Gå til innhold

Hvordan er det å føde på kvinneklinikken i Bergen nå i juli?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er det å føde på kvinneklinikken nå i juli? Jeg har straks termin. Hadde en dårlig opplevelse med sist fødsel som også var i juli. Da var jeg alene store deler av fødselen (frem til 4 cm) og jeg fikk ikke epidural når jeg trengte det. Det var veldig travelt på barsel, ingen hjelp med amming. Men, vi fikk enmannsrom. 

Dette er noen år siden. Hvordan er det nå? Hvordan er bemanningen? Må jeg regne med å dele rom med flere? 

Får får overnatte med oss på barsel? 

Noen som vil fortelle? 

Anonymkode: 1289a...362

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fødte i juni

De var veldig trege og ba meg vente og vente. Jeg satt i gangen der og var helt desperat. "Vent litt, bare slapp av - vi må se om vi finner noen som kan ta en sjekk av deg"... Så gikk det 10 minutter. Var helt grusomt. Rakk ikke epidural. Jeg skrek. "Slapp av, vi skal snart sjekke deg"

10 min etter at ungen kom ut så måtte jeg ut av rommet fordi en annen dame skulle inn. Ble flyttet til dobbeltrom.

Alt i alt en jævlig og skremmende opplevelse

Anonymkode: d5806...f35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fødte i juni

De var veldig trege og ba meg vente og vente. Jeg satt i gangen der og var helt desperat. "Vent litt, bare slapp av - vi må se om vi finner noen som kan ta en sjekk av deg"... Så gikk det 10 minutter. Var helt grusomt. Rakk ikke epidural. Jeg skrek. "Slapp av, vi skal snart sjekke deg"

10 min etter at ungen kom ut så måtte jeg ut av rommet fordi en annen dame skulle inn. Ble flyttet til dobbeltrom.

Alt i alt en jævlig og skremmende opplevelse

Herregud.. Betyr dette at de er for få på jobb nå i ferien? 

Ikke rakk epidural.. Ikke bra! 

Etter fødselen trenger du jo ro med babyen på brystet, ikke styre med flytting.

Så dumt du hadde en vondt opplevelse😔 Lurer på om det er fordi de ikke er nok folk på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herregud.. Betyr dette at de er for få på jobb nå i ferien? 

Ikke rakk epidural.. Ikke bra! 

Etter fødselen trenger du jo ro med babyen på brystet, ikke styre med flytting.

Så dumt du hadde en vondt opplevelse😔 Lurer på om det er fordi de ikke er nok folk på jobb..

Ja jeg vet faktisk ikke! 

Har fortrengt hele greia. Men kanskje jeg bare var maks uheldig. Har født en gang før der også, men da fikk jeg epidural og hadde en god opplevelse! Krysser fingrene for deg.

Jeg vil bare si at det er viktig at du kjenner på din egen kropp og følger din magefølelse! Ringer du og sier at du vil inn og de sier du må vente, så ikke vent. Det er DU som kjenner det, og det er bedre å komme inn litt for tidlig enn for sent. Lykke til❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg vet faktisk ikke! 

Har fortrengt hele greia. Men kanskje jeg bare var maks uheldig. Har født en gang før der også, men da fikk jeg epidural og hadde en god opplevelse! Krysser fingrene for deg.

Jeg vil bare si at det er viktig at du kjenner på din egen kropp og følger din magefølelse! Ringer du og sier at du vil inn og de sier du må vente, så ikke vent. Det er DU som kjenner det, og det er bedre å komme inn litt for tidlig enn for sent. Lykke til❤️

Det hørtes fælt ut!

Det er helt sant. Jeg har en times kjøring til sykehuset og, så kommer ikke til å vente. Tusen takk❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken retning fra KK bor du? Vi dro til Voss, og det var fantastisk. Fikk kjempegod oppfølging, jordmor satt med meg i timesvis når jeg ikke fikk til å amme. Viste teknikker og stillinger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma
Anonym6789 skrev (3 minutter siden):

Hvilken retning fra KK bor du? Vi dro til Voss, og det var fantastisk. Fikk kjempegod oppfølging, jordmor satt med meg i timesvis når jeg ikke fikk til å amme. Viste teknikker og stillinger 

Jeg anbefaler også Voss for de som har mulighet. Har født to barn der, helt fantastisk. Har også født to på KK, ville soleklart valgt Voss hvis jeg skulle født igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chroma skrev (45 minutter siden):

Jeg anbefaler også Voss for de som har mulighet. Har født to barn der, helt fantastisk. Har også født to på KK, ville soleklart valgt Voss hvis jeg skulle født igjen. 

Har hørt så mye positivt om Voss! Men, blir KK på meg denne gangen og. Hadde håpt noen hadde vært der nå i juli, og kunne berolige meg med at det var nok folk på jobb, og at det gikk fint. Har sagt til meg selv at jeg aldri skal føde på sommeren igjen, pga behandlingen jeg fikk på KK sist. Men, så klarte jeg selvfølgelig å bli gravid på akkurat samme tidspunkt 😅

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har hørt så mye positivt om Voss! Men, blir KK på meg denne gangen og. Hadde håpt noen hadde vært der nå i juli, og kunne berolige meg med at det var nok folk på jobb, og at det gikk fint. Har sagt til meg selv at jeg aldri skal føde på sommeren igjen, pga behandlingen jeg fikk på KK sist. Men, så klarte jeg selvfølgelig å bli gravid på akkurat samme tidspunkt 😅

-ts

Håper du får en fin opplevelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

-ts

Jeg var der nå i Juli og kan kun snakke varmt om min opplevelse der ❤️

Anonymkode: 55344...671

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var der i juni. Virket som de hadde god tid. Eller ikke sikkert de hadde det. Men merket hvertfall ikke noe til at de isåfall var travel. Fikk god informasjon da vi ankom føden. Var en del alene på rommet frem til fødselen tok seg opp. Brukte alarmen hvis vi lurte på noe og personalet kom raskt. Fikk epidural 5min etter jeg ba om det. Men husk at epidural er kun tilgjengelig om anestesilege er tilgjengelig. Er de opptatt med noe akutt, feks akutt keisersnitt, så kan den ikke prioriteres til andre. Da må man vente, med mindre fødselen er ferdig innen den tid da.

Fikk også god informasjon etter fødselen om hva som kom til å skje videre, viktig å tenke på da vi dro hjem, litt info om amming. Har født før og var ikke komplikasjoner denne fødselen. Så trengte ikke så mye annen veiledning. 

Anonymkode: ab99d...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var der i juni. Virket som de hadde god tid. Eller ikke sikkert de hadde det. Men merket hvertfall ikke noe til at de isåfall var travel. Fikk god informasjon da vi ankom føden. Var en del alene på rommet frem til fødselen tok seg opp. Brukte alarmen hvis vi lurte på noe og personalet kom raskt. Fikk epidural 5min etter jeg ba om det. Men husk at epidural er kun tilgjengelig om anestesilege er tilgjengelig. Er de opptatt med noe akutt, feks akutt keisersnitt, så kan den ikke prioriteres til andre. Da må man vente, med mindre fødselen er ferdig innen den tid da.

Fikk også god informasjon etter fødselen om hva som kom til å skje videre, viktig å tenke på da vi dro hjem, litt info om amming. Har født før og var ikke komplikasjoner denne fødselen. Så trengte ikke så mye annen veiledning. 

Anonymkode: ab99d...336

Så godt å høre at det gikk fint for deg! Ja, det med at anestesi legene er for opptatt til å gi epidural har jeg opplevd selv, noe som gjør at jeg gruer meg veldig til fødsel. Men, veldig godt å høre at du hadde en fin opplevelse på tross av at det er sommer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym6789 skrev (16 timer siden):

Når måtte du bestemme deg for Voss? Vi vurderer det pga selve barseloppholdet, familierom og sannsynligvis mer ro. Men så kommer det jo an på hvor raskt riene tar seg opp og om vi rekker frem. For vi kommer ikke til å bo der i tiden rundt termin av hensyn til mannens jobb. 

Anonymkode: 3ccf2...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når måtte du bestemme deg for Voss? Vi vurderer det pga selve barseloppholdet, familierom og sannsynligvis mer ro. Men så kommer det jo an på hvor raskt riene tar seg opp og om vi rekker frem. For vi kommer ikke til å bo der i tiden rundt termin av hensyn til mannens jobb. 

Du har fritt sykehusvalg. Så det kan du bestemme deg for når fødselen er i gang 😊 Jeg valgte å føde på Stord i fjor, fordi jeg da fikk ha far med under hele fødselen og barseloppholdet. Det var en helt fantastisk opplevelse, og jeg skal definitivt føde der igjen nå i november (så fremt jeg rekker det)!

Jeg ringte bare dit da jeg merket at fødselen var i gang, og forklarte at jeg ville føde hos de i stedet for KK. Det var null stress, og de ba meg om å huske helsekortet og kjøre forsiktig nedover 🤩 Fikk lystgass, epidural, jordmor til stede under hele fødselen og familierom. Oppfølgingen på barsel var helt fantastisk. Vi fikk rask hjelp, og man merket at de tok seg god tid til at vi måtte lure på! ❤️ De ønsker seg enda flere fødende der, og sa at jeg gjerne kunne spre det glade budskap. Noe jeg virkelig har null problemer med! Ikke uten grunn at det er et av Norges beste sted å føde 😍

Anonymkode: 448a3...63b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg måtte ta keisersnitt pga smalt bekken og seteleie, så ba om det når jeg fikk vite at det måtte bli KS, men hadde vurdert Voss hele tiden. Vet ikke hvordan det er med vanlig fødsel, men det hun svarer over ang Stord stemmer nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg skal føde igjen, så kommer jeg aldri til å legge fødselen til (om mulig…) til sommermånedene. Da vet jeg at de ofte stenger ned plasser+ at det er ferieavvikling. Har aldri hørt noe positivt ang fødsler i denne tiden. Men nå har jeg bare født i trondheim da.

Anonymkode: 81b9a...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fødte på storken i juni. Hadde en fantastisk fødsel, med superkoselige jordmødre som var der for oss hvert eneste sekund. Hadde til og med to stk på slutten (ikke noe komplisert fødsel), til tross for ferieavvikling. 

De passet så godt på oss, spurte om far ville ha kaffe, om jeg ville ha massasje osv osv 💙

Anonymkode: 5b1fd...ed0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri sittet i bil med rier. Plutselig er det kø pga ulykke, bilen streiker, fødselen går raskt.. husk at neste fødsel kan gå fort. Statistisk sett gjør de det.

Min første tok 24 timer, nestemann var ute 2 timer etter vi ankom kk..

Anonymkode: 5b1fd...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med jordmoren eller fastlegen som følger deg opp om bekymringene og de dårlige opplevelsene du hadde ved forrige fødsel, kanskje de kan hjelpe deg på vei med å få en bedre opplevelse denne gangen ved at de kontakter kk og henviser deg til noen du kan snakke med der. Dette ble gjort for meg fordi jeg som du var alene i mange timer. Fikk en helt annen opplevelse denne gangen. Var nesten slitsomt hvor på de var fordi de ikke skulle gjøre samme feil igjen😅 Men ellers kjenner jeg flere med gode opplevelser på kk om sommeren ❤️

Anonymkode: ed693...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Født i januar, november og juni. Merket 0 forskjell. 

Anonymkode: e7f50...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...