Anonym-bruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Skal fly fra Paris til Oslo i morgen kveld. På billetten står det at flyet skal lande 23:35, jeg skulle gjerne rukket et tog 23:38. Dere som reiser mye, hender det flyet lander før oppsatt tid? Så jeg har en liten sjanse å rekke toget?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Jeg flyr mye. Det hender man lander noen min før. Men så ska man vente til fly får kjøre inn til terminal, gangbro, folk skal ut av flyet osv. Når de skriver lander, mener de når flyet bokstavelig talt lander. Så du rekker ikke det toget Anonymkode: 2961d...12c 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Jepp, det kan fort skje ved mye medvind. Anonymkode: 7a15f...b82
ashera Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Om det er medvind, kam det hende at flyet lander tidligere, men ikke sp mye tidligere. Det tar tid å komme seg fra gate til tog, og om du har innsjekker bagasje er det i ale fall ikkje sjangs. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 De få gangene jeg har landet lenge før tiden, opptil en halvtime før, er det fordi flyet også har gått før tiden. Det har kun skjedd på grytidlige morgenfly. Med det kaoset som er i flytrafikken i Europa nå, øker forsinkelsene på utover dagen. Du er heldig om du lander på forventet klokkeslett, regn med forsinkelser. Anonymkode: dd611...015
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Jeg flyr mye innenlands fra nord til sør, og det er ofte vi lander før tiden, men det tar også tid å komme seg av flyet osv, så ikke regn med at du rekker det toget. Anonymkode: 1aa7c...548 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #7 Skrevet 19. juli 2022 Ja, jeg syns det skjer ganske ofte. Kommer nok an på hvor mye trafikk flyplassen har i forhold til å få lette tidligere og hvilke værforhold det er. Har opplevd ofte å være 10-15 minutt før beregnet landingstid. Det sagt, så må du nok lande ganske mye tidligere dersom du skal nå det toget. Det kan være ganske langt å gå fra flyet til toget. Og har du innsjekket bagasje er det enda mindre sjanse. Jeg tror det er urealistisk at det går. Anonymkode: 15013...1fc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #8 Skrevet 19. juli 2022 Ja, jeg flyr relativt ofte og det skjer gjerne at flyene lander minst 20 minutter tidligere enn forventet. Anonymkode: c6a4c...053
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De få gangene jeg har landet lenge før tiden, opptil en halvtime før, er det fordi flyet også har gått før tiden. Det har kun skjedd på grytidlige morgenfly. Med det kaoset som er i flytrafikken i Europa nå, øker forsinkelsene på utover dagen. Du er heldig om du lander på forventet klokkeslett, regn med forsinkelser. Anonymkode: dd611...015 Dette er veldig misforstått. Jeg har flydd mye de siste ukene/månedene. Og har ikke opplevd noe tull. Om noe har det aldri vært så få forsinkelser hos de selskapene som har gått som normalt uten streik eller innkjøringsproblemer (Flyr). For eksempel har aldri transfer gjennom nederland vært så presist - de har jo måttet redusert salget mye da de sliter med ground handeling, noe som gir mye mer plass til de som bare er innom. Samme da SAS streiket, aldri vært så presist å fly i Norden da det var så mange ledige slot-tider. Men at en flight til Paris lander så tidlig at man rekker et fly som går 3 minutter etter scheduled arrival. Det skjer ikke. Anonymkode: 73008...eb2 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Om du har så flaks at du rekker det toget bør du definitivt levere en lottokupong...😂 Anonymkode: 9c161...748
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men at en flight til Paris lander så tidlig at man rekker et fly som går 3 minutter etter scheduled arrival. Det skjer ikke. Anonymkode: 73008...eb2 Flyvning. Planlagt ankomst. H*n flyr for øvrig fra Paris til Oslo. Anonymkode: 5b8dc...538 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flyvning. Planlagt ankomst. H*n flyr for øvrig fra Paris til Oslo. Anonymkode: 5b8dc...538 Da korrigerer jeg svaret mitt på et punkt; Fra Paris til Oslo, da kan personen raskt rekke dette toget om man er godt kjent på arrival, ikke sender bagasje eller kjøper taxfree, og kjøper billett i app i forkant. Har flere ganger nådd ett flytog som går rundt scheduled arrival. Anonymkode: 73008...eb2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er veldig misforstått. Jeg har flydd mye de siste ukene/månedene. Og har ikke opplevd noe tull. Om noe har det aldri vært så få forsinkelser hos de selskapene som har gått som normalt uten streik eller innkjøringsproblemer (Flyr). For eksempel har aldri transfer gjennom nederland vært så presist - de har jo måttet redusert salget mye da de sliter med ground handeling, noe som gir mye mer plass til de som bare er innom. Samme da SAS streiket, aldri vært så presist å fly i Norden da det var så mange ledige slot-tider. Men at en flight til Paris lander så tidlig at man rekker et fly som går 3 minutter etter scheduled arrival. Det skjer ikke. Anonymkode: 73008...eb2 Jeg tar ofte en bestemt ettermiddags/kveldsrute gjennom Europa, og sjekker også ofte den ruten på flightradar24 når jeg ikke flyr. Vil anslå at det har vært store forsinkelser 75 prosent av gangene jeg har sjekket den siste halvannen måneden. Dette er med mellomlanding i Amsterdam, og svært ofte hadde jeg ikke landet tidsnok til å ta fly nr 2 fra Amsterdam. Anonymkode: dd611...015
Anonym-bruker Skrevet 20. juli 2022 Forfatter #14 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da korrigerer jeg svaret mitt på et punkt; Fra Paris til Oslo, da kan personen raskt rekke dette toget om man er godt kjent på arrival, ikke sender bagasje eller kjøper taxfree, og kjøper billett i app i forkant. Har flere ganger nådd ett flytog som går rundt scheduled arrival. Anonymkode: 73008...eb2 Jeg har buisness class billett så i Paris kom kofferten min nesten med en gang. Flydd mange ganger Paris- Oslo, så vet hvor jeg skal gå
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 Anonym-bruker skrev (6 timer siden): Jeg har buisness class billett så i Paris kom kofferten min nesten med en gang. Flydd mange ganger Paris- Oslo, så vet hvor jeg skal gå Priority kofferten kommer på båndet samtidig som resten, men gjerne som en av de første. Lite å hente. En airbus fra Paris har de "tømt" på båndet på maks 4 min. Men, du, i og med at du har flydd mer enn meg, og alle andre, denne strekningen.Og er veldig godt kjent på Gardermoen. Hvorfor spør du om det hender at "et fly" handler før oppsatt tid??? Anonymkode: 73008...eb2 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 Landing før oppsatt tid skjer ofte, men tvilsomt om du kommer deg ut tidsnok til å nå toget. Dog ikke helg umulig. Anonymkode: ada50...932
Gjest AprilRyan Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 Det kan skje at man lander før tiden, men jeg ville ikke satset på det og heller sikret meg med å ta et annet transportmiddel fra flyplassen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 Ja, føler at det skjer relativt ofte innenlands i Norge såfremt flyet ikke er forsinket. F.eks Bergen -Oslo er satt til 50 min men de klarer det på 40 hvis de vil. Anonymkode: 7cc00...ff9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, føler at det skjer relativt ofte innenlands i Norge såfremt flyet ikke er forsinket. F.eks Bergen -Oslo er satt til 50 min men de klarer det på 40 hvis de vil. Anonymkode: 7cc00...ff9 Er nok ikke viljen som avgjør. Anonymkode: 2961d...12c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #20 Skrevet 20. juli 2022 On 7/20/2022 at 12:11 AM, Anonym-bruker said: Skal fly fra Paris til Oslo i morgen kveld. På billetten står det at flyet skal lande 23:35, jeg skulle gjerne rukket et tog 23:38. Dere som reiser mye, hender det flyet lander før oppsatt tid? Så jeg har en liten sjanse å rekke toget? Det kan skje, men ikke med mange minuttene. Flyene har slot-tider de må forholde seg til. Og om de så lander 15 min før så rekker du aldri det toget Anonymkode: 5f1a4...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå