 

Fysisk oppmerksomhet 

Tilstedeværelse i samtaler

Seksuell lyst og glede 

Raushet

Ros

Samarbeidsvilje

Partnerskap 

La hverandre ha sitt eget liv også 

Gode måltider etc

Anonymkode: c56fe...421

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (10 timer siden):

Både kvinner og menn bør kreve gjensidig respekt, omtanke og kjærlighet i et forhold, og velge å forlate dersom slikt ikke er tilstede i forholdet. 

Siste avsnitt er bullshit. Menn påstår veldig ofte at de er enkle,men det er dere ikke. Dere har enormt med krav og forventninger til oss kvinner, og det kreves også enormt mye handlinger fra oss kvinner for å vise menn at vi elsker dem, respekterer dem, har omtanke for dem og prioriterer dem. Menn er minst like komplekse og kompliserte mennesker som vi kvinner er. Mange er mer kompliserte enn kvinner, fordi de i liten grad forteller og forklarer hva de trenger, ønsker og forventer, men blir sure og skuffet om vi kvinner ikke bare forstår deres behov helt av oss selv. Det forventes at vi er tankelesere, i tillegg til alt annet som forventes, og det er virkelig ikke lite. 

Jeg har ikke tall på hvor mange menn jeg har hørt påstå at menn er enkle, men jeg har ikke truffet en eneste enkel mann. Inkludert min far, min ektemann og mine sønner. Jeg aner faktisk ikke hvorfor menn tror de er enkle. Hvor det selvbedraget kommer fra. 

Amen sister👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 42ee1...994

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er kolossalt med tråder der det er et eller annet en mann gjør og i et av det første svare på Hi, er det typ svar som; "ja faen altså, mannfolk later som de eier hele verden liksom og tror de er berettige til alt mulig rart".

- Og hvorfor må en mann vise med handling at han er vert å bli elsket av en kvinne, men kvinnen skal bare liksom existere...

Du har ikke krav på noe som helst.

Et forhold skal være frivillig. Du gir det du velger å gi, og får det den du er sammen med velger at du skal få. Og så får du vurdere om dette samlet sett blir noe du ønsker å være del av.

Å tenke slik ville reddet mange forhold.

For du er dermed ansvarlig for å oppføre deg slik at noen vil være sammen med deg.

Altfor mange der ute har tydelig holdningen at de har "krav" på å beholde forholdet sitt – at de skal kunne oppføre seg nøyaktig som de vil, og at den andre bare har å innfinne seg med det.

Og så oppdager de gjerne at det ikke er slik… for sent.

Bare tenk hvor mye bedre de fleste forhold ville blitt om folk holdt friskt i minne at det å være noens kjæreste faktisk er noe man må leve opp til.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt han selv gir til den andre:

Kjærlighet 

Respekt

Humør

Gaver

Tid 

Fysisk oppmerksomhet 

Tilstedeværelse i samtaler

Seksuell lyst og glede 

Raushet

Ros

Samarbeidsvilje

Partnerskap 

La hverandre ha sitt eget liv også 

Gode måltider etc

Dette burde være et krav til damer og…. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts. 

Tja det er vel kulturelt, det er jo dette som er definisjonen på et forhold i den vestlige verden.

Det med å ha "monopol på sex" er kanskje det mest grunnleggende ved et forhold i alle kulturer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (15 minutter siden):

Dette burde være et krav til damer og…. 

Ja, alt går begge veier, såklart 🥰

Skrevet

Jeg har prøvd å oppfylt alle krav. I 10 år. Vi har ikke barn sammen. Respekt, finnes ikke. Omtanke, finnes ikke. Mener ikke å svartmale sambo. Han er den han er. Hjelper alle andre. Bestandig. Men behandler meg som ingenting. Derfor går jeg. 

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...