Gå til innhold

Regne seg frem til termin ved ustabil syklus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg prøver å bli gravid og hver gang mensen kommer og en ny prøveperiode starter må jeg sjekke terminkalkulatoren. Bare for gøy. For å se når denne eventuelle babyen kan bli født 😊 

Påvirker sykluslengden termindatoen veldig? Dersom en gynekolog/jordmor skal sette en termindato tar de utgangspunkt i hvor lange sykluser man har hatt? 

Anonymkode: bae21...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring: først får du termin basert på sist mens, viss baby ser større eller mindre ut på ultralyd så blir terminen justert da. 

Anonymkode: 35389...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min erfaring: først får du termin basert på sist mens, viss baby ser større eller mindre ut på ultralyd så blir terminen justert da. 

Anonymkode: 35389...dfa

Takk for svar 😊 
Men på de digitale terminkalkulatorne tar man utgangspunkt i sykluslengde i tillegg til sist mens. Før forrige graviditet hadde jeg sykluser fra 36-50 dager. Men det ser ut som gynekologen til utgangspunkt i en gjennomsnittlig syklus for å beregne likevel. Ved TUL ble jeg justert frem en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt litt lengre sykluser (over 30 dager). Om man tok utgangspunkt i første dag i siste mens skulle jeg hatt termin ti dager før TUL viste, 6 dager før OUL viste. 

Anonymkode: a1fa4...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.7.2022 den 5.20):

Jeg har hatt litt lengre sykluser (over 30 dager). Om man tok utgangspunkt i første dag i siste mens skulle jeg hatt termin ti dager før TUL viste, 6 dager før OUL viste. 

Så hva tok de utgangspunkt i hos deg da? Ca dag for eggløsning er kanskje bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så hva tok de utgangspunkt i hos deg da? Ca dag for eggløsning er kanskje bedre? 

De brukte menstermin frem til UL, selv om jeg fortalte de at EL måtte ha vært sen, fordi jeg hadde vært bortreist en del uker etter mens så hadde ikke hatt sex da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...