AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Jeg har akkurat kjøpt meg min første nydelige leilighet Og prøver å tenke ut noen møbler, som sofa. Selve soverommet er stort nok til en vegg- til vegg dobbeltseng. Jeg kommer til å bo alene , men vil gjerne ha en praktisk løsning i tilfelle jeg får besøk osv.. burde jeg kjøpe en sovesofa? Og er sovesofaer egentlig komfortable å sitte på (altså når de brukes som en sofa) ?? Eller er de harde og stive... Er vel der det er mest praktisk å ha en madrass tenker jeg,- samtidig som den ikke synes ellers... eller er det bedre med vanlig sofa? Finnes det sovesofa med totalt 4 seter eller mer,- gjerne hvor en av endene gjør det mulig å ligge med beina ut? send gjerne link Anonymkode: 42dea...f64
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #2 Skrevet 20. juli 2022 Har selv hatt sovesofa fra IKEA med sjeselong med oppbevaring og den var utrolig praktisk, men kvaliteten var så som så. Har sett lignende modeller hos bl.a Jysk og kvaliteten virker til å være noenlunde lik, altså typiske "entry level"-møbler. Vi kjøpte nylig ny sofa og gikk da vekk fra sovesofa og over til "vanlig" sofa, sovedelen er ikke spesielt god å ligge på uansett, så vi har heller en klappseng i boden i tilfelle gjester. Anonymkode: f1e8b...837 1
Snedig Skrevet 20. juli 2022 #3 Skrevet 20. juli 2022 Min erfaring er at sovesofaer uansett er svært dårlig å sove på. Synes faktisk den vanlige ikea sofaen min er bedre å sove på enn de sovesofaene jeg har prøvd. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 Sjekk ut Chill, Weston eller Hovden sovesofaer hos Bohus. God sitte og liggekomfort, og ser ut som en «vanlig» sofa til daglig👍 Anonymkode: 60f23...269 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 Vallentuna er grei for en natt, du kan jo prøve den https://www.ikea.com/no/no/cat/vallentuna-serien-35179/ Anonymkode: f533e...d0e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 Har en sovesofa fra ikea i loftsstua til gjester, synes den er helt OK+ å sitte i. Har i tillegg kjøpt en overmadrass for bedre komfort når den skal soves på Anonymkode: 20ec6...538 1
Strange Doll Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Vi har sovesofa på gjesterommet og den er god å sove på. Har overmadrass i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Skal sovesofaen være i stua? Vi har en hemnes daybed fra ikea som vi er kjempefornøyd med, den er god å logge i fordi det er ordentlige madrasser i den. Men den passer vel bedre på et kontor/gjesterom/tv-stue e.l, og ikke som hovedsofa i stua. Anonymkode: e5b26...373
Helene Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Jeg har hatt sovesofa fra IKEA. Dritgod å sove på. Som sofa, litt hard.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 aha okey! skjønner! Ser det er forskjeller på produserte møbler og i hvilke rom de er ment å brukes til, som en skriver her,- til et typisk gjesterom/kontor fremfor stuen. Det jeg trenger er en god, deilig sofa til STUEN. og lurer på om det finnes gode stue-sofaer som også er en slags sovesofa, som kan brettes ut til en seng dersom man skulle få besøk. Tar gjerne imot linker/ modellnavn på forslag til denne beskrivelsen. Anonymkode: 42dea...f64
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): aha okey! skjønner! Ser det er forskjeller på produserte møbler og i hvilke rom de er ment å brukes til, som en skriver her,- til et typisk gjesterom/kontor fremfor stuen. Det jeg trenger er en god, deilig sofa til STUEN. og lurer på om det finnes gode stue-sofaer som også er en slags sovesofa, som kan brettes ut til en seng dersom man skulle få besøk. Tar gjerne imot linker/ modellnavn på forslag til denne beskrivelsen. Anonymkode: 42dea...f64 Overmadrass løser mye. Anonymkode: 5e646...0c4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 Naay, sjeldent pene og ikke gode å sove på. Anonymkode: 4c3f6...053
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #13 Skrevet 21. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): aha okey! skjønner! Ser det er forskjeller på produserte møbler og i hvilke rom de er ment å brukes til, som en skriver her,- til et typisk gjesterom/kontor fremfor stuen. Det jeg trenger er en god, deilig sofa til STUEN. og lurer på om det finnes gode stue-sofaer som også er en slags sovesofa, som kan brettes ut til en seng dersom man skulle få besøk. Tar gjerne imot linker/ modellnavn på forslag til denne beskrivelsen. Anonymkode: 42dea...f64 Da hadde jeg definitivt kjøpt en vanlig sofa, og heller kjøpt en oppblåsbar dobbeltseng til de få nettene du får overnattingsgjester. Eksempel: https://jysk.no/hage/luftmadrasser/luftmadrasser/gjesteseng-velour-mid-rise-b152xl203xh30?gclid=Cj0KCQjwz96WBhC8ARIsAATR252FjV6zeYHHxzG4VwK3R76UgcfYh__EiDK-Pg6xkbRk9MSdTlNEypcaAp8dEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Finnes flere typer, f.eks på jysk, xxl osv. Anonymkode: e5b26...373 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #14 Skrevet 21. juli 2022 Jeg har prøvd mange (og hatt mange sovesofaer selv), og samtlige har vært ufattelig vonde å ligge på. Unntaket er to sovesofaer fra Bolia (to ulike modeller) som vi har nå. De er begge egentlig dobbeltsofaer, men egner seg best for én person, men da er disse til gjengjeld kjempegode å ligge på. Anonymkode: f759f...581
solsolsol Skrevet 21. juli 2022 #15 Skrevet 21. juli 2022 Har hatt to fra ikea, den ene hadde vanlig madrass, og ramma kunne vippes opp og ned på en måte, ala lycksele de har nå. Den var skikkelig god både som seng og sofa, den andre var type billig som sto på hybelen da jeg flyttet inn, vond som både seng og sofa 😅 Men har venner med vanlige store sofaer fra ikea jeg aldri hadde gjettet at kunne lages om til seng. Ville altså prøvd før jeg kjøpte.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #16 Skrevet 21. juli 2022 Har aldri, noen gang, sovet godt på en sovesofa. Anonymkode: da0ae...58c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #17 Skrevet 21. juli 2022 Min erfaring er at sovesofa er både vond å sitte i og å sove i. Ville heller hatt en vanlig sofa og en oppblåsbar madrass, evt. overmadrass som kan legges i sofaen Anonymkode: a49d4...b85
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2022 #18 Skrevet 22. juli 2022 Med en ok overmadrass (trenger ikke koste skjorta) så kommer man langt med en sovesofa. Problemet er at som sofa er det som oftest også bare ok. Så sovesofa er hverken god sofa eller seng, bare helt ok begge deler. Anonymkode: 4279f...bd7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #19 Skrevet 23. juli 2022 Hovden Bed Inside er kjempebra, og dyr. Tror jeg kjøpte min hos Møbelringen. Her er produsentens side: https://www.hovdenmobel.no/sovesofa/#c-bedinside Anonymkode: b40ac...5c0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2022 #20 Skrevet 23. juli 2022 Sofa med løse ryggputer er bedre å ligge/sitte i. Anonymkode: c12b2...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå