Gå til innhold

Er kvinner på 55 år ferdig med sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Finnes det kvinner i femtiåra som fortsatt er glad i sex? Eller tar overgangsalderen knekken på sexlysta? 

Hva sier dere som er i denne alderen her inne? 

Anonymkode: b4bd9...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Finnes det kvinner i femtiåra som fortsatt er glad i sex? Eller tar overgangsalderen knekken på sexlysta? 

Hva sier dere som er i denne alderen her inne? 

Anonymkode: b4bd9...bb2

Nope. Over og ut 🤷🏼‍♀️🙄

Anonymkode: e7d00...bbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker fortsatt sex og er ferdig med overgangsalderen. 

Anonymkode: b53b2...8eb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste kvinner i den alderen er ferdig med sex ja.

Anonymkode: bd430...9cb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker sex. Er 52, og fikk med meg en 32-åring hjem fra byen. Nå vil han at vi skal ha et forhold 🤣😇

Anonymkode: 1d71e...0d7

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I følge forskning av kvinners seksualitet viser det seg at kvinner misser libido og lyst for partneren sin i langtidsforhold raskere enn menn. Dette indikerer at monogamy er mindre "naturlig" for kvinner enn menn. 

Dette har ingen ting å gjør med fordeling husarbeid osv og dette gjelder også for lesbiske forhold.

Anonymkode: 144a1...c92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 51. Har mye mindre sexlyst nå enn for noen år siden. Med mindre jeg er forelsket går jeg fort lei av sex med samme mann 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elsker sex. Er 52, og fikk med meg en 32-åring hjem fra byen. Nå vil han at vi skal ha et forhold 🤣😇

Anonymkode: 1d71e...0d7

Du høres jo magisk ut, digger kåte damer 50+ med masse erfaring og som knuller vettet ut av en hver mann😍👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er over 50, og har fremdeles menstruasjon hver måned.  Med andre ord, ingen menopause å se foreløpig. Men likevel har jeg merket en klar nedgang i sexlyst de siste årene. Er rett og slett ikke interessert i sex lenger, uten at det plager meg det minste. Er glad jeg er singel, og slipper det maset der.

Anonymkode: 783b8...d2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet her er at de som ikke er interessert i sex i langt mindre grad bryr seg om å svare i en tråd som dette. Og mange overdriver for å overbevise menn om at eldre kvinner ikke "går ut på dato".

Slik jeg har forstått det (artikler) vil de aller fleste kvinner på 55 ha betydelig redusert sexlyst, og veldig mange har 0 sexlyst. Det er jo ikke så rart egentlig, sex er jo for reproduksjon sånn biologisk sett.

Men det er nok mulig å ha et ok sexliv, jeg tror mange nyter det når de først setter i gang. Lysten til å sette i gang mangler kanskje da, så det krever at man tar et aktivt valg om å fortsatt ha sex.

Anonymkode: 67df5...fee

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper inderlig ikke det! Her i huset har sexlysten hennes vært meget laber siden barna kom til verden. Når hun blir 50 så regner jeg med alle har flyttet ut, og da klamrer jeg meg til et håp om at alt skal bli bedre.....

Anonymkode: 3ab88...ab6

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tjaaa, de mener nok selv at de ikke er ferdige med sex...

Men kvinner på den alderen er uaktuelle for menn i alle aldere...

Vi vil knulle ungt!!!

Anonymkode: 0d407...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 60 og langt fra ferdig.

Anonymkode: b909b...9f2

Flott !    Langt fra alle "tørker inn"  etter klimakteriet. Noen får sågar økt sexlyst. Jeg vet om ei som blir 80 i år, som fortsatt er aktiv. Så dette er høyst individuelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Damer blir gode i senga først etter de har fylt 40, så 55 åringer er på sitt beste.

Anonymkode: 9fd99...e63

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Problemet her er at de som ikke er interessert i sex i langt mindre grad bryr seg om å svare i en tråd som dette. Og mange overdriver for å overbevise menn om at eldre kvinner ikke "går ut på dato".

Slik jeg har forstått det (artikler) vil de aller fleste kvinner på 55 ha betydelig redusert sexlyst, og veldig mange har 0 sexlyst. Det er jo ikke så rart egentlig, sex er jo for reproduksjon sånn biologisk sett.

Men det er nok mulig å ha et ok sexliv, jeg tror mange nyter det når de først setter i gang. Lysten til å sette i gang mangler kanskje da, så det krever at man tar et aktivt valg om å fortsatt ha sex.

Anonymkode: 67df5...fee

Helt enig. I overgangsalderen får man jo lavere hormonnivåer, noe som i seg selv gir seg utslag i lavere sexlyst. Dessuten er man som du sier, ferdig med barn og forplantning. Dette gjør at vi fra naturens side ikke "trenger" denne driven lengre for å opprettholde videreføring av menneskerasen. En helt naturlig prosess, med ande ord, som mange (særlig menn) tydeligvis ikke klarer å ha forståelse for. Jeg tror også mange overdriver sin sexlyst for å opprettholde ideen om at kvinner ikke går ut på dato. Personlig tenker jeg ikke at eldre kvinner går ut på dato i seg selv, men at sexlysten gjør det. Det er mange vitale og spreke voksne damer der ute. Slik er naturen, og det burde alle lære å respektere og slå seg til ro med. Men dessverre, så lever vi i et samfunn der sex tar altfor stor plass, både i media og ellers, så jeg tror vi kan se langt etter et en slik forståelse.

Anonymkode: 783b8...d2e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I følge forskning av kvinners seksualitet viser det seg at kvinner misser libido og lyst for partneren sin i langtidsforhold raskere enn menn. Dette indikerer at monogamy er mindre "naturlig" for kvinner enn menn. 

Dette har ingen ting å gjør med fordeling husarbeid osv og dette gjelder også for lesbiske forhold.

Anonymkode: 144a1...c92

Det "indikerer" slett ikke noe sånt, nei. Derimot indikerer det at kroppen rent biologisk er ferdig med sine fruktbare år, og uten evne til å bære frem avkom, ser ikke naturen det som noen hensikt at man har sex lenger. Derfor dabber lysten av i takt med at hormonene som gir sexlyst dabber av, og man stopper opp.

Det har ingenting med monogami å gjøre, tullekopp.

Anonymkode: 5c885...584

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langt ifra. Er ferdig med overgangsalderen for 2 år siden, er 53 år og har minst like stor sex-lyst som før 😉 

Problemet er bare å finne noen jeg er tiltrukket av som ønsker forhold, da jeg ikke liker uforpliktende sex.

Ser forøvrig bra ut, trener masse og har ikke mangel på tilbud, er bare jeg som ikke ønsker uforpliktende sex.

Anonymkode: 8bafe...f27

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør folk som er i forhold der den andre er ferdig med sex, hvis man ikke selv er det? 

Leve seksuelt frustrert resten av sine dager? Hørtes forferdelig ut 😭

Anonymkode: 226cd...e95

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Langt ifra. Er ferdig med overgangsalderen for 2 år siden, er 53 år og har minst like stor sex-lyst som før 😉 

Problemet er bare å finne noen jeg er tiltrukket av som ønsker forhold, da jeg ikke liker uforpliktende sex.

Ser forøvrig bra ut, trener masse og har ikke mangel på tilbud, er bare jeg som ikke ønsker uforpliktende sex.

Anonymkode: 8bafe...f27

Synd du ikke tillater deg å ha sex for sexens skyld, type 2 ganger pr mnd :) Har selv en mann på 40 som jeg har sex med annenhver uke. Jeg er 55år. Våknet på nytt seksuelt etter jeg var ferdig med overgangsalderen.

Sexforhold funker om man ikke møtes for ofte, heller avtaler spennende korte treff som er kun sex....

Anonymkode: 2faa9...44a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...