Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er 6mnd på vei og jeg og samboer har ikke hatt samleie under hele svangerskapet . Er det rart ?? Flere som har gjort det på samme måte? 

Anonymkode: 18ac0...d3e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene, jeg er i uke 26 og vi har heller ikke hatt sex. Lysten bare forsvant.

Anonymkode: f67fb...caa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei! Er 6mnd på vei og jeg og samboer har ikke hatt samleie under hele svangerskapet . Er det rart ?? Flere som har gjort det på samme måte? 

Ikke rart.

vi hadde ikke sex under noen av svangerskapene. Gikk lett igjennom et helt svangerskap pluss et års tid etter fødsel før vi i det hele tatt snakket om å ha sex igjen.

Store individuelle forskjeller der som med mye annet.

Hva som er normalt spenner over et stort område 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6ebdd...a60

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så godt å se at vi er fler i godt selskap! Er i uke 35 og ikke hatt sex siden uke 10. Snakker stadig om at vi føler vi bør, men ingen av oss har egentlig lyst 🙈

Anonymkode: d359b...2fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke rart.

vi hadde ikke sex under noen av svangerskapene. Gikk lett igjennom et helt svangerskap pluss et års tid etter fødsel før vi i det hele tatt snakket om å ha sex igjen.

Store individuelle forskjeller der som med mye annet.

Hva som er normalt spenner over et stort område 🤷🏼‍♀️

Godt å høre🤗

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så godt å se at vi er fler i godt selskap! Er i uke 35 og ikke hatt sex siden uke 10. Snakker stadig om at vi føler vi bør, men ingen av oss har egentlig lyst 🙈

Godt å høre🤗

AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige og påvirkes forskjellig :) Her hadde vi litt mismatch, i 3.trimester hadde jeg mye mer lyst enn vanlig og han mye mindre jo nærmere termin (han begynte å stresse for at noe skulle settes i gang av samleie), så det var jo litt frustrerende og det ble ikke så mye action. 

Anonymkode: b19c1...962

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva som er normalt spenner over et stort område

Dette!! 

Da jeg gikk gravid med førstemann trodde jeg det var noe galt med meg, for alle snakket om hvor kåte de var som gravide og hvor digg det var med sex og hvor fantastisk det var å ha sex igjen så fort magen var borte. Jeg mistet ALL sexlyst tidlig i svangerskapet, og ikke var det godt når vi forsøkte heller. Og når babyen kom hadde jeg så overdose på kroppskontakt at bare tanken på sex gjorde meg kvalm. 

Når andre svangerskap dro igang på akkurat samme måte, så snakket vi sammen og ble enige om at det ikke er vits å true det frem, at det viktigste er at vi har rom i hverdagen hvor vi møtes som kjærester, ikke bare businesspartnere i AS familien, og at sex kommer når det frister og finnes overskudd til det. Yngste er sju måneder nå, og nå blir jeg ikke uvel ved tanken lenger så om jeg bare får litt mer enn tre timer sammenhengende søvn snart så tror jeg at jeg kan finne overskudd til å forsøke 🤞🤞

Anonymkode: a9ca0...cf6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uke 28 her, og jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger vi har hatt sex i svangerskapet. Lysten forsvant tidlig, og nå har jeg både bekkenløsning og føler magen er bare i veien🙊

Trodde først det var noe «unormalt» med meg, alle snakker om hvor kåte de er og at det er hormoner overalt - men jeg tok det i mitt eget tempo og nekter å ha «pliktsex»!

Anonymkode: 4b7f1...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan heldigvis være intime og nære på andre måter enn samleie. Med min første og daværende mann så hadde vi INGENTING, det syns jeg var leit. Jeg hadde behov for nærhet. 

Venter nr 3 nå, så denne og forrige gang med min nåværende mann så har vi pratet mye om det. Jeg spurte om han syns det var rart å ha sex når magen ble større og vi kjente bevegelse osv. Kommunikasjon har så mye å si. 

Prat om det og si at du savner nærhet. 

Anonymkode: 60d43...bc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uke 36 nå og venter på mitt første. Har ikke hatt samleie gjennom hele svangerskapet. Jeg har null sexlyst og samboeren synes det er rart å ha sex med babyen i magen. Det går helt fint med oss. Vi prøver å kose og kysse så mye som mulig hver dag, slik at vi fortsatt har følelse at vi er i et forhold. Det er veldig viktig med god kommunikasjon. 

Anonymkode: 21f88...670

AnonymBruker
Skrevet

Uke 20 her. Har hatt sex 2 ganger siden positiv test. Å det er ikke jeg som har mistet lysten, men han. Ikke er det så mye annen nærhet å oppdrive heller. Skikkelig koselig. 

Anonymkode: 3a5f0...433

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Uke 20 her. Har hatt sex 2 ganger siden positiv test. Å det er ikke jeg som har mistet lysten, men han. Ikke er det så mye annen nærhet å oppdrive heller. Skikkelig koselig. 

Uff :( Man føler seg jo nesten  spedalsk hvis den andre trekker seg unna sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uff :( Man føler seg jo nesten  spedalsk hvis den andre trekker seg unna sånn.

Jepp… jeg klarer ikke lenger å ta initiativ. Så jeg går med et håp om at lysten hans skal komme tilbake når jeg ikke er gravid mer. 

å for de som sier «snakk med han!» så kan dere tro jeg har prøvd… men det nytter ikke. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sex gjennom hele svangerskapet. Prøvde noen måneder etter fødsel, men jeg var så mettet på fysisk kontakt pga babyen at lysten ikke var til stede. Et par uker etter ammeslutt tok det seg betraktelig opp. 

Anonymkode: e8487...422

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jepp… jeg klarer ikke lenger å ta initiativ. Så jeg går med et håp om at lysten hans skal komme tilbake når jeg ikke er gravid mer. 

å for de som sier «snakk med han!» så kan dere tro jeg har prøvd… men det nytter ikke. 

Men altså, det nytter jo ikke å snakke hvis han ikke har lyst og ikke får tenning? Han kan jo ikke tvinge frem tenningen på bakgrunn av en samtale.

Vi har vært veldig åpne rundt dette med seksualitet i svangerskapet og min mann har vært veldig obs på at barnet hans er der inne helt siden jeg såvidt begynte å få mage. Av den grunn klarer han rett og slett ikke, han begynner bare å tenke på barnet der inne.

Jeg synes faktisk svangerskap er en helt legit årsak til å ikke ønske sex - også for menn. Kan du ikke heller ta opp at du savner nærhet? Vi er ihvertfall mer oppmerksomme på å sitte tett i sofa, holde rundt hverandre når vi sover osv og det funker veldig fint 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men altså, det nytter jo ikke å snakke hvis han ikke har lyst og ikke får tenning? Han kan jo ikke tvinge frem tenningen på bakgrunn av en samtale.

Vi har vært veldig åpne rundt dette med seksualitet i svangerskapet og min mann har vært veldig obs på at barnet hans er der inne helt siden jeg såvidt begynte å få mage. Av den grunn klarer han rett og slett ikke, han begynner bare å tenke på barnet der inne.

Jeg synes faktisk svangerskap er en helt legit årsak til å ikke ønske sex - også for menn. Kan du ikke heller ta opp at du savner nærhet? Vi er ihvertfall mer oppmerksomme på å sitte tett i sofa, holde rundt hverandre når vi sover osv og det funker veldig fint 😊

Les kommentarene fra brukeren om igjen. Hun skriver ikke at han burde hatt sex mot sin vilje, men det at han har trukket seg helt bort og ikke tilbyr nærhet av noe slag. Og ærlig talt, da føler man seg ikke bra. Ingen klem og kyss, ingenting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er veldig individuelt. Uke 25 her, og vi har sex hver dag omtrent. Men så er jeg i god form, med nesten ingen svangerskapsplager, og nå har vi ferie og mye tid til hverandre.😅

Anonymkode: 36996...16e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har heller aldri sagt at han skal ha sex mot sin vilje. Men bare det å vise nærhet og at han fortsatt er glad i meg er vel ikke så mye forlangt? dette har jeg tatt opp ja, som jeg skrev. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror dette er veldig individuelt. Uke 25 her, og vi har sex hver dag omtrent. Men så er jeg i god form, med nesten ingen svangerskapsplager, og nå har vi ferie og mye tid til hverandre.😅

Anonymkode: 36996...16e

Er absolutt veldig individuelt. Og hva som er normalt varierer over et stort område.

Jeg tror imidlertidig ikke at form og plager trenger å bety noe.

Jeg gikk ut 2 svangerskap uten 1 dag fravær fra jobb feks. Jeg vokste jo, og hadde noen uker med litt kvalme i starten. Utover det hadde jeg ingen nevneverdige plager. Lysten på sex forsvant uansett fullstendig omtrent fra fra starten på svangerskapene og til ca 1 år etter fødsel. 

Nesten merkelig hvor «lett» det er å gå nesten 2 år uten sex 😂💃🏼. Når man ikke har lyst, har man heller ikke et savn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...