Akryl Skrevet 19. juli 2022 #1 Skrevet 19. juli 2022 Jeg føler ateister er prosentmessig mest hatefulle. De argumenterer mot religiøse og religion på veldig arrogant måte. Vi har sett hva som skjer når sånne kommer til makten, Pol pot, Stalin, Mao osv. Skulle ønske ateister hadde lært barna sine mer toleranse mot religiøse. Har derimot gode erfaringer fra folk med forskjellige religioner. 9 4 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 19. juli 2022 Selv er jeg mer redd hatet fra religiøse. Se hvor mange kvinner, homofile og generelt alle som ikke er heterofile menn, som har blitt diskriminert og drept i religionens navn. Det skjer hver dag, fremdeles. Ta en titt på USA og hvordan de nå behandler kvinner, med sin nye abortlov. Se på alle krigene som utkjempes "for gud". Se på alle folkeslagene som har fått sin kultur ødelagt, fordi misjonærer - drevet av sine syke, arrogante, illusjoner - tvinger andre til å leve som de selv. De monoteistiske religionene er laget for at heterofile menn skal få, og beholde, makt. De er basert på et patrialsk samfunn, og hele trossystemet er bygget på underdanighet for en slags farsfigur ("Gud"). Det hele skriker jo nærmest daddy issues... Gærne folk, det er synd de ikke klarer å håndtere virkeligheten på en rasjonell måte! Anonymkode: 364b6...03a 40 27
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #3 Skrevet 19. juli 2022 Jeg har helt kontra - opplevelse. Og jeg er kristen selv. Ingen som dømmer mer enn visse andre med religiøs tilhørighet..uavhengig av religion..Kultur blandes ofte feilaktig inn.. Har ikke blitt utsatt for noen frekke ateister jeg. Nå har jeg en variert familie og gått mine egne veier bestandig, så jeg lar meg sjelden provosere og føler meg trygg I meg selv. Samt respekterer andres valg av liv og tro. Jeg har sett mange dømmende mennesker i egen menighet. Anonymkode: 419c9...6de 12 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #4 Skrevet 19. juli 2022 Akryl skrev (10 minutter siden): Har derimot gode erfaringer fra folk med forskjellige religioner. Motsatt av mine erfaringer da. hva er poenget ditt? Anonymkode: eeb48...a0a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2022 #5 Skrevet 19. juli 2022 Religiøse er jo de mest dømmende. Helt merkelig at folk faktisk tror på eventyr fortsatt, en annen stakkar hadde blitt lagt inn for mindre. Anonymkode: 03a36...fb0 14 1 2
Gjest Lawyam Skrevet 20. juli 2022 #6 Skrevet 20. juli 2022 Alle dømmer uansett og noen er mer dømmende enn andre innen alle trosretninger. De som står utenfor vil alltid dømme de andre, så hvem er verst å dømme når dommeren er de som dømmer uansett. Nå dømmer noen om at de og de og de er verst, pekefingeren har det svært travelt.... Hvor mye mer travelt kan den ha det...?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #7 Skrevet 20. juli 2022 Dømmende mennesker finner du over alt. Ingen er ute etter deg, kanskje du bør holde religionen din for deg selv? Problem løst. Du slår meg jo som en person som liker å kverulere og misjonere. Anonymkode: 4fead...5b4 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #8 Skrevet 20. juli 2022 3 hours ago, Akryl said: Jeg føler ateister er prosentmessig mest hatefulle. De argumenterer mot religiøse og religion på veldig arrogant måte. Ja, mange føler nok at de må svare på samme måte til mange av disse religiøse menneskene. Mange ganger så er det faktisk helt på sin plass også, men på generell basis skal man naturligvis respektere andres valg når det kommer til religion. Anonymkode: 57bcf...893 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Religiøse er jo de mest dømmende. Anonymkode: 03a36...fb0 Dette er en erkjennelse om at ateister er dømmende. Det er som to brødre som kidnappet en kvinne, gjorde så hun ikke kunne komme seg fri, så voldtok de henne. I rettssaken i etterkant, etter å ha blitt sporet opp av politi og alt det der, så sier den yngste broren, "det er jo han andre som er den som er verst, altså er jeg uskyldig". Var den yngste uskyldig? Nei, det er et merkelig premiss å bevise uskylden sin ut fra. Har han vært med så har han vært med. Anonymkode: 08172...484 1
Rucula Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Jeg synes det er helt omvendt.. relgiøse ser det på som sin rett å trøkke sitt overtroiske tullball ned over hodet på sine omgivelser. Det er så usannsynlig frekt og de fortjener det som kommer.. 12
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 Ekstremister i begge leire er problemet. Det er jo opplagt at hatet fra muslimske ekstremister er livsfarlig. Men det er jo de ekstreme fra andre religioner og "humanistene" også. Human Etisk forbund er jo ei sekt, like godt som annen religion. Anonymkode: 87ad3...958 7
Entern Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 Akryl skrev (9 timer siden): Jeg føler ateister er prosentmessig mest hatefulle. De argumenterer mot religiøse og religion på veldig arrogant måte. Vi har sett hva som skjer når sånne kommer til makten, Pol pot, Stalin, Mao osv. Skulle ønske ateister hadde lært barna sine mer toleranse mot religiøse. Har derimot gode erfaringer fra folk med forskjellige religioner. Ateister er heldigvis ikke alle sammen slik mange ateister på KG er, ellers hadde vi nok snakket Stalin/Mao/Pol Pot ja. 1
Rucula Skrevet 20. juli 2022 #13 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ekstremister i begge leire er problemet. Det er jo opplagt at hatet fra muslimske ekstremister er livsfarlig. Men det er jo de ekstreme fra andre religioner og "humanistene" også. Human Etisk forbund er jo ei sekt, like godt som annen religion. Anonymkode: 87ad3...958 Haha der er jeg medlem ❤️ 1 1
Adrenalina1 Skrevet 20. juli 2022 #14 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Motsatt av mine erfaringer da. hva er poenget ditt? Anonymkode: eeb48...a0a Trenger det være et poeng med alt? Hersketeknikk er det du prøver på. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #15 Skrevet 20. juli 2022 Entern skrev (2 minutter siden): Jovisst. Se: Stalin, Mao, Pol Pot. Personen vil kunne hevde at "de har ikke drept i ateismens navn men av politisk overbevisning, altså går ateismen fri". Dette er falske premisser; ateisme er ikke et navn, det er et begrep. Det er ikke mulig å "drepe i ateismens navn". Anonymkode: 08172...484 2 3
Entern Skrevet 20. juli 2022 #16 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ateisme er ikke et navn, det er et begrep. Altså er dette en påstand som bygger på falske premisser. Er noen noensinne blitt drept av ateister for en sak som opptok de? Helt klart. Tar vi den franske revolusjon så hevdet de at de var opplyste når de drepte teister (folk som har en eller annen tro på en eller flere guder). En overbevisning for å drepe er ikke avhengig av gud(er). Den er avhengig av en overbevisning om at det er riktig å drepe. I så måte er ikke ateister noe mer immune enn andre mennesker. Hvorfor ikke? De er skapt av samme alen. Med andre ord, samme prosess som har skapt ateister har også skapt de som ikke er ateister. Da er det merkelig å utgå fra at ateister derfor er noen slags bedre mennesker enn de som ikke er ateister. Der er samme behov for overbevisning for å kunne sette til side opplevelsen av at det er galt å drepe. Anonymkode: 08172...484 Jepp, godt sagt.
Entern Skrevet 20. juli 2022 #17 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Personen vil kunne hevde at "de har ikke drept i ateismens navn men av politisk overbevisning, altså går ateismen fri". Dette er falske premisser; ateisme er ikke et navn, det er et begrep. Det er ikke mulig å "drepe i ateismens navn". Anonymkode: 08172...484 Jepp, det er det samme hver gang dette kommer opp, kommunistiske diktaturer teller ikke fordi osv osv osv. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #18 Skrevet 20. juli 2022 Akryl skrev (11 timer siden): Jeg føler ateister er prosentmessig mest hatefulle. De argumenterer mot religiøse og religion på veldig arrogant måte. Vi har sett hva som skjer når sånne kommer til makten, Pol pot, Stalin, Mao osv. Skulle ønske ateister hadde lært barna sine mer toleranse mot religiøse. Har derimot gode erfaringer fra folk med forskjellige religioner. De mest hatefulle er definitivt religiøse og spesielt de som tilber en viss pedofil krigshisser, de driver med negativ sosial kontroll av kvinne, hater homofile og respekterer ikke menneskerettigheter, vestlige verdier og lovverk. De klikker i vinkel og skjærer hodet av folk om noen lager en karikaturtegning av denne pedofile profeten eller brenner den "hellige" boken. Av alle terrorangrep i Europa de siste 50 årene så er denne gruppen ekstremt overrepresentert selv om de utgjør et mindretall av befolkningen. Anonymkode: c9fcb...b57 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #19 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De mest hatefulle er definitivt religiøse Anonymkode: c9fcb...b57 Dette er også en erkjennelse om at ateister er hatefulle. AnonymBruker skrev (2 timer siden): AnonymBruker skrev (11 timer siden): Religiøse er jo de mest dømmende. Anonymkode: 03a36...fb0 Dette er en erkjennelse om at ateister er dømmende. Det er som to brødre som kidnappet en kvinne, gjorde så hun ikke kunne komme seg fri, så voldtok de henne. I rettssaken i etterkant, etter å ha blitt sporet opp av politi og alt det der, så sier den yngste broren, "det er jo han andre som er den som er verst, altså er jeg uskyldig". Var den yngste uskyldig? Nei, det er et merkelig premiss å bevise uskylden sin ut fra. Har han vært med så har han vært med. Anonymkode: 08172...484 Anonymkode: 08172...484 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #20 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er også en erkjennelse om at ateister er hatefulle. Anonymkode: 08172...484 Vet du hva ordet erkjennelse betyr?. Anonymkode: c9fcb...b57 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå