Gå til innhold

Hva ser man etter i en bruktbil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en bruktbil. Den vil ikke bli brukt mye i hverdagen, men med streiken som tar tid å hente seg opp i fra er det fortsatt dyrt å fly og dyrere å fly enn å kjøre. Min far sa alltid at kjørelengde kunne ikke overstige 200.000km, men er det sant? Jeg ser etter billige biler, så er forberedt på at de må vrakes etter 2 år.

Anonymkode: 370d2...849

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger har du tenkt å bruke? jeg kan anbefale bruktbiler i fra  kr 50 000, til over millionen!  Hva er ditt behov? kan du ha en liten bil, trenger du stasjonsvogn ? Elbil ? etc? 

Anonymkode: 561ae...488

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig innlegg. Du vil kjøpe bil fordi det var flystreik inntil i går? Hva er bruksområdet og -behovet?

Anonymkode: 4ebc2...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine kriterier for bruktbil er max 150.000km og at servicer skal være fulgt. Min forrige bruktbil betalte jeg 18.000.- for og den hadde jeg i 8 år med de kriteriene.

Anonymkode: bfbf3...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/20/2022 at 5:49 AM, AnonymBruker said:

Mine kriterier for bruktbil er max 150.000km og at servicer skal være fulgt. Min forrige bruktbil betalte jeg 18.000.- for og den hadde jeg i 8 år med de kriteriene.

Hva er behovene dine? Hva skal den brukes til, hva med forbruk, antall sitteplasser? Du får nok ikke mye bil for 18.000,- lenger.

Anonymkode: 827fa...324

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er behovene dine? Hva skal den brukes til, hva med forbruk, antall sitteplasser? Du får nok ikke mye bil for 18.000,- lenger.

Anonymkode: 827fa...324

Behovet mitt er å komme meg fra A til B. Forbruk tenkte jeg overhodet ikke på da jeg kjøpte den bilen, men det er 9 år siden. Mitt siste bruktbilkjøp kosta 40.000,- men da ville jeg ha hybrid. Og akkurat nå er jo bruktbilprisene kunstig høye, men når markedet normaliserer seg tror jeg helt sikkert du får en grei bil til ~20.000,-.

Gjest Suzanne
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 0.04):

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en bruktbil. Den vil ikke bli brukt mye i hverdagen, men med streiken som tar tid å hente seg opp i fra er det fortsatt dyrt å fly og dyrere å fly enn å kjøre. Min far sa alltid at kjørelengde kunne ikke overstige 200.000km, men er det sant? Jeg ser etter billige biler, så er forberedt på at de må vrakes etter 2 år.

Anonymkode: 370d2...849

Hvis du finner en Toyota Corolla (uten for mye rust), ville jeg definitivt gått for den bilen. Jo mere basic Corollaen er, jo bedre (snakker da om elektronikken i bilen). Vanskelig å finne en med km.stand under 150.000 og lite rust. Da er den sannsynlig tukla med. Jeg ville ikke brydd meg så mye om km.stand.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så etter en Bruktbil som hadde gått under 90000km, mindre enn 4år og pen i lakken. Orker ikke en grøftekjørt bil eller en bil kjørt av en eldre dame som har skrapet den her og der. 

Anonymkode: 7baef...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...