AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Bensinprisen har på bare noen måneder doblet seg. Hvordan har det skjedd? Oljeprisen har ikke doblet seg. Det er ikke mangel på olje i verdensmarkedet. Så hva er årsaken til at bensinprisen har doblet seg på så kort tid? Anonymkode: c33cc...6c4
Mardrøm Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Bensinprisen har på bare noen måneder doblet seg. Hvordan har det skjedd? Oljeprisen har ikke doblet seg. Det er ikke mangel på olje i verdensmarkedet. Så hva er årsaken til at bensinprisen har doblet seg på så kort tid? Anonymkode: c33cc...6c4 De siste tilgjengelige tallene viser dette: Fra juli 2021 til mai 2022 økte prisen på nordsjøolje fra 75 dollar til 113 dollar fatet. Det er 50 prosent økning. Prisen på 95 oktan bensin var ifølge SSB 17 kroner i juli 2021, og 22 kroner i mai 2022 (snitt for hele landet). Det er 30 prosent økning. Bensinprisen doblet seg med andre ord ikke fra i fjor sommer, og enda mindre « på bare noen måneder». Da måtte bensinprisen vært på 34 kroner sammenlignet med for ett år siden 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Putins valg om å gå til krig mot Ukraina har bidratt sterkt. Anonymkode: 1fa0e...8a6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Jeg fylte bensin til 15 kroner litern i oktober i fjor. Jeg har tilfeldigvis en kvittering liggende. Og i går fylte jeg på samme stasjon, da kostet en liter 28 kroner. Jeg bryr meg ikke om hva statistikken sier. For meg i min hverdag er dette tett opp mot dobling ja. Anonymkode: 7c215...61f
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Putins valg om å gå til krig mot Ukraina har bidratt sterkt. Anonymkode: 1fa0e...8a6 Tviler. Disse bensinprisene vi ser nå ble varslet for over 1 år siden. Anonymkode: 2d3c7...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #6 Skrevet 19. juli 2022 Har prisene kommet for å bli eller er dette en del av et svingende marked som resten av verdensøkonomien? Anonymkode: 2f27c...4b3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fylte bensin til 15 kroner litern i oktober i fjor. Jeg har tilfeldigvis en kvittering liggende. Og i går fylte jeg på samme stasjon, da kostet en liter 28 kroner. Jeg bryr meg ikke om hva statistikken sier. For meg i min hverdag er dette tett opp mot dobling ja. Anonymkode: 7c215...61f Men prisen ligger vel ikke på 28kr hele tiden. Jeg så det koster betydelig mindre for noen dager siden. Og jo, det er mindre olje i verden akkurat nå av mange grunner. Korona og det grønne skiftet ha gjort at det har blitt investert betydelig mindre i gjenvinning av olje så nå jobbes det på spreng med nye prosjekter. Russland eksporterer mindre etter krigen startet. Oljeprisen lå vel en stund på oppimot 150 dollar fatet rett etter krigen. Det som ble handlet da med den prisen er det som selges nå. Mange andre land har innført grep for at drivstoff skal være billigere men Norge ønsker ikke dette pga det grønne miljøvennlige skiftet. Norge gir støtte til strøm. Så da får du kjøpe deg elbil 😁 Anonymkode: c3347...654
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har prisene kommet for å bli eller er dette en del av et svingende marked som resten av verdensøkonomien? Anonymkode: 2f27c...4b3 På grunn av inflasjon, mål om å gå over til elbiler og andre årsaker så tror jeg ikke prisen kommer til å gå noe særlig ned selv om oljeprisen går ned. Hvis evalueringen om noen mnd viser at det kjøres mindre pga høye priser så tviler jeg på at noe gjøres med prisen. Anonymkode: c3347...654
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Pga the great reset. Agenda 2030. Klaus Schwab. Les dere opp. Søk The world economic forum. Dette er ønsket og planlagt. Anonymkode: f816c...764 1
Mannisinbestealder Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 (endret) Mardrøm skrev (7 timer siden): De siste tilgjengelige tallene viser dette: Fra juli 2021 til mai 2022 økte prisen på nordsjøolje fra 75 dollar til 113 dollar fatet. Det er 50 prosent økning. Prisen på 95 oktan bensin var ifølge SSB 17 kroner i juli 2021, og 22 kroner i mai 2022 (snitt for hele landet). Det er 30 prosent økning. Bensinprisen doblet seg med andre ord ikke fra i fjor sommer, og enda mindre « på bare noen måneder». Da måtte bensinprisen vært på 34 kroner sammenlignet med for ett år siden Du glemmer at kronen har svekket seg, altså er dollaren dyrere. Du har ikke regnet ut prisen på et fat råolje målt i norske kroner. Husk også at her er avgifter pr liter drivstoff. Den vil være konstant og dempe de relative svingningene i totalprisen på drivstoff. Endret 20. juli 2022 av Mannisinbestealder
Gjest Dustete Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 På grunn av at de store feite firmaene får dumpe avfallet sitt i afrika. På grunn av at ingen bryr seg om at vi har inhabile or korrupte politikere kjøpt av Røkke og andre feite griser. På grunn utav at disse feite fitten kun bryr seg om å tjene MEST MULIG PENGER koste hva det koste vil, de får misbruke hvem de vil, hva de vil. Nå fikk jo SAS igjennom den jævla mangeårsavtalen sin, alle piloter mista 20% lønn og ALLE I LEDELSEN BEHOLT SIN. Prisene er ett resultat av sauebefolkningen. Alle som stemmer. Alle som lar korrupsjon gå ustraffet. Unge arbeiderpartiet svindler unge. Påstår ledelsen ikke vet. Særlig. Alle som tror på demokratiet. Det er ikke demokrati, men "hvem har det feiteste jetflyet"-oligarki. 1% mot alle. Herregud så blåste folk er som virkelig tror at verden ikke er fullstendig bullshit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå