AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Jeg har akkurat påbegynt uke 28. Siden søndag har jeg hatt fryktelig vondt i ryggen - det gjør vondt å bevege seg, sitte, stå, ligge ... blir litt bedre etter at jeg har gått en stund. Har enn så lenge ferie. Jobber som advokat, så sitter mye stille på en stol. Usikker på hvordan det vil fungere når ferien er over etter søndag. Har et par hovedforhandlinger i august/september (kort tid før jeg går ut i permisjon) på andre kanter av landet hvor jeg må fly. Dere som har vært i samme situasjon; bør jeg legge til grunn at ryggvondtene har kommet for å bli? Blir det litt heavy med rettssaker og reising, så jeg bør si fra meg disse sakene? "I verste fall" tenker jeg jeg må snakke med legen, men jeg skammer meg litt for å presentere problemstillingen når jeg i all hovedsak har en stillesittende jobb med kun litt reising innimellom. Anonymkode: fcb62...179
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #2 Skrevet 19. juli 2022 Skal du fly i forbindelse med disse reisene må du også ha i bakhodet at de fleste flyselskap tar ikke med gravide etter et visst tidspunkt, husker ikke helt hvilken uke det er, men tror det er rundt uke 30. Er i uke 35 selv og må innrømme at kroppen merker svangerskapet mer og mer. Rygg og bekken er vondt og magen er så stor at hverdagslige aktiviteter som å ta på sokker eller fylle i mat til hundene er vanskelig. På de ukene siden uke 28 er det faktisk markant forskjell. Nå er det jo umulig for meg å spå hvordan dine ryggvondter vil utarte seg, men skal jeg gjette vil jeg tro du gjør lurt i å trappe ned jobbingen med en sykemelding snart og droppe reisene. Også bør du oppsøke fysio/kiropraktor for ryggen din! Kiropraktor har utøvd underverker med rygg/bekken for min del! 😄 Anonymkode: e1b06...7c4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Skal du fly i forbindelse med disse reisene må du også ha i bakhodet at de fleste flyselskap tar ikke med gravide etter et visst tidspunkt, husker ikke helt hvilken uke det er, men tror det er rundt uke 30. Er i uke 35 selv og må innrømme at kroppen merker svangerskapet mer og mer. Rygg og bekken er vondt og magen er så stor at hverdagslige aktiviteter som å ta på sokker eller fylle i mat til hundene er vanskelig. På de ukene siden uke 28 er det faktisk markant forskjell. Nå er det jo umulig for meg å spå hvordan dine ryggvondter vil utarte seg, men skal jeg gjette vil jeg tro du gjør lurt i å trappe ned jobbingen med en sykemelding snart og droppe reisene. Også bør du oppsøke fysio/kiropraktor for ryggen din! Kiropraktor har utøvd underverker med rygg/bekken for min del! 😄 Anonymkode: e1b06...7c4 Neida, innenlands kan man fly ganske seint. Varierer mellom selskapene, og etter en viss tid må man ha legeerklæring. Men jeg tror man kan fly opp til uke 37, altså. Sist jeg var på et fly var i uke 33, da var det ubehagelig. Mitt råd til TS er å forebygge med fysioterapi og få tilrettelagt kontorplassen sin (f. eks hev/senk-pult for å unngå at du sitter i samme stilling). Er dere tilknyttet en bedriftshelsetjeneste? Anonymkode: d5a52...bd4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #4 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har akkurat påbegynt uke 28. Siden søndag har jeg hatt fryktelig vondt i ryggen - det gjør vondt å bevege seg, sitte, stå, ligge ... blir litt bedre etter at jeg har gått en stund. Har enn så lenge ferie. Jobber som advokat, så sitter mye stille på en stol. Usikker på hvordan det vil fungere når ferien er over etter søndag. Har et par hovedforhandlinger i august/september (kort tid før jeg går ut i permisjon) på andre kanter av landet hvor jeg må fly. Dere som har vært i samme situasjon; bør jeg legge til grunn at ryggvondtene har kommet for å bli? Blir det litt heavy med rettssaker og reising, så jeg bør si fra meg disse sakene? "I verste fall" tenker jeg jeg må snakke med legen, men jeg skammer meg litt for å presentere problemstillingen når jeg i all hovedsak har en stillesittende jobb med kun litt reising innimellom. Anonymkode: fcb62...179 Jeg hadde vond rygg. Det første legen gjorde var å si jeg ikke fikk fly mer fordi det å sitte på fly var det aller verste for ryggen. Et par uker etterpå ble jeg sykemeldt 50 prosent. Husker ikke helt uken. Tror det var rundt samme som deg. Anonymkode: dd812...6af
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #5 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Neida, innenlands kan man fly ganske seint. Varierer mellom selskapene, og etter en viss tid må man ha legeerklæring. Men jeg tror man kan fly opp til uke 37, altså. Sist jeg var på et fly var i uke 33, da var det ubehagelig. Mitt råd til TS er å forebygge med fysioterapi og få tilrettelagt kontorplassen sin (f. eks hev/senk-pult for å unngå at du sitter i samme stilling). Er dere tilknyttet en bedriftshelsetjeneste? Anonymkode: d5a52...bd4 Jeg kan også anbefale og få tilrettelegging av arbeidsdagen, ikke sitte lenger enn en time om gangen, få pauser mellom møtene ved og gå og ligge / hvile i 5-10 minutter. Få lagt inn og strekke i løpet av dagen. Det gjorde stor forskjell for min rygg og bekken. Jeg klarte knapt og gå av smerter i noen uker før jeg oppsøkte fysioterapeut, og er helt fin nå etter en måned med hjelp - ikke perfekt, men det er jo ikke og forvente akkurat nå Var sikker på at jeg måtte bite tenna sammen og holde ut smertene, men jeg tok feil! Anonymkode: d94d9...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå