Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha keisersnitt nå om en uke, og samboer (barnefar) sa nettopp han vil reise på tur med noen kompiser i omsorgspermisjonen han får to uker etter KS/fødsel. Er jeg urimelig som tenker dette ikke er ok? Har ikke hørt snakk om dette før nå i dag, ble ikke god stemning når jeg sa nei og han har prøvd å overtale meg i hele kveld om at han skal få lov. Til slutt sa jeg at jeg har sagt hva jeg mener og han får nesten gjør som han vil da. Han er jo voksen og jeg er ikke moren hans så vet ikke hva mer jeg kan gjør. 

Anonymkode: 4a0c1...577

• Liker 3
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er en jævla tosk.

Anonymkode: f9d5a...34f

Ups, det var kanskje litt strengt av meg. Men ærlig talt, det er idioti å planlegge tur nå før dere vet noe som helst om din form og babyens form etter fødsel.

Men liksom.... FOR en start på papparollen🙄

Anonymkode: f9d5a...34f

• Liker 40
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er han 14 år?

Anonymkode: 35098...fe1

• Liker 30
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

HVA??! Jeg er over middels romslig med min mann (får alltid kommentarer både fra han og andre på at han er så heldig som har meg, han er på gutteturer og fylla hele tiden, og resterende sitter han og gamer) men akkurat de 14 dagene forventer jeg at fokuset hans er på baby og meg, og det regner jeg også med at det kommer til å være.

Hadde satt ned foten kraftig, og hører han ikke på fornuft tror jeg jeg ville sladret til svigermor :sjenert:

Anonymkode: c427c...d4c

• Liker 36
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er i 30 årene, og jeg er også veldig romslig med han. Han gamer mye, og han får gjør som han vil men har nå siste tiden satt litt mer krav naturligvis da jeg ikke har hatt et lett svangerskap og trengt mye hjelp. Han tenker en tur på hytta i 2-3 dager

-ts

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker spesielt de første 14 dagene etter keisersnitt, så må han være der for dere.

Jeg er og en som lar mannen gjøre veldig mye. Men første tiden etter vi fikk baby, så spurte han takk og pris ikke om å få dra på guttetur.

Anonymkode: 2a7ca...175

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg skal ha keisersnitt nå om en uke, og samboer (barnefar) sa nettopp han vil reise på tur med noen kompiser i omsorgspermisjonen han får to uker etter KS/fødsel. Er jeg urimelig som tenker dette ikke er ok? Har ikke hørt snakk om dette før nå i dag, ble ikke god stemning når jeg sa nei og han har prøvd å overtale meg i hele kveld om at han skal få lov. Til slutt sa jeg at jeg har sagt hva jeg mener og han får nesten gjør som han vil da. Han er jo voksen og jeg er ikke moren hans så vet ikke hva mer jeg kan gjør. 

Wow han må være mindre med

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

*snyltet

Anonymkode: 2cc2e...480

AnonymBruker
Skrevet

Da må du få noen andre til å hjelpe deg mens han er borte? Keisersnitt er en relativt stor operasjon, og du vil trenge hjelp i starten! Mannen din må våkne og vokse opp! 

Han hadde neppe godtatt å bli overlatt til seg selv med ansvaret alene for en nyfødt rett etter en operasjon! Jeg kjenner jeg blir sint på mannen din. For en egoist!😡

Anonymkode: b3e86...585

• Liker 43
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Trodde omsorgspermisjon var for å være der for deg og barnet...? Ikke fylla og gutta... Hva er vitsen,ellers?? Da kunne han jo bare vært på jobb,  og ikke syltet på velferden🤔🤔

Anonymkode: 2cc2e...480

Det gjør han uansett ikke, omsorgspermisjon er en rettighet man har for å vise omsorg for den som har født - den er faktisk til for at mor skal få hjelp og støtte. Omsorgspermisjonen blir ikke lønnet av det offentlige. Man har krav på fri, ikke fri med lønn.

Dersom dette er seriøst, ser vi en mann som overhodet ikke har reflektert over at han skal bli far eller at partner skal gjennomgå en stor bukoperasjon etterpå. Det er tragisk dersom det er sant. Men uansvarligheten er ikke sponset av fellesskapet.

Anonymkode: 7ec27...a52

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han er i 30 årene, og jeg er også veldig romslig med han. Han gamer mye, og han får gjør som han vil men har nå siste tiden satt litt mer krav naturligvis da jeg ikke har hatt et lett svangerskap og trengt mye hjelp. Han tenker en tur på hytta i 2-3 dager

-ts

Vil bare ønske deg lykke til , hvis konflikter rundt omsorg for  barnet starter allerede før det blir født . Sånn var eksen min også. Du trenger masse hjelp rett etter et keisersnitt . Burde være innlysende at han ikke dro vekk da🙈 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er NEI. Jeg var i elendig form etter KS, og i tillegg en ny baby som skrek hele tiden. Eneste gangen jeg sov var mens pappan holdt babyen. Hadde han dratt i fra meg i flere dager da, så fy f.... det hadde blitt månelyst. Heldigvis hadde det aldri ramlet ham inn å gjøre noe så gjennomført egoistisk og slemt mot meg.

Anonymkode: ce538...058

• Liker 29
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet han at du ikke kan løfte noe som helst den første tiden? Du kan feks ikke løfte baby når hen ligger i babysetet eller lignende.  Å bøye seg er også veldig smertefult og du kan fort bruke 1 time på do om du må gjøre nummer 2.

Vet han slikt? Er han informert om tiden etter fødsel?

Anonymkode: b3ac3...0fd

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet han at du ikke kan løfte noe som helst den første tiden? Du kan feks ikke løfte baby når hen ligger i babysetet eller lignende.  Å bøye seg er også veldig smertefult og du kan fort bruke 1 time på do om du må gjøre nummer 2.

Vet han slikt? Er han informert om tiden etter fødsel?

Anonymkode: b3ac3...0fd

Ja han er informert da vi har vært på samtale med sykehuset sammen som ga nøye info om disse tingene, samt andre ting som gjelder KS. Har også fått brev i posten. Så han er veldig informert.. virker som han har bestemt seg, tross jeg har sagt hva jeg mener. Kanskje det endrer seg når babyen er her..

-ts

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Gleder seg til og bli pappa skjønner jeg, så masse at han vil reise vekk når babyen kommer🙄 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet

Si at om han velger å reise, så kan han gi faen i å møte opp til fødselen også. Ikke vær martyr nå, du kommer til å angre noe så jævlig om noen år. For da våkner du å ser hvor mye av barsel tiden han har ødelagt for deg

• Liker 48
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han får min mann til å fremstå som rene Messias i forhold

Anonymkode: 6dad2...38d

• Liker 23
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja han er informert da vi har vært på samtale med sykehuset sammen som ga nøye info om disse tingene, samt andre ting som gjelder KS. Har også fått brev i posten. Så han er veldig informert.. virker som han har bestemt seg, tross jeg har sagt hva jeg mener. Kanskje det endrer seg når babyen er her..

-ts

Hvorfor vil du fortsette å være sammen med noen som behandler deg som ubetydelig dritt? 

Anonymkode: ce538...058

• Liker 27
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...