AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Jeg føler det skal så mye til nå når man skal ha noe sosiale sammenkomst eller det skal gjøres noe koselig for noen uten at folk tar hensyn til hvor mye ting koster og at ikke alle har all verdens med penger. Hvorfor skal det være sånn? Hvorfor kan ikke andre forstå at folk befinner seg i ulike livssituasjoner? Noen ting er såpass viktige at man må være med på.. men man gruer seg fordi man egentlig ikke har råd.. 😕 Anonymkode: 53836...f55
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Høres ut som du omgås feil type mennesker. Selv har jeg ihvertfall helt andre type erfaringer. Anonymkode: b4bab...f52 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som du omgås feil type mennesker. Selv har jeg ihvertfall helt andre type erfaringer. Anonymkode: b4bab...f52 Nå skal jeg på et arrangement som venner av mine venner skal være med på som jeg likevel må delta i pga. min gode venn. til vanlig omgås jeg ikke så mange egentlig. Har min lille boble men noen nærmeste og der er jo det greit. der kan jeg også ærlig si hva jeg mener og hvordan ting står an. Anonymkode: 53836...f55
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Vel, det er utviltsomt et hysterisk status-jag for tiden. Jeg så noen beskrive vår tid som den nye jappetiden, og det kan nok stemme ganske bra. "Alle" forsøker å se ut som rike BI-klyser fra Bærum... Men det fungerer bra å kutte ut slike! Vanlige arbeidsklassefolk er generelt mer jordnære og interessante uansett. Anonymkode: b4bab...f52 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vel, det er utviltsomt et hysterisk status-jag for tiden. Jeg så noen beskrive vår tid som den nye jappetiden, og det kan nok stemme ganske bra. "Alle" forsøker å se ut som rike BI-klyser fra Bærum... Men det fungerer bra å kutte ut slike! Vanlige arbeidsklassefolk er generelt mer jordnære og interessante uansett. Anonymkode: b4bab...f52 Faktisk så er det ikke BI-klyser jeg opplever det presset fra, mer uføretrygdet eller folk som lever på NAV og ikke må jobbe for pengene fordi 😅 Anonymkode: 53836...f55 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 Aktivitetene er alt fra dyre utenlandsturer med Michelinrestaurant, en enkel lunsj med en god vin til, til pledd og medbragt på den lokale stranda, eller en kveldstur i nærområdet. Jeg ser litt motsatt på det, at man kan ikke tilpasse alt til den som har dårligst råd. Hver enkelt må jo vurdere hva det er forsvarlig å være med på. Så for meg blir det merkelig å snakke om "press". Har du venner som ikke tåler at du sier "nei takk, ikke denne gangen" så er det feil venner. Anonymkode: 91789...5e5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Jeg skjønner om folk vil dra på konserter og sånne ting sammen fordi det ert noe man er gira på men å alltid basere møter rundt dyr ost og vin på restaurant synes jeg bare bi harry. Anonymkode: 563cc...806 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 Opplevde dette mye i barndommen; kunne jo ikke være med på noe som helst så ble ekskludert. Sånn er det heldigvis ikke lenger, jeg har råd til det meste. Jeg har venner med både bedre og dårligere råd enn meg, og om noen ikke har råd til noe så hender det enten at vi gjør noe annet eller at jeg spanderer om de synes det er ok. Å tilbringe tid med min venn/-inne er mye viktigere enn hva vi gjør. Anonymkode: 4cda3...38c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 I min krets har man alltid tatt hensyn til dem med dårlig økonomi, og hvem det er har variert. Noen studerte lenge, noen ble alenemor plutselig, noen mistet jobben, noen andre skilte seg, så tror kanskje vi alle har vært den de andre tok hensyn til. For oss handler det om å samles. Ikke om økonomisk press. Anonymkode: 9a8dc...a8e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2022 #10 Skrevet 21. juli 2022 Fordi det skal se eksklusivt og flott ut vel? Bildene skal jo på insta Ila kvelden, og da er det viktig at mat, klær og stemningen er på topp Anonymkode: dab02...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå