Gå til innhold

koldtbord i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet
en god grunn til å droppe tre retters er at alle er forskjellige og det er ikke så koselig å ha ett bryllup der kanskje 30% ikke liker maten de blir servert....penger i dass

(jeg er gjest over)

Men er det ikke ganske normalt å spise "det meste" når en er voksen, i hvert fall om en får en bra tilberedt 3-retters? Med unntak av allergier osv, så opplever jeg svært sjeldent at det er noen som ikke kan spise maten for eksempel på restaurant eller i middager jobbsammenheng? Dersom man ikke liker agurk eller er så glad i løk, så er det mulig å bare la vær å spise akkurat de ingrediensene. Om man er av dem som skikkelig kresen, så kan det jo like godt være at man ikke er så glad i kald mat, MÅ ha saus, ikke spiser salat osv, og da er vel ikke koldtbord så mye bedre?

Nå kom jeg på at fetteren min bare spiste pommes frites i sin egen konfirmasjon, der det ble servert koldtbord nettopp fordi da var det noe han likte :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi hadde:

Lefserull med kremost og røkt ørret

Teriyakiørret på spyd

Sataymarinerte kyllingspyd

Marinert scampi

Speket chorizo og italiensk salami

Albondigas, spanske kjøttboller

Grillet sterk pølse

Soppterter

Manchego-ost

Marinert oliven

Råstekte poteter

Marinerte tomater

Aioli

Pesto

Hjemmebakt foccacia

Gyrosgryte av svin m/gresk salat, ris og tzatziki

Gud nå ble jeg sulten :sikle:

Ikke tvil om at det er mye godt man kan servere ved koldtbord/buffet/tapas, men hvis jeg skulle valgt det i mitt bryllup måtte resten av bryllupet vært mer uformelt og. Hvis jeg skulle kjørt "gjennomført tradisjonsbryllup" på alle andre måter syns jeg det blir feil med en så uformell bespisning. Passer bedre hvis det er "2. gangs giftermål på rådhuset i pen kjole eller drakt, med massevis av venner og uformell setting".

Skrevet
en god grunn til å droppe tre retters er at alle er forskjellige og det er ikke så koselig å ha ett bryllup der kanskje 30% ikke liker maten de blir servert....penger i dass

"penger i dass" når man serverer en skikkelig treretters i bryllup fordi 30% av gjestene ikke liker maten? Lurer litt på omgangskretsen din...

Skrevet (endret)
"penger i dass" når man serverer en skikkelig treretters i bryllup fordi 30% av gjestene ikke liker maten? Lurer litt på omgangskretsen din...

så alle venna dine liker det samme. jaja...flott du har det slik da....

(ser ikke helt greia med å være nedlatene mot omgangskretsen min)

og ja...kaste mat er som å kaste penger i dass

Endret av estella87
Skrevet
så alle venna dine liker det samme. jaja...flott du har det slik da....

(ser ikke helt greia med å være nedlatene mot omgangskretsen min)

og ja...kaste mat er som å kaste penger i dass

De aller fleste jeg kjenner klarer å spise en normal treretters bryllupsmeny ja. Med mindre de har spesielle aversjoner/allergier. I såfall er jeg vant med at man lager noe eget for dem det gjelder. Mente ikke å være nedlatende om din omgangskrets, beklager det, men syns det er merkelig at 30% av gjestene i et selskap ikke kan spise en normal treretters festmeny? Da høres de ekstremt kresne og vanskelige ut. Men kanskje det er normalt og at jeg har en veldig åpen omgangskrets?

Skrevet
De aller fleste jeg kjenner klarer å spise en normal treretters bryllupsmeny ja. Med mindre de har spesielle aversjoner/allergier. I såfall er jeg vant med at man lager noe eget for dem det gjelder. Mente ikke å være nedlatende om din omgangskrets, beklager det, men syns det er merkelig at 30% av gjestene i et selskap ikke kan spise en normal treretters festmeny? Da høres de ekstremt kresne og vanskelige ut. Men kanskje det er normalt og at jeg har en veldig åpen omgangskrets?

Jeg vil nok heller påstå at det er svært uvanlig at 30% av gjestene ikke liker maten. ;) Jeg har aldri sett noen ikke spise maten de får servert i bryllup.

Skrevet

har en del allergier,kresene folk, diabetikere osv sv i vennekrets og familie. og siden jeg ikke har sååå mange venner og stor familie blir 30% ikke så mye for meg:P

og det stod jo kanskje 30% ikke 30%!

Skrevet

Vi har valgt å ha buffet/koldtbord i vårt bryllup, men det har mest med at vi ønsker å gjøre det litt mer "uformellt". Vi har ikke lyst på den stivere settingen det blir når man serverer en 3-retters. I tillegg kan folk spise så lite eller så mye de vil, og det syns vi er fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...